The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

SE LANSEAZĂ „BUCUREȘTI RE:IMAGINAT” – BURSE DE IDEI PENTRU PROIECTE CULTURALE

/ 29 Oct 2021 / Andra Mihai
  • SE LANSEAZĂ „BUCUREȘTI RE:IMAGINAT” –  BURSE DE IDEI PENTRU PROIECTE CULTURALE
1/1
Ieri, 28 octombrie a fost lansată prima ediție a programului „București RE:imaginat”, un apel de idei de proiecte culturale adaptate nevoilor și contextului actual al Bucureștiului. Programul „București RE:imaginat” este unul dintre instrumentele de susținere și implicare a artiștilor și a altor persoane fizice din comunitatea creativă a Bucureștiului, active în dezvoltarea orașului. 

Selecția ofertelor culturale se face de către o comisie de experți culturali cu o activitate de referință în diferite domenii culturale (politici publice, arhitectură, urbanism, design, arte plastice, patrimoniu, proiecte comunitare, marketing și comunicare), din care fac parte: Corina Șuteu (consultant cultural internațional, expert în politici publice culturale, fost ministru al culturii), Andrei Borțun (CEO The Institute), Teodor Frolu (arhitect, antreprenor în industrii creative, co-fondator DC Communication & The Ark), Ștefan Ghenciulescu (arhitect, critic şi cercetător în domeniul arhitecturii şi urbanismului, redactor-şef al revistei Zeppelin, conferenţiar universitar în cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”), Dorothee Hasnaș (consilier pe patrimoniu şi curator Street Delivery din partea Filialei Teritoriale București a Ordinului Arhitecţilor din România), Attila Kim (arhitect și Comisarul României pentru Bienala de la Veneția), Tamina Lolev (arhitect și co-fondator Nod Makerspace).

Scop

Scopul programului este de a dezvolta un portofoliu de idei care oglindesc nevoile culturale majore ale orașului și de a contribui astfel la creșterea calității și atractivității spațiului public pentru cetățenii orașului, la descentralizarea ofertei culturale din oraș, consolidând și dezvoltând în același timp sectorului creativ din București.

În urma apelului, vor fi selectate 35 de idei de proiecte culturale care vor fi susținute ulterior în vederea dezvoltării și implementării atât de către ARCUB, cât și de către partenerii programului și alți parteneri și finanțatori publici sau privați, prioritizând implicarea câștigătorului bursei în acest proces.

Obiective

Principalele obiective ale programului „București RE:imaginat” sunt identificarea unor idei de proiecte transformatoare pentru București care pot genera o schimbare în ce privește calitatea vieții în oraș la nivel micro sau macro, dezvoltarea unui portofoliu de idei care răspund temelor și nevoilor culturale majore ale orașului, încurajarea ideilor de proiecte inter/transdisciplinare care propun noi perspective și moduri de acțiune, cu impact pe termen lung și, nu în ultimul rând, dezvoltarea unei rețele și a unui mecanism de implementare și susținere financiară a celor mai bune idei în colaborare cu alți operatori și finanțatori publici sau privați. Alături de aceste obiective prioritare, noul mecanism de sprijin încurajează adresarea în subsidiar și a altor obiective subordonate Strategiei Culturale a Municipiului București 2016-2026.

Teme

Ideile propuse vor răspunde, în mod specific, cel puțin uneia din următoarele teme ale programului „București RE:imaginat”:

· REconectarea afectivă a locuitorilor Bucureștiului la orașul în care trăiesc prin proiecte participative, colaborative;
· REcuperarea spațiului public de către locuitorii orașului prin proiecte care propun modalități noi de folosire a spațiului public;
· REdescoperirea istoriei orașului prin proiecte care documentează și pun în valoare istoria orașului, a cartierelor sau a locuitorilor orașului;
· REinventarea / REconectarea digitală prin proiecte care utilizează noile tehnologii digitale sau multimedia ca instrument de reconectare a locuitorilor cu orașul;
· REciclarea, REfolosirea, REsponsabilitatea față de mediu prin proiecte care au în vedere aspectele legate de mediu și dezvoltare sustenabilă.

Domenii

Programul se adresează domeniilor culturale care includ, dar nu sunt limitate la: arte vizuale, arte performative, arhitectură, peisagistică, arte digitale, educație culturală, intervenție artistică.

Beneficiari

Apelul este deschis exclusiv persoanelor fizice sau grupurilor de persoane active în viața creativă din București, care pot face dovada activității culturale, artistice, educaționale prin prezentarea unui portofoliu din care să reiasă experiența sa în domeniile enumerate mai sus. În cazul solicitanților cu o experiență mai mică de un an, se va lua în considerare voluntariatul în cadrul unor programe și proiecte din domeniile enumerate, însoțit de o scrisoare de recomandare.

Buget

Inițiativa vizează oferirea unor burse de idei, în urma unui proces de selecție, persoanelor fizice active în comunitatea creativă din București. Valoarea totală a fondului se ridică la suma de 186.500 lei, care va putea fi alocată unui număr maxim de 35 idei de activare culturală. Fiecare idee de proiect selectată va primi o bursă în valoare de 5.000 lei (net).

Etape de desfășurare

Prezentul apel se va desfășura în trei etape: depunerea, selectarea ideilor și acordarea burselor (octombrie – decembrie 2021), Incubatorul de idei (ianuarie-februarie 2022) și Târgul de idei: prezentarea publică a ideilor selectate (martie 2022). 

Modalitate de înscriere

Proiectele pot fi înscrise până la data de 27 noiembrie 2021, ora 15.00, prin e-mail, la adresa bursedeidei@arcub.ro. Lista documentelor necesare înscrierii este disponibilă pe arcub.ro în secțiunea Finanțare – Burse de idei. Selecția ideilor finaliste din cadrul programului va fi anunțată pe 7 decembrie 2021.

Lista documentelor necesare pentru înscriere, Regulamentul de finanțare, Calendarul programului, precum și lista membrilor comisiei de evaluare sunt disponibile pe site-ul ARCUB, secțiunea Finanțare - Burse de idei.
--------------------------------

Programul București RE:imaginat a fost lansat de Primăria Capitalei prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București, în parteneriat cu Fundatia The InstituteDC Communication SRLFiliala Teritorială București a Ordinului Arhitecţilor din RomâniaNod MakerspaceZeppelinAttila Kim Architects și Insula 42.
Programul se desfășoară cu sprijinul Direcției Cultură, Învățământ, Turism din cadrul Primăriei Municipiului București.