Prima expoziția a anului 2024 din programul curatorial al galeriei Arsmonitor este totodată și un prim solo-show dedicat artistului vizual Răzvan Neagoe, unul din artiștii reprezentați de galerie.
Expoziția solo intitulată Răzvan Neagoe: Sinegrafia va avea vernisajul pe data de 18 ianuarie și va fi deschisă publicului până pe data de 25 februarie. Așa cum sugerează titlul, expoziția propune o privire în adâncime și în timp asupra demersului vizual fotografic pe care Răzvan Neagoe l-a dezvoltat în ultimii 20 de ani, fără a avea pretenția unei retrospective. În prima expoziția solo la Arsmonitor, sunt aduse în discuție câteva din temele sale cele mai importante pe care le-a dezvoltat și cercetat într-o perioadă de timp considerabilă.
Atras de imaginea creată experimental în laborator, Răzvan Neagoe se distinge printr-un limbaj vizual aparte în care înregistrează efectele și defectele instrumentarului fotografic, apelând adesea la hârtie fotografică expirată, la aparate de fotografiat scoase din uz și la realizarea fotografiei după cele mai rudimentare formule. În această primă expoziția solo organizată la Arsmonitor, sunt prezentate câteva din subiectele preferate ale artistului, precum peisajul citadin al orașului său natal, București, performance în mijlocul naturii și peisajul industrial, cu mașinăriile fabricilor dezafectate.
“Expoziția de față panoramează o serie de teme, tehnici și subiecte dintre cele mai reprezentative — prin recurența lor și prin profunzimea cercetării acestora — în demersul artistic al lui Răzvan Neagoe din ultimii 20 de ani. Portretul, natura moartă, peisajul și spațiul citadin stau la baza acestei sinegrafii narative, având în vedere faptul că, în majoritatea cazurilor, reprezentarea e confruntată și anulată de problematica tehnică a laboratorului și a camerei obscure.
Imaginea este recuperată ca un martor care înregistrează eroarea și alterarea fotografică. Astfel, e scoasă din registrul recognoscibilului, imaginea fiind adusă pe un teritoriu meditativ și experimental de sorginte analitică, autoreflexivă și poetică. În demersul lui, rudimentele fotografiei analog, augmentate cu diverse curiozități experimentale, sunt principalele instrumente de creație cu ajutorul cărora imaginea e supusă unei chestionări psihologice, existențiale și fenomenologice. În acest sens, demersul lui Răzvan Neagoe poate fi înțeles și ca o formă de cercetare a problemelor „meta-imaginii”, un termen preluat de la W.J.T. Mitchell, cu înțelesul de „imagine a imaginii”, care conduce o anchetă conștientă de sine asupra existenței imaginilor, o condiție specifică „turnurii iconicului.” — pasaj din textul curatorial.
Răzvan Neagoe s-a născut în 1974 în București. Trăiește și lucrează în București. A studiat la clasa pictorului Teodor Moraru între 1997 și 2002 la Facultatea „Luceafărul” și a absolvit masterul la Universitatea Națională de Arte în 2002-2003, la clasa pictorului și graficianului Mihail Mănescu.
Expoziția solo intitulată Răzvan Neagoe: Sinegrafia va avea vernisajul pe data de 18 ianuarie și va fi deschisă publicului până pe data de 25 februarie. Așa cum sugerează titlul, expoziția propune o privire în adâncime și în timp asupra demersului vizual fotografic pe care Răzvan Neagoe l-a dezvoltat în ultimii 20 de ani, fără a avea pretenția unei retrospective. În prima expoziția solo la Arsmonitor, sunt aduse în discuție câteva din temele sale cele mai importante pe care le-a dezvoltat și cercetat într-o perioadă de timp considerabilă.
Atras de imaginea creată experimental în laborator, Răzvan Neagoe se distinge printr-un limbaj vizual aparte în care înregistrează efectele și defectele instrumentarului fotografic, apelând adesea la hârtie fotografică expirată, la aparate de fotografiat scoase din uz și la realizarea fotografiei după cele mai rudimentare formule. În această primă expoziția solo organizată la Arsmonitor, sunt prezentate câteva din subiectele preferate ale artistului, precum peisajul citadin al orașului său natal, București, performance în mijlocul naturii și peisajul industrial, cu mașinăriile fabricilor dezafectate.
“Expoziția de față panoramează o serie de teme, tehnici și subiecte dintre cele mai reprezentative — prin recurența lor și prin profunzimea cercetării acestora — în demersul artistic al lui Răzvan Neagoe din ultimii 20 de ani. Portretul, natura moartă, peisajul și spațiul citadin stau la baza acestei sinegrafii narative, având în vedere faptul că, în majoritatea cazurilor, reprezentarea e confruntată și anulată de problematica tehnică a laboratorului și a camerei obscure.
Imaginea este recuperată ca un martor care înregistrează eroarea și alterarea fotografică. Astfel, e scoasă din registrul recognoscibilului, imaginea fiind adusă pe un teritoriu meditativ și experimental de sorginte analitică, autoreflexivă și poetică. În demersul lui, rudimentele fotografiei analog, augmentate cu diverse curiozități experimentale, sunt principalele instrumente de creație cu ajutorul cărora imaginea e supusă unei chestionări psihologice, existențiale și fenomenologice. În acest sens, demersul lui Răzvan Neagoe poate fi înțeles și ca o formă de cercetare a problemelor „meta-imaginii”, un termen preluat de la W.J.T. Mitchell, cu înțelesul de „imagine a imaginii”, care conduce o anchetă conștientă de sine asupra existenței imaginilor, o condiție specifică „turnurii iconicului.” — pasaj din textul curatorial.
Răzvan Neagoe s-a născut în 1974 în București. Trăiește și lucrează în București. A studiat la clasa pictorului Teodor Moraru între 1997 și 2002 la Facultatea „Luceafărul” și a absolvit masterul la Universitatea Națională de Arte în 2002-2003, la clasa pictorului și graficianului Mihail Mănescu.