Studio 82 este un studio creativ with a twist, dedicat proiectelor foto și nu numai. Spațiul cameleonic găzduiește cu brio chiriași creativi și se lasă îmbrăcat de stilurile și nevoile acestora, păstrându-și identitatea cu iz industrial și totuși primitor.
Multor creativi le este cunoscut deja studioul din Popa Nan 82 care a venit să întâmpine nevoia pentru un loc de creație și producție a unei echipe numeroase de fotografi, artiști și alți oameni din industrie care s-au reunit în jurul unor proiecte comune. Bogdan Podoleanu, CEO Jupiter Management, ne-a povestit pe îndelete procesul prin care a trecut și continuă să treacă acest creative crib:
“Am început să punem bazele Sudio 82 în contextul în care operam deja Mandarina Models, agenția de modelling. Modelele Mandarina lucrau în preponderență pe piețele internaționale, așadar era necesar să le putem planifica și dezvolta o imagine în concordanță. În această privință am început să colaborăm cu o multitudine de fotografi, artiști sau alți oameni din industriile creative. La un moment dat, s-a închegat o echipă destul de numeroasă, care avea nevoie de un spațiu.”
Jupiter Management este un grup de imagine care înglobează patru entități: Studio 82, Mandarina Models, Jupiter Productions și Formata. Ele se traduc prin: două studiouri foto, o agenție de modelling, o agenție de fotografi, makeup și hair stylists și mezina Formata, o agenție pentru producție foto de advertising.
La interior
În designul interior al studioului se disting intervențiile creative ale unei echipe de profesioniști care a lucrat alături de Bogdan Podoleanu la însuflețirea locului. Munca lor s-a concretizat într-un spațiu aerisit, dar complex, cu o estetică proprie bine conturată, dar în același timp flexibil. Una dintre dorințele care a stat la bază a fost găsirea unui echilibru între furnizorii străini și designerii autohtoni.
“Am ținut neapărat să apelăm și la designul românesc. La Romanian Design Week am descoperit grupul 13x14 (Andrei Fenio și Florina Anghelescu) care a definit o mare parte din estetica spațiului. Ei sunt responsabili pentru mesele de machiaj special create pentru 82, dotate cu lumini Philips Hay, prin care se pot regla temperatura și intensitatea luminii, dar și jocurile de culori.”
Înăuntru găsim o diversitate subtilă de pattern-uri, pereți de culori, stiluri, texturi și materiale diferite, cele de genul care îți lasă privirea să respire. În perimetrul lor, esteticul și funcționalitatea se intersectează, iar obiectele de design vin perfect în completarea aparatelor și sistemelor tehnice (mobilier și accesorii pe roți, proiector, echipament foto, inclusiv un depozit de materiale). Tot cei de la 13x14 au venit cu ideea unei cabine de probă mobile, proiectată special pentru studioul foto. Sprijinul logistic și de producție a fost acordat de Kaustik, iar o altă contribuție îi aparține constructorului Adrian Hilohi.
Într-o cromatică plăcută și pozitivă se combină nuanțe naturale de lemn ale pieselor de mobilier VITRA, HAY și Prostoria, integrate organic în spațiul luminos, deschis, cu accente moderne, construite pentru experiența celor care vin să își satisfacă ori depășească, deopotrivă, exigențele profesionale.
“Studioul are o atmosferă proprie, bine definită de factura post-industrială a spațiului, însă total personalizabilă prin elemente de scenografie și lumină. 82 este primitor, are atmosfera unei case deschise cu o energie contagioasă pentru fiecare om care îi calcă pragul. ”
De la catering și cafea, până la sistemul de reglare al temperaturii și al luminii, cei de la Studio 82 au avut în minte toate detaliile atunci când s-au ocupat de proiectare:
“Pentru că lucram deja cu o echipă mare de fotografi și creativi, am construit studioul pornind de la ideea unui spațiu flexibil, liber și accesibil tuturor. Un spațiu care să îmbunătățească fluxul creativ. Un studio public, independent de numele artiștilor pe care îi găzduiește. Mai mult, încă de la început, am crezut că un studio trebuie să împrumute elemente din industria hotelieră. Oamenii își petrec adesea chiar și peste 10 ore pe zi la noi, de aceea e important să aibă acces la o serie de facilități.”
