Lansarea proiectului editorial "BORROWED TERRITORIES_LUCIAN BRAN" va avea loc la Galeria Posibilă, pe 12 noiembrie, de la ora 19.
Proiectul editorial al lui Lucian Bran propune înțelegerea demersului artistic într-un mod mai complex și profund, atât la nivelul experienței pe care cititorul o are prin vizualizarea albumului, a designului, precum și la nivelul lecturii, interviului cu artistul alăturându-i-se textele antropologilor Bogdan Iancu și Monica Stroe, al curatoarei Magda Radu și al directorului artistic de film Augustina Stanciu.
Prin design, cartea invită la o raportare specială, aparte cărții de fotografie, atipică albumelor “clasice” destinate mediului. Desgin-ul cărții se evidențiază prin integrarea conceptului artistului, dar și a scenariului de film, luând în final forma unui dosar. De asemenea, textele sunt scrise cu un font specific “dosarului/arhivei/scrisului la mașină”.
Cartea este îngrijită la nivel vizual de Alin Cincă, care a creat de-a lungul timpului cărți premiate la concursurile de design de carte.
Preocupată de înțelegerea și studiul peisajului, Galeria Posibilă prezintă artiști ale căror lucrări permit discuții specifice artei contemporane și domeniilor conexe. În programul curatorial, aceste discuții sunt generate de interesul artiștilor - pictori și fotografi - pentru subiecte precum: identitate, transformare și memorie.
Borrowed Territories
Platoul de filmare american s-a mutat încă o dată în România. Aici, echipa găsește peisajul potrivit scenariului unui film despre istoria familiilor Hatfields și McCoys din West Virginia–Kentucky. Ei împrumută locurile noastre pentru a le servi perfect construcției cinematografice. Astfel, peisajul renunță la a fi un spațiu de contemplație și devine unul al acțiunii și retrăirii momentelor istorice.
Aceste spații "împrumutate" de regizor pentru compunerea și realizarea filmului sunt preluate și cartografiate de Lucian Bran în fotografiile sale. Venind pe urma producătorilor, Lucian reface scene fără actori, în care peisajul - folosit în film ca fundal - devine personajul principal.
Fără a mai suprapune istoria străină locului autohton, fotografiile rămân în acest context mărturii ale unei narații exterioare și ale alterării sau completării spațiului virgin. Peisajul este văzut între natural și artifical și devine un "peisaj scenografic".