Programul curatorial al galeriei Arsmonitor continuă cu un grup-show inedit, intitulat „Table et Tableau”, în care vor fi expuse lucrări semnate de Grațian Gâldău, Dumitru Gorzo, Ioana Gorzo, Teodor Graur, Nicu Ilfoveanu, Gili Mocanu, Răzvan Neagoe, Ilie Pavel, Radu Pandele, Bogdan Pelmuș, Magdalena Pelmuș și Mircea Suciu. Expoziția va avea vernisajul pe 27 iunie și va fi accesibilă publicului până pe 29 august 2024.
Expoziția „Table et Tableau” este a patra expoziție din acest an organizată de Arsmonitor, după un solo dedicat lui Răzvan Neagoe și două expoziții duo, una dedicată fraților Ioana Gorzo și Dumitru Gorzo și a doua dedicată cuplului Magdalena și Bogdan Pelmuș.
„Table et Tableau” aduce în discuție problema dispunerii (nu a expunerii) „umbrei” creatorului și creației lui. Această formă de dispunere facilitează privitorului accesul la o mică parte din arhiva vie, compusă din note, schițe și obiecte disparate, care stau la baza apariției operei și formării identității unui număr de artiști reprezentativi pentru periodizările și tipologiile diverse ale artei contemporane românești.
Tema propusă în Table et Tableau invită privitorul să reorganizeze obiectele acestei arhive neîncheiate, cu scopul de a deveni curatorul propriei micro-narațiuni, după propriile sale interese auctoriale. Privitorul e curatorul.
Masa e un loc comun în demersul cercetării curatoriale și în cadrul muzeal, atunci când vine vorba de prezentarea și organizarea unei arhive. Aranjate cu atenție, protejate în spatele unui capac de sticlă, etichetate și clasificate inginerește și inaccesibile atingerii și apropierii, obiectele „arhivei” primesc un statut superior și magic. Lucruri și artefacte care nu au un rost anume sau o valoare în timpul vieții artistului, devin obiectele de cult ale cercetării postume. Plină de șarmul montajului de imagini și informații trunchiate, arhiva, dispusă ca pe o masă de disecție, aspiră să rescrie istoria, curatorul impunându-și propria narațiune asupra istoriei, a lumii sau a defunctului autor.
“În cazul de față, Table et Tableau conferă mesei o funcție de medium critic, oferind accesibilitate și invitând la atingere, angajând privitorul să-și creeze propria organizare semnificativă, gustând din senzația la care curatorul aspiră — aceea de a fi autor — supunând arhiva la condiția de materie primă, pe care s-o poată modela după propriile limitări.” — pasaj din textul curatorial.
Arsmonitor, prima galerie de artă care s-a deschis în Casa Presei Libere, este cea mai nou galerie din peisajul cultural al Bucureștiului, un spațiu dedicat artei și transformării, cât și al dialogului dintre artiști, colecționari și iubitori de artă.
Expoziția „Table et Tableau” este a patra expoziție din acest an organizată de Arsmonitor, după un solo dedicat lui Răzvan Neagoe și două expoziții duo, una dedicată fraților Ioana Gorzo și Dumitru Gorzo și a doua dedicată cuplului Magdalena și Bogdan Pelmuș.
„Table et Tableau” aduce în discuție problema dispunerii (nu a expunerii) „umbrei” creatorului și creației lui. Această formă de dispunere facilitează privitorului accesul la o mică parte din arhiva vie, compusă din note, schițe și obiecte disparate, care stau la baza apariției operei și formării identității unui număr de artiști reprezentativi pentru periodizările și tipologiile diverse ale artei contemporane românești.
Tema propusă în Table et Tableau invită privitorul să reorganizeze obiectele acestei arhive neîncheiate, cu scopul de a deveni curatorul propriei micro-narațiuni, după propriile sale interese auctoriale. Privitorul e curatorul.
Masa e un loc comun în demersul cercetării curatoriale și în cadrul muzeal, atunci când vine vorba de prezentarea și organizarea unei arhive. Aranjate cu atenție, protejate în spatele unui capac de sticlă, etichetate și clasificate inginerește și inaccesibile atingerii și apropierii, obiectele „arhivei” primesc un statut superior și magic. Lucruri și artefacte care nu au un rost anume sau o valoare în timpul vieții artistului, devin obiectele de cult ale cercetării postume. Plină de șarmul montajului de imagini și informații trunchiate, arhiva, dispusă ca pe o masă de disecție, aspiră să rescrie istoria, curatorul impunându-și propria narațiune asupra istoriei, a lumii sau a defunctului autor.
“În cazul de față, Table et Tableau conferă mesei o funcție de medium critic, oferind accesibilitate și invitând la atingere, angajând privitorul să-și creeze propria organizare semnificativă, gustând din senzația la care curatorul aspiră — aceea de a fi autor — supunând arhiva la condiția de materie primă, pe care s-o poată modela după propriile limitări.” — pasaj din textul curatorial.
Arsmonitor, prima galerie de artă care s-a deschis în Casa Presei Libere, este cea mai nou galerie din peisajul cultural al Bucureștiului, un spațiu dedicat artei și transformării, cât și al dialogului dintre artiști, colecționari și iubitori de artă.