Se poate spune că aceste nevoi au dictat forma pe care a luat-o creative crib-ul 82: “Poate expresia care descrie cel mai bine ideea 82 este < Form follows function >.Practic, cele două studiouri sunt un proiect de reconversie al un spațiu vechi, care a găzduit o fabrică de mătase din anii 50. Pe lângă facilitățile oferite, spațiul este foarte flexibil, are o deosebită capacitate de transformare și se află într-o continuă evoluție”
O micro comunitate
Așadar, cel mai des îi întânim aici pe oamenii care desfășoară activități de producție foto-video pentru reviste, designeri, branduri de fashion sau clienți din advertising, însă studioul este familiar și cu evenimente sau proiecte private:
“Am închiriat spațiul pentru diverse evenimente corporate, petreceri sau workshopuri de yoga. Lucrând la proiecte publicitare din domeniul industriei alimentare, în care chefii au nevoie să prepare și să găteasca pe loc, am adus în studio și dotări de bucătărie: cuptor, congelator, ustensile și accesorii pentru gătit și servit masa. Acum putem găzdui proiecte de food photography, workshopuri și evenimente culinare.”
Feedback-ul de la cei care vin aici este unul simplu și constă în reîntoarcerea în studio-ul care le-a creat o experiență plăcută. Despre ei, cei de la 82 spun că sunt oameni care “au în comun spiritul creativ și o energie fantastică, poate chiar și dorința de a ridica standardele românești.”
Landscape-ul vizual
Versatilitatea și atenția pentru ce comunică vizual se transpun mai departe de granițele fizice ale studio-ului și sunt o prioritate și în ceea ce reprezintă elementele de branding Studio 82:
“Pentru identitatea vizuală a brandului 82 am lucrat cu Milos Jovanovic. De la site până la logo, am vrut să transmitem versatilitatea studioului. Astfel, logo-ul este unul dinamic, format din semnătura 82, care ia multiple forme. Milos a adaptat logo-ul pentru o carte de vizită dinamică și o instalație digitală montată la intrarea în studio. Website-ul 82 este tot marca Milos Jovanovic, la care s-au adăugat elemente precum video-ul principal realizat de Hypno și ATE. Iar pentru cei care au nevoie de inspirație, experiența virtuală 82 începe cu un fortune cookie, care se se schimbă la fiecare refresh.”
…iar mai departe
Pentru viitor, cei de la 82 își doresc să “Go big! Avem de gând să ne extindem, poate cu o clădire semnată de un arhitect bun, adaptată necesităților producătorilor de imagine, dotată cu mai multe studiouri, gândită pentru a găzdui spații expoziționale și de producție versatile și spațioase.”
***
Mai multe despre Studio82 pe site-ul oficial și pagina de Facebook.
Multor creativi le este cunoscut deja studioul din Popa Nan 82 care a venit să întâmpine nevoia pentru un loc de creație și producție a unei echipe numeroase de fotografi, artiști și alți oameni din industrie care s-au reunit în jurul unor proiecte comune. Bogdan Podoleanu, CEO Jupiter Management, ne-a povestit pe îndelete procesul prin care a trecut și continuă să treacă acest creative crib:
“Am început să punem bazele Sudio 82 în contextul în care operam deja Mandarina Models, agenția de modelling. Modelele Mandarina lucrau în preponderență pe piețele internaționale, așadar era necesar să le putem planifica și dezvolta o imagine în concordanță. În această privință am început să colaborăm cu o multitudine de fotografi, artiști sau alți oameni din industriile creative. La un moment dat, s-a închegat o echipă destul de numeroasă, care avea nevoie de un spațiu.”
Jupiter Management este un grup de imagine care înglobează patru entități: Studio 82, Mandarina Models, Jupiter Productions și Formata. Ele se traduc prin: două studiouri foto, o agenție de modelling, o agenție de fotografi, makeup și hair stylists și mezina Formata, o agenție pentru producție foto de advertising.
La interior
În designul interior al studioului se disting intervențiile creative ale unei echipe de profesioniști care a lucrat alături de Bogdan Podoleanu la însuflețirea locului. Munca lor s-a concretizat într-un spațiu aerisit, dar complex, cu o estetică proprie bine conturată, dar în același timp flexibil. Una dintre dorințele care a stat la bază a fost găsirea unui echilibru între furnizorii străini și designerii autohtoni.
“Am ținut neapărat să apelăm și la designul românesc. La Romanian Design Week am descoperit grupul 13x14 (Andrei Fenio și Florina Anghelescu) care a definit o mare parte din estetica spațiului. Ei sunt responsabili pentru mesele de machiaj special create pentru 82, dotate cu lumini Philips Hay, prin care se pot regla temperatura și intensitatea luminii, dar și jocurile de culori.”
