The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

ANDY DANILUC // ADC*RO - NEW FACES

Who's who / 25 Apr 2017 / INSTITUTE.RO
  • ANDY DANILUC // ADC*RO - NEW FACES2013 // Romanian Police
  • ANDY DANILUC // ADC*RO - NEW FACES2014 // Vodafone
  • ANDY DANILUC // ADC*RO - NEW FACES2014 // Vodafone
  • ANDY DANILUC // ADC*RO - NEW FACES2014 //Vodafone
  • ANDY DANILUC // ADC*RO - NEW FACES2016 // Cadillac
  • ANDY DANILUC // ADC*RO - NEW FACES2016 // K9 Friends
1/6
HISTORY

I’m a Computer Science graduate who likes ideas more than coding.
Started as a handyman in a small agency in Cluj, doing calendars and brochures.Then after finishing the ADC School, I got drafted by McCann Bucharest. A few years later, after stints at Graffiti BBDO and Publicis Bucharest and a return to McCann, I switched scenery and landed in the Middle East, where I spent almost 3 years at Saatchi & Saatchi Dubai.
Right now I’m back in Cluj, trying to close the circle and bake delicious ads with my beautiful people from Cake.
 
 
AWARDS

 Cannes Lions, One Show, Facebook Awards, Eurobest, WARC, Cresta, Effies, Golden Drum, ADC Europe & Romania.
 
MINI INTERVIEW
 
Tell us what drives you. How do you overcome creative block?
I’m just lucky to make a living out of something that I really enjoy.
There’s no such thing as a creative block, you can always think of a different angle.
There are a lot of tools or places where you can find inspiration, so I just keep pushing for a better idea.
 
What’s the greatest thing advertising has taught you?
I learned that people are amazing creatures. It also taught me some bad eating habits.