The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Se prelungesc înscrierile la concursul URBOTECA

Articol / 29 Apr 2016 / INSTITUTE.RO
  • Se prelungesc înscrierile la concursul URBOTECA
  • Se prelungesc înscrierile la concursul URBOTECA
  • Se prelungesc înscrierile la concursul URBOTECA
1/3
Se prelungesc înscrierile la concursul de articole URBOTECA până pe data de 29 mai!

Concursul URBOTECA își propune încurajarea unei prezențe mai consistente în presa din România a subiectelor legate de planificare și dezvoltare urbană, din convingerea că aceste procese  pot fi prezentate cititorilor ca poveşti și că o mai bună promovare a lor va duce la un grad mai mare de implicare a cetățenilor.  
 
Concursul pleacă de la premisa că s-ar scrie mai mult despre asta, ar crește şi gradul de interes şi calitatea dezbaterilor publice legate de procesele de planificare şi proiectare urbană, iar negocierile dintre actorii urbani privind viitorul oraşului ar fi mai eficiente. 
 
“Urbanismul influențează/ar putea influența chiar și mai mult (în bine) mediul nostru de viață de zi cu zi. Iar noi, la rândul nostru, putem influența modul în care se face planificare și proiectare urbană, fie că suntem profesioniști ai domeniului, decidenți, investitori, reprezentanți ai unor organizații și fundații cu obiective care au legătură cu spațiul (totul are legătură cu spațiul), sau utilizatori ai orașului. Sigur că există reviste și site-uri specializate de arhitectură și urbanism și cred că unele dintre acestea au ca obiectiv să fie citite și de ne-specialiști. Îmi doresc însă să descoperim, prin acest concurs, că urbanismul nu e doar o temă pentru revistele de specialitate. Urbanismul este interacțiune între argumente tehnice și opțiuni politice și pentru că fiecare dintre noi este un politikon zoon, ne privește pe toți.  Un concurs de articole este un cadru care poate mobiliza”, a declarat Vera Marin, Arhitect urbanist, pre;edinte al Asociației pentru Tranziție Urbană din România.
 
Despre concurs
 
Categorii vizate de public
În România, există din ce în ce mai mulţi oameni – potenţiali cititori pentru articolele înscrise în concurs - care se interesează de conexiunile între decizia publică şi modul în care arată şi funcţionează un loc din oraşul lor, care vor sa înţeleagă mai bine relaţii de tip cauză-efect pentru ce văd. Sunt din ce în ce mai mulţi oameni care lucrează sau care îşi fac vacanţele în străinătate şi vor să vadă şi în oraşele româneşti spaţii publice de calitate, locuri interesante.  Sunt din ce în ce mai multe grupuri de iniţiativă civică formate în jurul unor interese comune legate de cartierul lor şi îşi doresc să afle mai multe despre procesele prin care se planifică transformările oraşului, ca să poată să îşi promoveze mai bine aceste interese. 
 
Tema concursului este o provocare - un articol bun despre planificare şi proiectare urbană nu este uşor de scris: articolele înscrise în acest concurs se pot referi, în general, la documentaţii de urbanism (PUD, PUZ, PUG, planuri de mobilitate), sau pot fi exemple de proiecte, de bune sau rele practici într-un demers de pregătire a transformărilor unui oraş sau a unei părţi din oraş. În oricare din situaţii, articolul ar trebui să încerce să lămurească aspecte ce țin de personajele principale şi derelațiile dintre actorii urbani în transformările oraşului. Documentaţiile de urbanism sunt instrumente şi suport tehnic pentru negocierile dintre actorii urbani. Dar numai cei care au acces la informaţii şi care înţeleg regulile jocului pot intra în această negociere. 
Din dorința de a încuraja jurnalismul specializat în acest domeniu, dar și din convingerea că există deja un public interesat de aceste subiecte, concursul își propune să premieze cele mai bune articole publicate în ultimul an, dar și să încurajeze apariția unor noi articole pe această temă a planificării şi proiectării urbane. 

Cine poate participa
Competiția este deschisă. Se pot înscrie jurnaliști și profesioniști în planificare urbană, dar și amatori interesați de domeniul dezvoltării urbane. Se vor înscrie autorii articolelor, nu publicațiile!
 
Ce articole se pot înscrie
Se pot înscrie în concurs 2 tipuri de articole:
- articole publicate în perioada 20 aprilie 2015 - 20 aprilie 2016, din presa scrisă sau din mediul online;
- articole nepublicate;
 
Materialele trebuie să fie scrise în limba română (nu sunt eligibile traducerile / adaptările din alte limbi ale altor articole).   
Pentru categoria de articole nepublicate, autorii trebuie să se limiteze la un număr de 10.000 de semne cu spații incluse. 
Participanții își asumă răspunderea privind datele furnizate în articole, în concordanță cu codurile deontologice de jurnalism.
Pentru a înscrie un articol în acest concurs, participanții trebuie să aibă acordul tuturor părților implicate, inclusiv al publicației unde acesta a apărut inițial (aceștia își asumă responsabilitatea pentru obținerea acestor acorduri).
 
Juriul este format din:
Irina Florea- Editor The Institute
Vera Marin- Arhitect urbanist, preşedinte al Asociatiei pentru Tranzitie Urbană
Mircea Toma-  Psiholog, jurnalist, activist pentru drepturile omului - ActiveWatch
Teodor Frolu- Arhitect, antreprenor, coinițiator – Rowmania
Anca Ginavar – arhitect cu specializare în urbanism 
 

PREMII
Va fi desemnat câte un câștigător pentru fiecare categorie:
- articole publicate
- articole nepublicate
Premiul I de la fiecare categorie câștigă un premiu în valoare de 300 de euro.
Primele 3 locuri de la categoria de  articole nepublicate vor fi publicate pe site-ul www.institute.ro (până la data de 30 august 2016). 


Succes!