Igloo media anunță lansarea albumului Pitoresc mediteraneean în arhitectura Bucureștiului interbelic II, joi, 25 ianuarie, de la ora 18:30, la Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi, strada Londra, nr. 39, București.La eveniment vor vorbi arh. Dragoș Popescu, șef de lucrări la Departamentul Sinteza Proiectării de Arhitectură, în cadrul U.A.U.I.M. București, și autor al textelor din album, conf. univ. dr. arh. Mihaela Criticos, și arh. Anda Zota, coordonator editorial.
Cel de-al doilea volum Pitoresc mediteraneean în arhitectura Bucureștiului interbelic, în ediție bilingvă, română-engleză, completează colecția igloopatrimoniu cu o nouă carte-obiect, marcând totodată un eveniment editorial mult așteptat în redacția igloo: continuarea explorării unui fenomen arhitectural inedit din peisajul citadin bucureștean. Cartea documentează și prezintă valoarea arhitecturală a unei stilistici de inspirație maură, florentină, venețiană, balcanică, ca expresie a unor regionalisme autentice sau de import, grupate sub umbrela eclectismului pitoresc, cercetare pe care am început-o anul trecut, când, aproximativ în aceeași perioadă, a apărut primul volum din Pitoresc mediteraneean.
Într-o formulă grafică de excepție, volumul prezintă documente și imagini de arhivă rare, cât și o documentare fotografică actuală realizată de Arthur Țințu și Sabin Prodan. Cercetarea are la bază teza de doctorat a arh. Dragoș Popescu, Filonul mediteraneean în arhitectura Bucureştiului interbelic. Contribuţia lui Gheorghe Simotta (1891-1979), sub îndrumarea prof. univ. dr. arh. Nicolae Lascu, dar și studii aprofundate în istoria și teoria artei și arhitecturii europene, a istoriei civilizației românești, studii monografice, cât și documentarea din articole și studii din periodice românești de specialitate. De asemenea, cartea cuprinde un eseu pe marginea blockhaus-urilor specifice acestei arhitecturi, scris de arh. Cristian Brăcăcescu alături de autorul Dragoș Popescu.
„La sfârșitul anului trecut, în colecția igloopatrimoniu și cu finanțarea AFCN, apărea volumul Pitoresc mediteraneean în arhitectura Bucureștiului interbelic. Albumul, în formatul clasic al colecției, propunea o selecție de clădiri subscrise stilului cu influențe orientale, cunoscut și drept (neo)florentin sau (neo)maur și practicat de un număr important de arhitecți ai vremii. Succesul de public al cărții – al cărei prim tiraj s-a epuizat rapid – ne-a încurajat nu doar să tipărim o a doua ediție, ci și, mai ales, să ne continuăm cercetarea și căutarea micilor bijuterii arhitecturale presărate prin țesutul istoric al orașului. Interesul publicului contemporan pentru acest mod de a face arhitectură, ușor controversat atât în epoca de sorginte, cât și în istoriografia profesională, ne-a bucurat și convins de utilitatea continuării eforturilor.
Pentru a evita orice confuzie, țin să lămuresc încă de la început că volumul de față reprezintă o selecție cu totul nouă de clădiri pitoresc mediteraneene față de cea din albumul precedent. Cifra 2 din titlu nu indică deci reeditarea și nici nu reflectă vreo lipsă de imaginație, ci sugerează continuitatea, etapă nouă, un alt capitol al demersului igloo de cercetare a arhitecturii interbelice.” – Bruno Andreșoiu, în Prefață.
Participarea la eveniment este gratuită, însă locurile sunt limitate. Dacă doriți să participați, e nevoie de completarea acestui formular de înscriere.
Cel de-al doilea volum Pitoresc mediteraneean în arhitectura Bucureștiului interbelic, în ediție bilingvă, română-engleză, completează colecția igloopatrimoniu cu o nouă carte-obiect, marcând totodată un eveniment editorial mult așteptat în redacția igloo: continuarea explorării unui fenomen arhitectural inedit din peisajul citadin bucureștean. Cartea documentează și prezintă valoarea arhitecturală a unei stilistici de inspirație maură, florentină, venețiană, balcanică, ca expresie a unor regionalisme autentice sau de import, grupate sub umbrela eclectismului pitoresc, cercetare pe care am început-o anul trecut, când, aproximativ în aceeași perioadă, a apărut primul volum din Pitoresc mediteraneean.
Într-o formulă grafică de excepție, volumul prezintă documente și imagini de arhivă rare, cât și o documentare fotografică actuală realizată de Arthur Țințu și Sabin Prodan. Cercetarea are la bază teza de doctorat a arh. Dragoș Popescu, Filonul mediteraneean în arhitectura Bucureştiului interbelic. Contribuţia lui Gheorghe Simotta (1891-1979), sub îndrumarea prof. univ. dr. arh. Nicolae Lascu, dar și studii aprofundate în istoria și teoria artei și arhitecturii europene, a istoriei civilizației românești, studii monografice, cât și documentarea din articole și studii din periodice românești de specialitate. De asemenea, cartea cuprinde un eseu pe marginea blockhaus-urilor specifice acestei arhitecturi, scris de arh. Cristian Brăcăcescu alături de autorul Dragoș Popescu.
„La sfârșitul anului trecut, în colecția igloopatrimoniu și cu finanțarea AFCN, apărea volumul Pitoresc mediteraneean în arhitectura Bucureștiului interbelic. Albumul, în formatul clasic al colecției, propunea o selecție de clădiri subscrise stilului cu influențe orientale, cunoscut și drept (neo)florentin sau (neo)maur și practicat de un număr important de arhitecți ai vremii. Succesul de public al cărții – al cărei prim tiraj s-a epuizat rapid – ne-a încurajat nu doar să tipărim o a doua ediție, ci și, mai ales, să ne continuăm cercetarea și căutarea micilor bijuterii arhitecturale presărate prin țesutul istoric al orașului. Interesul publicului contemporan pentru acest mod de a face arhitectură, ușor controversat atât în epoca de sorginte, cât și în istoriografia profesională, ne-a bucurat și convins de utilitatea continuării eforturilor.
Pentru a evita orice confuzie, țin să lămuresc încă de la început că volumul de față reprezintă o selecție cu totul nouă de clădiri pitoresc mediteraneene față de cea din albumul precedent. Cifra 2 din titlu nu indică deci reeditarea și nici nu reflectă vreo lipsă de imaginație, ci sugerează continuitatea, etapă nouă, un alt capitol al demersului igloo de cercetare a arhitecturii interbelice.” – Bruno Andreșoiu, în Prefață.
Participarea la eveniment este gratuită, însă locurile sunt limitate. Dacă doriți să participați, e nevoie de completarea acestui formular de înscriere.