The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

illy Art Collection Biennale a ajuns în România

Articol / 05 Oct 2022 / Andra Mihai
  • illy Art Collection Biennale a ajuns în România
1/1
Noua colecție de cești în ediție limitată illy Art Collection Biennale, “The Milk of Dreams”, lansată cu ocazia Bienalei de Artă Contemporană 2022 de la Veneția poate fi achiziționată acum de pe site-ul www.coffeeandme.ro, distribuitorul oficial illycaffè în România și văzută în premieră într-un showcase în cadrul festivalului DIPLOMA Show 2022, în perioada 7-16 octombrie, la Combinatul Fondului Plastic.

“The Milk of Dreams” este selecția curatorului Ceciliei Alemani pentru illy Art Collection și descrie o lume magică în care viața este reinventată constant prin prisma imaginației, o lume în care este posibil să te schimbi, să te transformi și să devii altceva decât tine însuți.

Artiștii invitați să creeze illy Art Collection sunt Felipe Baeza (n.1987, în Guanajuato, Mexic. Trăiește în New York), Giulia Cenci (n.1988, în Cortona. Trăiește între Cortona, Italia și Amsterdam), Precious Okoyomon, (n. 1993, la Londra, Marea  Britanie. Trăiește în New York City),  Alexandra Pirici (n. 1982, la Bucureşti și trăiește în București, România), Aki Sasamoto (n. 1980, în Kanagawa, Japonia. Trăiește în New York City) și Cecilia Vicuña (n. 1948, la Santiago, Chile. Trăiește în New York City).

“Deși este legat de o formă atât de emblematică precum cea a ceștii illy, fiecare dintre ei a reușit să transforme acest mic obiect de zi cu zi într-o fereastră în propriile imagini. Pirici, în concordanță cu pregătirea ei de dansatoare și coregrafă, și-a folosit amprentele digitale pentru a crea un motiv vegetal care unește ființele umane și natura; Sasamoto a desenat o trambulină pe farfurie, imaginându-și ceașca sărind spre buzele persoanei care își soarbe cafeaua; Baeza și Vicuña au desenat / selectat direct din munca lor. Baeza a creat imagini cu corpuri hibride și migrante, în timp ce Vicuña se înfățișează zburând goală, ridicată de energia propriei poezii. Okoyomon a dedicat o poezie-invocație scrisă de mână persoanei care bea din ceașcă; în timp ce Cenci, sculptor, s-a uitat la transformarea materialului, creând un joc de reflexii între suprafața oglindită a ceștii și o fotografie a câmpurilor cultivate, făcută în apropierea atelierului ei.

Îmi place să-mi imaginez că, în timp ce țin aceste cești în mâini, oamenii se vor gândi la artiști ca la niște însoțitori într-o călătorie imaginară, dezvoltând o relație intimă și foarte personală cu fiecare dintre aceste minți vizionare.” – a povestit Cecilia Alemani.

“Suntem onorați că printre artiștii care au creat ceștile în ediție limitată illy Art Collection Biennale 2022 se află românca Alexandra Pirici. The Milk of Dreams este deja una dintre colecțiile memorabile”, a declarat Mirela Ionescu, Marketing Manager Pro Brands România.

Colecția illycaffè Biennale de cești în ediție limitată poate fi achiziționată în variantele de 2 cești și 2 farfuri de espresso, respectiv cappuccino, precum și într-un set complet de 6 cești și 6 farfurii de espresso, respectiv cappuccino.

illy Art Collection a fost creată în anul 1992, din pasiune pentru cafea și din dragoste pentru artă. 30 de ani mai târziu, galeria de cești illycaffè în ediție limitată se mândrește cu nume notorii din lumea artelor, precum Yoko Ono, Marina Abramovic, Olimpia Zagnoli, Robert Rauschenberg, Ai Weiwei, Jeff Koons, Anish Kapoor, Francis Ford Coppola, David Byrne, Maurizio Galimberti, Marc Quinn.

Din 2006, illycaffè a extins proiectul Art Collection și pentru cutiile de cafea.

***

Despre illycaffè

illycaffè este o afacere de familie, fondată la Trieste în 1933 și care și-a propus să ofere cea mai bună cafea din lume. Produce unicul amestec illy 100% Arabica, realizat din 9 dintre cele mai bune selecții de Arabica; în fiecare zi peste 8 milioane de cești de illy sunt consumate în peste 140 de țări, în cele mai selecte cafenele, restaurante și hoteluri, în birouri sau case particulare. Datorită inovațiilor sale, illycaffè contribuie la dezvoltarea tehnologică în sectorul cafelei. Odată cu crearea premiului “Ernesto Illy Award for quality espresso coffee” în 1991, în Brazilia, illy a devenit pionier prin împărtășirea know-how-ului (cunoștințelor) în domeniul cafelei, platind un pret corect, mai mare, pentru cea mai bună calitate. Din 2017, prin “Ernesto Illy International Coffee Award”, compania îi celebrează pe cultivatorii de cafea pentru cele mai sustenabile recolte din lume. Din 2013 illycaffè este menționată cu regularitate în lista World’s Most Ethical Companies. În 2019 illy și-a reînnoit angajamentul de a continua modelul de business sustenabil prin îmbinarea problemelor de mediu și sociale, adoptând Società Benefit (statutul de benefit corporation) și incluzând acest angajament în statutul său. În 2021 illy a fost prima companie producătoare de cafea italiană care a obținut B Corp international certification datorită respectării angajamentului său, prin atingerea celor mai înalte standarde de respectare a normelor de mediu și sociale. Compania a fondat propria Universitate a cafelei din dorința de a găzdui și a promova cultura illy, punând la dispoziție cunoștințe academice și training pentru cultivatorii de cafea, baristas și pentru pasionații de cafea. Tot ce este “made in illy” este tradus prin frumusețe & artă, valori reprezentative ale brandului, începând cu logo-ul creat de artistul James Rosenquist și continuând cu celebra illy Art Collection, decorată de peste 100 de artiști internaționali. În 2020 compania avea 1291 de angajați și venituri de 446.5 milioane de Euro. Sunt 261 de magazine monobrand illy în peste 40 de țări. În 2021 Rhone Capital a devenit acționar minoritar illycaffè pentru a sprijini compania în a-și continua dezvoltarea internațională.