Pe 1 noiembrie începe ediția a patra a UrbanEye Film Festival, care timp de cinci zile va aduce în fața publicului bucureștean filme în premieră și evenimente conexe dedicate mediului construit și vieții urbane.
Festivalul prezintă 27 de pelicule, cuprinse în 7 secțiuni, ce abordează probleme și subiecte actuale, despre mediul construit și societatea în care trăim.
Secțiunea „Refugii” ridică întrebări și invită la reflecție despre situația migranților și refugiaților. Filmul din deschiderea festivalului, “Taste of Cement”, face parte din această secțiune, urmărind muncitorii sirieni ce lucrează pe șantierele din Beirut.
Anul acesta, teme relevante pentru agenda publică globală, de la gentrificarea zonelor urbane și nevoia locuințelor sociale până la reconfigurările urbanistice, sunt atinse în secțiunea „Lupta pentru spațiu”.
Dreptul la locuire și spațiu public și nevoia orașelor construite pentru cetățeni, sunt problematici chestionate în filmele “Dispossession: The Great Social Housing Swindle”, “Citizen Jane: Battle for the City” și “Istanbul Echoes”.
Pentru prima oară în programul festivalului, secțiunea „Utopii culturale” abordează proiecte ambițioase, capodopere sau excentricități arhitecturale menite să găzduiască cultura. Aceste ansambluri construite cu mari sacrificii, a căror potențial enorm este fie risipit (în “Unfinished Spaces” și “Novgorod Spaceship”), fie văzut ca o minune nesperată (în “Crackle of Time – Christoph Schlingensief and his Opera Village in Burkina Faso”).
De neratat sunt și filmele care pun în discuție „Arta și locul”, despre land art și proiecte ce modelează spații și texturi (“Crossed Words: Matta-Clark Friends” “Troublemakers, The Story of Land Art”, “Il Grande Cretto di Gibellina”).
Deja clasica secțiune „Portrete de arhitecți” aduce în prim plan două personaje total diferite: Bjarke Ingels, care a devenit rapid unul dintre cei mai apreciați arhitecți (în “Big Time”), și Laurence Wilfred Baker, un arhitect care a lucrat în India, un pionier al designului cu preț redus și al lucrului cu materiale locale (în “The Gandhi of Architecture aka Uncommon Sense”).
În cadrul competiției sunt selectate șase filme care vorbesc despre realitățile din România. Anul acesta, juriul care va desemna premiul este format din Vlad Petri (regizor), Cătălin Olaru (critic de film) și Ștefan Ghenciulescu (arhitect).
Publicul poate participa la sesiuni speciale de Q&A cu invitați și realizatori precum Andrei Rozen (regizor Novgorod Spaceship ), Elizabeth Lennard (artistă și realizatoare de film, cu care publicul poate discuta la finalul peliculei Talking House: Eileen Gray & Jean Badovici ), Petra Noordkamp (fotografă și realizatoare de film, cu care ne întâlnim la finalul vizionării Il Grande Cretto di Gibellina), dar și alți invitați.
Pentru mai multe detalii, vizitați urbaneye.ro și pagina de Facebook UrbanEye Film Festival.
Festivalul prezintă 27 de pelicule, cuprinse în 7 secțiuni, ce abordează probleme și subiecte actuale, despre mediul construit și societatea în care trăim.
Secțiunea „Refugii” ridică întrebări și invită la reflecție despre situația migranților și refugiaților. Filmul din deschiderea festivalului, “Taste of Cement”, face parte din această secțiune, urmărind muncitorii sirieni ce lucrează pe șantierele din Beirut.
Anul acesta, teme relevante pentru agenda publică globală, de la gentrificarea zonelor urbane și nevoia locuințelor sociale până la reconfigurările urbanistice, sunt atinse în secțiunea „Lupta pentru spațiu”.
Dreptul la locuire și spațiu public și nevoia orașelor construite pentru cetățeni, sunt problematici chestionate în filmele “Dispossession: The Great Social Housing Swindle”, “Citizen Jane: Battle for the City” și “Istanbul Echoes”.
Pentru prima oară în programul festivalului, secțiunea „Utopii culturale” abordează proiecte ambițioase, capodopere sau excentricități arhitecturale menite să găzduiască cultura. Aceste ansambluri construite cu mari sacrificii, a căror potențial enorm este fie risipit (în “Unfinished Spaces” și “Novgorod Spaceship”), fie văzut ca o minune nesperată (în “Crackle of Time – Christoph Schlingensief and his Opera Village in Burkina Faso”).
De neratat sunt și filmele care pun în discuție „Arta și locul”, despre land art și proiecte ce modelează spații și texturi (“Crossed Words: Matta-Clark Friends” “Troublemakers, The Story of Land Art”, “Il Grande Cretto di Gibellina”).
Deja clasica secțiune „Portrete de arhitecți” aduce în prim plan două personaje total diferite: Bjarke Ingels, care a devenit rapid unul dintre cei mai apreciați arhitecți (în “Big Time”), și Laurence Wilfred Baker, un arhitect care a lucrat în India, un pionier al designului cu preț redus și al lucrului cu materiale locale (în “The Gandhi of Architecture aka Uncommon Sense”).
În cadrul competiției sunt selectate șase filme care vorbesc despre realitățile din România. Anul acesta, juriul care va desemna premiul este format din Vlad Petri (regizor), Cătălin Olaru (critic de film) și Ștefan Ghenciulescu (arhitect).
Publicul poate participa la sesiuni speciale de Q&A cu invitați și realizatori precum Andrei Rozen (regizor Novgorod Spaceship ), Elizabeth Lennard (artistă și realizatoare de film, cu care publicul poate discuta la finalul peliculei Talking House: Eileen Gray & Jean Badovici ), Petra Noordkamp (fotografă și realizatoare de film, cu care ne întâlnim la finalul vizionării Il Grande Cretto di Gibellina), dar și alți invitați.
Pentru mai multe detalii, vizitați urbaneye.ro și pagina de Facebook UrbanEye Film Festival.