Înăuntru găsim o diversitate subtilă de pattern-uri, pereți de culori, stiluri, texturi și materiale diferite, cele de genul care îți lasă privirea să respire. În perimetrul lor, esteticul și funcționalitatea se intersectează, iar obiectele de design vin perfect în completarea aparatelor și sistemelor tehnice (mobilier și accesorii pe roți, proiector, echipament foto, inclusiv un depozit de materiale). Tot cei de la 13x14 au venit cu ideea unei cabine de probă mobile, proiectată special pentru studioul foto. Sprijinul logistic și de producție a fost acordat de Kaustik, iar o altă contribuție îi aparține constructorului Adrian Hilohi.
Într-o cromatică plăcută și pozitivă se combină nuanțe naturale de lemn ale pieselor de mobilier VITRA, HAY și Prostoria, integrate organic în spațiul luminos, deschis, cu accente moderne, construite pentru experiența celor care vin să își satisfacă ori depășească, deopotrivă, exigențele profesionale.
“Studioul are o atmosferă proprie, bine definită de factura post-industrială a spațiului, însă total personalizabilă prin elemente de scenografie și lumină. 82 este primitor, are atmosfera unei case deschise cu o energie contagioasă pentru fiecare om care îi calcă pragul. ”
De la catering și cafea, până la sistemul de reglare al temperaturii și al luminii, cei de la Studio 82 au avut în minte toate detaliile atunci când s-au ocupat de proiectare:
“Pentru că lucram deja cu o echipă mare de fotografi și creativi, am construit studioul pornind de la ideea unui spațiu flexibil, liber și accesibil tuturor. Un spațiu care să îmbunătățească fluxul creativ. Un studio public, independent de numele artiștilor pe care îi găzduiește. Mai mult, încă de la început, am crezut că un studio trebuie să împrumute elemente din industria hotelieră. Oamenii își petrec adesea chiar și peste 10 ore pe zi la noi, de aceea e important să aibă acces la o serie de facilități.”
Se poate spune că aceste nevoi au dictat forma pe care a luat-o creative crib-ul 82: “Poate expresia care descrie cel mai bine ideea 82 este < Form follows function >.Practic, cele două studiouri sunt un proiect de reconversie al un spațiu vechi, care a găzduit o fabrică de mătase din anii 50. Pe lângă facilitățile oferite, spațiul este foarte flexibil, are o deosebită capacitate de transformare și se află într-o continuă evoluție”
O micro comunitate
Așadar, cel mai des îi întânim aici pe oamenii care desfășoară activități de producție foto-video pentru reviste, designeri, branduri de fashion sau clienți din advertising, însă studioul este familiar și cu evenimente sau proiecte private:
“Am închiriat spațiul pentru diverse evenimente corporate, petreceri sau workshopuri de yoga. Lucrând la proiecte publicitare din domeniul industriei alimentare, în care chefii au nevoie să prepare și să găteasca pe loc, am adus în studio și dotări de bucătărie: cuptor, congelator, ustensile și accesorii pentru gătit și servit masa. Acum putem găzdui proiecte de food photography, workshopuri și evenimente culinare.”
Feedback-ul de la cei care vin aici este unul simplu și constă în reîntoarcerea în studio-ul care le-a creat o experiență plăcută. Despre ei, cei de la 82 spun că sunt oameni care “au în comun spiritul creativ și o energie fantastică, poate chiar și dorința de a ridica standardele românești.”
Landscape-ul vizual
Versatilitatea și atenția pentru ce comunică vizual se transpun mai departe de granițele fizice ale studio-ului și sunt o prioritate și în ceea ce reprezintă elementele de branding Studio 82:
“Pentru identitatea vizuală a brandului 82 am lucrat cu Milos Jovanovic. De la site până la logo, am vrut să transmitem versatilitatea studioului. Astfel, logo-ul este unul dinamic, format din semnătura 82, care ia multiple forme. Milos a adaptat logo-ul pentru o carte de vizită dinamică și o instalație digitală montată la intrarea în studio. Website-ul 82 este tot marca Milos Jovanovic, la care s-au adăugat elemente precum video-ul principal realizat de Hypno și ATE. Iar pentru cei care au nevoie de inspirație, experiența virtuală 82 începe cu un fortune cookie, care se se schimbă la fiecare refresh.”
…iar mai departe
Pentru viitor, cei de la 82 își doresc să “Go big! Avem de gând să ne extindem, poate cu o clădire semnată de un arhitect bun, adaptată necesităților producătorilor de imagine, dotată cu mai multe studiouri, gândită pentru a găzdui spații expoziționale și de producție versatile și spațioase.”
***
Mai multe despre Studio82 pe site-ul oficial și pagina de Facebook.