RADAR – Romanian Artists Developing Alternative Realities a avut loc între 1 și 3 noiembrie la Uzina Electrică Filaret și a reunit pasionații de artă și tehnologie într-un festival pentru toate vârstele. Peste 8500 de vizitatori s-au bucurat pentru 3 zile de creațiile artiștilor și dezvoltatorilor români de realitate augmentată, realitate virtuală, videomapping, inteligență artificială, instalații interactive, animație, game art și sound design. Festivalul a avut și o secțiune dedicată copiilor - RADAR Kids, în care cei mici au făcut primii pași în a descoperi noile tehnologii aplicate într-un loc de joacă art & tech.
Prin traseul RADAR Kids prezentat de Lidl România, aproximativ 1000 de copiii de toate vârstele care au vizitat festivalul au avut parte de 12 experiențe create special pentru ei, printre care și o plimbare VR cu dragonul sau o lume subacvatică prin video mapping interactiv. Cei mici și-au manifestat creativitatea prin desen cu ajutorul un flipchart digital unde s-au jucat cu culori, dimensiuni și forme în 2D, dar și prin intermediul instalației cu Kinect, un soft ce urmărește mișcarea utilizatorului, unde lanternele au devenit pensule pentru a crea diferite forme cu ajutorul luminii. Parcursul a fost completat de animații în realitate augmentată prin scanarea cu dARe by Samsung a ilustrațiilor din cartea de poezii augmentată a lui Carmen Tiderle – Selfii cu elfii și scanarea desenelor de pe tricourile din colecția vestimentară pentru copii One Night Gallery.
Uzina Electrică Filaret a avut parte în fiecare seară de un line-up diferit de artiști de video mapping și sound design care au deschis scena experiențelor vizuale din festival și care au continuat într-o formulă diferită la petrecerile de vineri și sâmbătă de la Expirat Halele Carol. Publicul s-a bucurat și de un live performance de lumini și sunet al instalației H3 “Grid” suspendate pe tavanul Uzinei, care a completat experiența imersivă.
În plus, cei care și-au dorit să descopere universul jocurilor video, au putut intra în realitatea virtuală (VR) dezvoltată de artiștii Ubisoft România și admira live câțiva dintre cei mai talentați dezvoltatori grafici români. Pentru cei pasionați de natură, WWF România a pus la dispoziție o incursiune VR prin pădurile virgine și o instalație prin care plantele au interacționat auditiv cu oamenii. Interacțiunea cu lumea naturală a fost completată de Saint Machine, un artist prezentat la nivel internațional și la Ars Electronica, cu o instalație bazată pe expresii faciale și aspecte din biologie.
Categoria de animație a reunit mai mult de 25 de artiști independenți și din studiouri de animație, printre care: Reniform, Raluca Mitarcă, Matei Băcanu, Tudor Niță, Skeptic Dog, Vână, Răzvan Petre & Lu Pop. Acestora li s-a alăturat Anim’est cu o selecție din scurtmetrajele prezentate anul acesta la festival, workshop-ul de animație Worksheep prezentat de CINETIc și câștigătorii secțiunii de animație de la Ars Electronica.
RADAR a fost conceput ca o platformă pentru mişcările creative şi trendurile emergente în care new media joacă un rol cheie în împrospătarea conceptului de artă şi a manifestărilor sale. Iniţiativa susţine scena de new media art din România prin dezvoltarea unui context local nou care aduce tinerii artişti români în atenţia publicului larg. “RADAR ne-a arătat cât de important este să aducem aceste comunități de artiști împreună şi să normalizăm impactul noilor tehnologii în experimentarea artei. Cei peste 8500 vizitatori mici și mari ne-au confirmat deschiderea publicului de toate vârstele pentru experiențe imersive și dorința de a interacționa cu arta locală la un alt nivel” declară organizatorii RADAR.
Identitatea RADAR semnată de inteligența artificială
Mai mult de 500.000 de bucureșteni au făcut cunoștință de la începutul lunii octombrie cu un nou tip de estetică vizuală, emergentă din specificitățile inteligenței artificiale, prin expozițiile satelit de artă generativă ale vizualurilor RADAR de pe ecranele LED din Centrul Vechi și din alte nouă intersecții importante din Capitală, dar și de pe ecranele din stațiile de metrou.
Parteneri: Samsung & dARe by Samsung, Lidl, Epson, Fru Fru, Ubisoft, Clever, Stay Sharp, 360 Revolution, Aural Eye, H3, Cinetic, DJ Super Store, Anim'est, Electricasem, Radio Guerrilla, Ringier, Le Squad, IQads, Zeppelin, Modernism.ro, Igloo, The Institute, Designist, Revista Biz, Feeder.ro, Radio România Cultural, ICR, Forumul Român Austriac, Munteanu Recomandă, Blitz TV, Phoenix Media, Frame Advertising, Revista Atelierul, Asociația Art Out, Cațavencii, Infomusic.ro, Zile și Nopți, Start-up.ro, Iqool.ro, AGERPRES.
