The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

S-au ales câștigătorii concursului Ping Pong +

Articol / 14 Aug 2020 / The Institute
  • S-au ales câștigătorii concursului Ping Pong +
1/1
Trei echipe de studenți și absolvenți de design și arhitectură vor construi împreună în această vară și toamnă trei mese de ping-pong. Tenisul de masă este un joc care prin natura sa presupune interacțiune intensă dar și distanțare fizică: suntem împreună, dar fiecare pe partea lui de masă. E în același timp un joc ce a fost deja adaptat în foarte multe configurații. Câștigătorii concursului anonim și-au reimaginat jocul și au gândit trei mese pentru un joc regândit, dispozitive demontabile din materiale reciclabile și care ne vor permite să fim împreună în mod responsabil.

Proiectele au fost alese printr-un concurs organizat de către The Institute și Lidl România, prin programul ASAP, alături de revista Zeppelin. Obiectele câștigătoare vor fi implementate și expuse în cadrul Romanian Design Week 2020 și DIPLOMA 2020, după care vor fi remontate într-un spațiu liber al unei instituții de învățământ.

Mai multe detalii despre proiect și temă, aici.

Au fost depuse 12 proiecte. Vi le prezentăm pe toate mai jos.

Juriul a ales câștigătorii celor trei premii, fiecare în valoare de câte 1200 de euro, urmărind criteriile temei: coerența demersului, adecvarea la temă și obiective, potențialul de activare spațială și socială, valoarea designului, sustenabilitatea efectivă, eficiența constructivă și economică, „jucabilitatea” .

Îi felicităm pe toți participanții și așteptăm să ne jucăm la RDW 2020, la Combinatul Fondului Plastic.

PREMII

• Premiu ex-aequo: Mondrian Brick Table

Autor: Sebastian – Andrei Conțu / absolvent / UNArte Bucuresti – FADD – Design Industrial

Juriul a fost impresionat de ideea de joc, care vorbește de co-dependență, de colaborare și nu doar de competiție; răspunde la contextul în care ne aflăm și, în același timp, chiar va fi interesant și distractiv de jucat, putând fi dezvoltat în variate moduri, de exemplu în variante de joc la dublu.

Obiectul propus este simplu, combinația dintre cărămida de șantier și o placă ușoară foarte potrivită.

Însă, în varianta actuală, ansamblul nu este stabil. Juriul și expertul tehnic apreciază că trebuie regândită structura de cărămidă, dar fără mortar, pentru a permite demontarea, transportul și remontarea în condiții mai bune. De asemenea, rezistența, continuitatea și durabilitatea suprafeței de joc în varianta propusă ridică semne mari de întrebare. Se recomandă folosirea unor plăci tip HPL etc.










• Premiu ex-aequo: Ping-pong+6

Echipa: Didier Chifan – Absolvent / Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, Arhitectură, 2018;

Ancuța Ilie – Absolventă / Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, Mobilier și Amenajări Interioare, 2019

Un joc pentru jucători individuali sau (tot felul de) echipe și care permite implicarea unui mare număr de oameni. Jucăm împreună în jurul unei mese (aproape) rotunde. Geometria la 60-120 de grade și sistemul constructiv permit formarea unui pachet extrem de compact.

Forma structurii de susținere va trebui regândită, pentru a asigura stabilitate fără a se recurge la ancoraje.

Merită studiată posibilitatea de a se folosi materiale reciclate pentru filee dar mai ales pentru blatul de joc. Cele 6 elemente (relativ reduse ca suprafață) ar putea chiar fi din materiale diferite.










• Premiu ex-aequo: (ping + x [m] + pong)^manivelă

Echipa: Zenaida-Elena Florea, absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” 2019;

Alexandra Marinescu, absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” 2020;

Anamaria Cristina Preotesoiu, absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” 2020;

Colaborator, Ștefan Stanca, absolvent al Universității Tehnice de Construcții București – 2017.

Soluția aduce aminte de masa de teqball. Folosește însă alte materiale și aduce în plus geometria variabilă, prin intermediul unui mecanism ingenios. Rezultatul este elegant și permite jocuri diferite. Recomandările juriului și expertului se referă în principal la: stabilizarea structurii – balansarea mesei este seducătoare, însă ridică tot felul de probleme de siguranță; amplasarea – pentru care ar trebui găsită o soluție care să permită deplasarea și care să nu presupună intervenții asupra suprafeței de susținere; o optimizare a soluției în vederea încadrării sigure în buget.









• Mențiune specială: Pet Pong

Echipa: Ștefănescu Iulia Marta – designer, student master an 1, Universitatea Națională de Arte

Georgescu Ioana Alexandra – designer, student an 3, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”

Juriul a hotărât să adauge celor trei premii o mențiune (constând într-un abonament la revista Zeppelin și acces gratuit la RDW pentru toți membrii echipei) unui proiect ce propune o nouă formulă pentru jocul la dublu, un design simplu și coerent și care implică o formulă de reciclare a plasticului. Această soluție trebuie studiată și verificată (inclusiv din punct de vedere al realizării unei suprafețe plane, respectându-se bugetul și perioada propuse). În contextul respectării acestor condiții, organizatorii vor căuta soluții de finanțare pentru realizarea obiectului.




Prezentăm mai jos și restul proiectelor înscrise în concurs, declarate necâștigătoare.

Titlu proiect: Steam Ping-Punk

Autor: Ana Bradu/Student/Universitatea Nationala de Arte din București



Titlu proiect
: Todome

Autor: Nita Stefan Alexandru/ absolvent/ Universitatea Nationala de Arte Bucuresti



Titlu proiect: MondriCAN Table

Autor: Sebastian-Andrei Conțu / absolvent / UNArte Bucuresti – FADD – Design Industrial



Titlu proiect: GarbagePong

Echipa: Parte logistică şi conceptuală: Neguţescu Andreea, student, UAUIM, Bucureşti

Parte tehnică şi conceptuală: Manea Ionuţ, student, UAUIM, Bucureşti

Randări, concept: Toma Minodora, student, UAUIM, Bucureşti



Titlu proiect: Ping Point

Autor: Dragomir Diana- Teodora/ student/ Universitatea Națională de Arte- FADD- Design Industrial



Titlu proiect: Melted—Pong

Autori: – Ionuț Cîrstea/ absolvent/ Universitatea Națională de Arte din București

– Teodor Ștefan/ absolvent/ Universitatea Națională de Arte din București



Titlu proiect: GlassPong

Autori: – Concept si Executie – Dan-Alexandru Marincovici, Student Master An1, Sticlă, UNARTE

– Layout grafic – Teodora Marincovici-Oancea, absolvent, Design, Universitatea de Arhitectură Ion Mincu



Titlu proiect
: Masă de ping-pong ECOtech

Autor
: Hărduț Horațiu Leonardo / absolvent / Facultatea de design, Universitatea Aurel Vlaicu, Arad



Juriu: Cosmina Goagea – arhitect, partener Zeppelin Design, Agnes Lukacs – designer, Andrei Borțun – CEO The Institute și reprezentant ASAP România, Ștefan Ghenciulescu – arhitect, partener Zeppelin

Expert: Justin Baroncea, arhitect

Secretar: Raluca Mirel, project manager, The Institute