The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

13.000 de vizitatori la Diploma 2018

Articol / 18 Oct 2018 / The Institute
  • 13.000 de vizitatori la Diploma 2018Diploma 2018
  • 13.000 de vizitatori la Diploma 2018Expozitie Diploma 2018
  • 13.000 de vizitatori la Diploma 2018Expozitie Diploma 2018
  • 13.000 de vizitatori la Diploma 2018Expozitie Diploma 2018
  • 13.000 de vizitatori la Diploma 2018Expozitie Diploma 2018
  • 13.000 de vizitatori la Diploma 2018Expozitie Diploma 2018
  • 13.000 de vizitatori la Diploma 2018Sejur Curatorial Diploma 2018
  • 13.000 de vizitatori la Diploma 2018Auditie - Diploma 2018
  • 13.000 de vizitatori la Diploma 2018Diploma Talks: Antreprenoriatul creativ
  • 13.000 de vizitatori la Diploma 2018Muzicalul Lumile lui Pan
1/10
Festivalul DIPLOMA, un proiect inițiat de The Institute și inspirat de UniCredit Bank, a înregistrat peste 13 000 de participanți la ediția de anul acesta, care a avut loc în perioada 5-14 octombrie, la Casa Dacia, The Institute Space - Bulevardul Dacia nr. 12, în Cartierul Creativ.

Evenimentul care a prezentat publicului larg creațiile artiștilor din promoția 2018 a inclus expoziția centrală dedicată Arhitecturii, Artelor vizuale și Designului, dar și evenimente conexe precum conferințele DIPLOMA Talks: Antreprenoriat creativ și Artele vizuale, audiția de teatru, muzicalul Lumile lui Pan, la care s-au adăugat o serie de petreceri organizate în grădina Casei Dacia.

Expoziția a reunit 126 de lucrări ale tinerilor artiști absolvenți ai facultăților creativ-vocaționale din toată țara. Acestea au fost selectate de către un board creativ, care a reunit în acest an peste 40 de seniori în domenii creative: arhitecți, designeri, galeriști, manageri culturali, urbaniști, fotografi, stiliști, redactori, antreprenori, graficieni, profesioniști activi și dedicați domeniului în care activează.

Absolvenții Facultății de Interpretare Muzicală din cadrul Universității Naționale de Muzică București au invitat atât iubitorii de teatru, cât și iubitorii de muzică la unteatru, unde au pus în scenă, în premieră, muzicalul Lumile lui Pan (regie și text Carmen Dominte).

21 de tineri actori au urcat pe scena Apollo111 Teatrul, unde au susținut câte un moment pe o temă la alegere în fața publicului și a juriului format din regizori, directori de casting și producători, precum Andreea Păduraru, Andrei Cohn, Hypno, Radu Muntean, Ada Solomon, Catinca Marinescu, Andrei și Andreea Grosu, Domnica Cîrciumaru, Viorica Capdefier și Silvia Popescu. Juriul a acordat titlul “best fresh actor” lui Vlad Galer, pentru “Partea plină a paharului”, adaptare din “LSD Theatre Show” de Christopher Durang și “Hoții” de Friedrich Schiller.

DIPLOMA Talks, un nou format al festivalului, a adus în fața participanților poveștile de succes ale antreprenorilor şi creativilor cu experiență. Prima conferință a fost dedicată Antreprenoriatului creativ și a fost susținută de Andreea Bădală (fondator și designer Murmur), Dragoș Motica (Creative Director și designer UBIKUBI), Nicoleta Radu (tipograf, fondator Fabrik), Bogdan Costea, Andrei Morariu (owneri Optimef) și Mirela Bucovicean (owner Molecule F). Conferinţa dedicată Artelor vizuale i-a avut ca invitați pe Suzana Vasilescu (istoric de artă și manager cultural), Ioana Ciocan (director Art Safari), Andrei Breahnă (manager Eastwards Prospectus), Eugen Rădescu (Managing Director Bucharest Bienale) și Matei Câlția (manager Galeria Posibilă).

Pe tot parcursul festivalului, grădina amplă a Casei Dacia a funcționat ca un spațiu dedicat socializării și petrecerilor, cu DJ set-uri pregătite de Ioana Ciolacu, Eugen Rădescu și Corvin Cristian, membri ai boardului creativ DIPLOMA 2018, dar și de Institute, The DJs.

La acestea s-a adăugat petrecerea de final, organizată la Palatul Universul, care a celebrat alături de TASTEmakers, NotsoCommonDJ, Iordache si Institute, The DJs următoarea generație de artiști și creativi din toată țara.

„DIPLOMA a devenit un reper important în traseul profesional al tinerelor generații de artiști, o platformă care le oferă acestora oportunitatea de a se exprima în fața unui public larg și un context în care pot interacționa cu profesioniști experimentați din industriile creative. Anvergura la care a ajuns DIPLOMA astăzi, cu ocazia organizării celei de-a cincea ediții, nu ar fi fost posibilă fără susținerea și implicarea partenerilor noștri. Alături de mulțumirile pe care le adresăm echipei UniCredit Bank, am ales să ne arătăm aprecierea față de reprezentanții industriilor creative și mediului universitar, pentru implicarea lor în proiect, prin oferirea unor distincții rectorilor din cadrul universităților partenere, precum și Președintelui Institutului Cultural Român, doamna Liliana Țuroiu.“, a declarat Andrei Borțun - CEO The Institute.

Pentru al doilea an la rând, designul și conceptul expoziției au fost semnate de Attila KIM Architects. Soluția de amenajare a pus în valoare Casa Dacia, una dintre puținele clădiri în stil neoclasic din București, transformând cu această ocazie spațiul într-un muzeu temporar dedicat artei, arhitecturii și designului tânăr.
Parteneri DIPLOMA 2018:

Un proiect: The Institute
Inspirat de: UniCredit Bank

Parteneri: TASTEmakers, Absolut, Rompetrol, Liliac

Co-producător: Institutul Cultural Român

Arhitectura expoziției este semnată de Attila Kim Architects.

Creație: Gavrilă & Asociații

Universități și Facultăți partenere:

Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” | Facultatea de Arhitectură | Facultatea de Arhitectură de Interior | Facultatea de Urbanism // Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca | Facultatea de Arhitectură și Urbanism // Universitatea Națională de Arte din București | Facultatea de Arte Decorative și Design | Facultatea de Arte Plastice // Universitatea de Vest din Timișoara | Facultatea de Arte și Design // Universitatea de Arte și Design din Cluj-Napoca | Facultatea de Arte Decorative și Design | Facultatea de Arte Plastice // Universitatea din Oradea | Facultatea de Arte // Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași | Facultatea de Arte Decorative și Design | Facultatea de Arte Vizuale și Design // Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” București | Facultatea de Film | Facultatea de Teatru // Universitatea Națională de Muzică din București

Parteneri media principali: Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Promenada, Rock FM, TVR
Parteneri media: Anim’est, Arhitectura, Art Factory, Autor, Bienala Națională de Arhitectură, Designist, Feeder, Galateca, Igloo, Iqads, Modernism, Molecule F, Munteanu, Radio România Cultural, Revista Arta, V for Vintage, Zeppelin, Zile și Nopți
Parteneri strategici: MediaImage, 360 Revolution, Kaustik, Netvibes, Ove, Zelist