The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

MIHAELA NEATU // ADC*RO - NEW FACES

Who's who / 25 Apr 2017 /
  • MIHAELA NEATU // ADC*RO - NEW FACES2014 // THE WOODWORKER // RUSU+BORTUN
  • MIHAELA NEATU // ADC*RO - NEW FACES2016 // APOLLO111 // RUSU+BORTUN
  • MIHAELA NEATU // ADC*RO - NEW FACES2016 // THE ARCHDUKE // RUSU+BORTUN
  • MIHAELA NEATU // ADC*RO - NEW FACES2016 // VOTE IN ROMANIA // RUSU+BORTUN
1/4
HISTORY
 
After 6 years of Marketing in the pharmaceutical industry, I switched to Advertising, as a copywriter for Next Advertising. Here, I worked (and sometimes won awards) for clients like Banca Transilvania, The Money Channel, Deutek, Ferrero Rocher, Mai mult verde, Biofarm, BCR. In 2014, I joined Rusu+Borțun, having the opportunity to work for local clients (Patru Mâini, Apollo111) as well as multinational ones (ING, Lagardère - EuropaFM). Two years later, I became Group Creative Director.
 
AWARDS
 
AWARDS 
2008 Silver, TV in Golden Drum – “Feedback is Fifty”, The Money Channel
2008 Silver, TV in Effie Awards – „An Upset Fellow”, Banca Transilvania
2011 Best of 2011, TV in ADOR, 10 years of creativity – “Vitali”, Deutek
 
MINI INTERVIEW
 
Tell us what drives you. How do you overcome creative block?
Having my work published, out in the open, and permanently evaluated by everybody – that scares me the most and makes me work harder. Sometimes, when the results are good, I feel good also.
  
What’s the greatest thing advertising has taught you?
Everything is better when it’s true.