Prin traseul RADAR Kids prezentat de Lidl România, aproximativ 1000 de copiii de toate vârstele care au vizitat festivalul au avut parte de 12 experiențe create special pentru ei, printre care și o plimbare VR cu dragonul sau o lume subacvatică prin video mapping interactiv. Cei mici și-au manifestat creativitatea prin desen cu ajutorul un flipchart digital unde s-au jucat cu culori, dimensiuni și forme în 2D, dar și prin intermediul instalației cu Kinect, un soft ce urmărește mișcarea utilizatorului, unde lanternele au devenit pensule pentru a crea diferite forme cu ajutorul luminii. Parcursul a fost completat de animații în realitate augmentată prin scanarea cu dARe by Samsung a ilustrațiilor din cartea de poezii augmentată a lui Carmen Tiderle – Selfii cu elfii și scanarea desenelor de pe tricourile din colecția vestimentară pentru copii One Night Gallery.
Uzina Electrică Filaret a avut parte în fiecare seară de un line-up diferit de artiști de video mapping și sound design care au deschis scena experiențelor vizuale din festival și care au continuat într-o formulă diferită la petrecerile de vineri și sâmbătă de la Expirat Halele Carol. Publicul s-a bucurat și de un live performance de lumini și sunet al instalației H3 “Grid” suspendate pe tavanul Uzinei, care a completat experiența imersivă.
În plus, cei care și-au dorit să descopere universul jocurilor video, au putut intra în realitatea virtuală (VR) dezvoltată de artiștii Ubisoft România și admira live câțiva dintre cei mai talentați dezvoltatori grafici români. Pentru cei pasionați de natură, WWF România a pus la dispoziție o incursiune VR prin pădurile virgine și o instalație prin care plantele au interacționat auditiv cu oamenii. Interacțiunea cu lumea naturală a fost completată de Saint Machine, un artist prezentat la nivel internațional și la Ars Electronica, cu o instalație bazată pe expresii faciale și aspecte din biologie.
Categoria de animație a reunit mai mult de 25 de artiști independenți și din studiouri de animație, printre care: Reniform, Raluca Mitarcă, Matei Băcanu, Tudor Niță, Skeptic Dog, Vână, Răzvan Petre & Lu Pop. Acestora li s-a alăturat Anim’est cu o selecție din scurtmetrajele prezentate anul acesta la festival, workshop-ul de animație Worksheep prezentat de CINETIc și câștigătorii secțiunii de animație de la Ars Electronica.
RADAR a fost conceput ca o platformă pentru mişcările creative şi trendurile emergente în care new media joacă un rol cheie în împrospătarea conceptului de artă şi a manifestărilor sale. Iniţiativa susţine scena de new media art din România prin dezvoltarea unui context local nou care aduce tinerii artişti români în atenţia publicului larg. “RADAR ne-a arătat cât de important este să aducem aceste comunități de artiști împreună şi să normalizăm impactul noilor tehnologii în experimentarea artei. Cei peste 8500 vizitatori mici și mari ne-au confirmat deschiderea publicului de toate vârstele pentru experiențe imersive și dorința de a interacționa cu arta locală la un alt nivel” declară organizatorii RADAR.
Identitatea RADAR semnată de inteligența artificială
Mai mult de 500.000 de bucureșteni au făcut cunoștință de la începutul lunii octombrie cu un nou tip de estetică vizuală, emergentă din specificitățile inteligenței artificiale, prin expozițiile satelit de artă generativă ale vizualurilor RADAR de pe ecranele LED din Centrul Vechi și din alte nouă intersecții importante din Capitală, dar și de pe ecranele din stațiile de metrou.
Parteneri: Samsung & dARe by Samsung, Lidl, Epson, Fru Fru, Ubisoft, Clever, Stay Sharp, 360 Revolution, Aural Eye, H3, Cinetic, DJ Super Store, Anim'est, Electricasem, Radio Guerrilla, Ringier, Le Squad, IQads, Zeppelin, Modernism.ro, Igloo, The Institute, Designist, Revista Biz, Feeder.ro, Radio România Cultural, ICR, Forumul Român Austriac, Munteanu Recomandă, Blitz TV, Phoenix Media, Frame Advertising, Revista Atelierul, Asociația Art Out, Cațavencii, Infomusic.ro, Zile și Nopți, Start-up.ro, Iqool.ro, AGERPRES.