Începând cu data de 30 august, @casa_ioan_hanciu își deschide porțile către public pentru a găzdui lucrările artistului @albert.kaan în cadrul celei de-a treia ediții a evenimentului Artă în gradină. Veniți să descoperiți lucrările artistului în casa și grădina arhitectului care a realizat cartierul Vatra luminoasă în anii ‘30.
Casa Ioan Hanciu
Deschis între orele 19:00 și 22:00, în perioada 30 august - 1 septembrie. Intrarea este gratuită, cu rezervare prin linkul din bio Instagram.
În parteneriat cu @aiciastat și @filtrucultural
DJ sets August 30 @francis.cromarty (@gemini_brothers ) de la ora 21:00
Scurtă biografie
Albert Kaan este un artist care lucrează într-o gamă largă de forme, de la sculptură, instalație, desen, la fotografie, video și performance. Lucrările sale sunt prezentate atât pe plan local, cât și internațional, în contexte variate. Cu un accent pus pe intervențiile în spațiul public, acestea sunt adesea aduse ulterior în galerii sub formă de fotografii, videoclipuri sau obiecte. Practica sa se bazează pe performativitatea vieții cotidiene și pe transformarea spațiului personal într-un teren de joacă comun pentru public. Născut în România la câțiva ani după căderea regimului comunist, trăiește și lucrează în București și zona rurală Gulia.
Albert Kaan (n. 1993, Sinaia) este un artist care abordează o varietate de medii artistice, de la sculptură, instalație, desen, până la fotografie, video și performance. Lucrările sale sunt prezentate atât local, cât și internațional, în multiple contexte, cu un accent special pe intervențiile în spațiul public. Acestea migrează adesea în galerii sub formă de fotografii, video și obiecte ce documentează acele acțiuni. Practica sa se bazează pe performativitatea vieții cotidiene și pe transformarea spațiului personal într-un loc de întâlnire cu publicul. Spațiul este un element esențial în proiectele sale, iar lucrările sale includ adesea elemente site-specific. Născut în România la câțiva ani după căderea regimului comunist, trăiește și lucrează în București și Gulia, încorporând în practica sa artistică experiențele vieții urbane și rurale. A avut expoziții personale în galerii precum 418 Gallery din Cetate, Atelier 35 și Switch Lab din București, dar și în spații neconvenționale, în cadrul unor festivaluri sau evenimente. Lucrările sale de sculptură au fost comandate și sunt instalate permanent în Cetate Arts Danube Sculpture Park. A participat la expoziții colective locale precum Bienala ArtEncounters (Timișoara), Mielul Alb (Sibiu), Calciu Space, Leilei Gallery, CAV (București), dar și internaționale – la Goldegg4 (Viena), Galerie Mansart (Paris), Råhuset (Copenhaga), ICR (Veneția), printre altele. Este licențiat și absolvent de master în Sculptură la Universitatea Națională de Arte din București.
Despre artist
Sunt un artist care lucrează cu lumină, forme efemere în spațiul public și uneori cu performance-uri video înregistrate. Intervențiile mele apar frecvent în clădiri nelocuite, proiecte arhitecturale abandonate, spații post-industriale sau colțuri urbane tranzitorii, spații între prezență și absență. Prin aceste lucrări încerc să redau un sentiment de timp suspendat, o respirație între trecut și viitor, între privat și public, între structură și prăbușire.
Text de artist – Locuind Urmele
Această casă nu este doar un loc, este un pasaj. Un spațiu în care arhitectura a adăpostit atât viziune, cât și viață. Odinioară casă a arhitectului care a proiectat cartierul din jur, ea rămâne astăzi un soi de plan tăcut, nu doar pentru un spațiu construit, ci și pentru modul în care îl locuim. Astăzi păstrează memoria în pereții săi și oferă ecouri ale trecutului prin camerele sale neocupate.A expune aici înseamnă a asculta. Practica mea implică adesea astfel de spații, locuri aflate între utilizări, între istorii, între a fi amintite și a fi recucerite. Lucrez cu forme umane din LED care revin temporar în aceste carcase arhitecturale, proiectând umbre și lumină în colțuri uitate. Aceste forme nu sunt personaje, ci prezențe, sugestii de viață, de așteptare, de mișcare sau de întoarcere. În spațiul public, aceste gesturi explorează ce înseamnă să treci printr-un loc sau să te oprești în el. Într-o casă, tensiunea se schimbă: devine despre invitație și apartenență, despre greutatea memoriei și posibilitatea unor narațiuni noi. O casă este personală, chiar și atunci când e goală. Ea păstrează urmele vieților oamenilor, rutinele, visele lor. Intervenția mea aici se apleacă asupra acestor urme, nu pentru a le șterge sau înlocui, ci pentru a le face din nou vizibile.
Acest act de a locui, de a intra într-un spațiu și de a-i oferi ceva înapoi, se simte ca o conversație. Între mine și casă. Între casă și stradă. Între ceea ce a fost și ceea ce ar putea veni. Prin lumină și formă, încerc să construiesc aceste punți de dialog și să le ofer înapoi orașului sub forma unor întrebări deschise. Ce facem cu spațiile pe care le uităm? Ce tipuri de prezență le pot reactiva? A explora un spațiu nelocuit înseamnă, pentru mine, a-l oferi din nou orașului. A face
legăturile din nou vizibile, nu doar în arhitectură, ci și în memorie, în gest, în lumină.
Casa Ioan Hanciu
În 1939, arhitectul român Ioan Hanciu (1901–1990) s-a mutat împreună cu soția și fiicele într-o casă de tip V, achiziționată în rate, în cartierul Vatra Luminoasă, un cartier pe care la proiectat între 1933–1949 împreună cu șeful de șantier Nicolae Aprihăneanu. Casa lui Hanciu, reprezentativă pentru Bucureștiul acelei epoci, a trecut testul timpului, fiind martoră la nașterea a patru generații de arhitecți, de la București la Paris. Astăzi, strănepotul său, devenit la rândul său arhitect, îi urmează pașii. În fiecare vară, o expoziție este deschisă publicului, gratuit. Artiștii folosesc acest loc istoric ca fundal și sursă de inspirație pentru lucrările lor.