După ce a poposit întâi în Bulgaria, apoi în Ucraina, proiectul NeoNlitic, aflat la cea de-a doua ediție în 2020, va putea fi vizionat de public între 14 și 28 noiembrie, la Muzeul Național de Istorie a României (MNIR) din București. Programul de vizionare este miercuri-duminică, orele 09:00-17:00. Vernisajul va avea loc pe 14 noiembrie și va putea fi vizionat online, atât pe pagina de Facebook a NeoNlitic, cât și pe cea a MNIR.
Culturi străvechi, tehnici moderne
NeoNlitic a urmărit, începând cu prima ediție din 2018, reinterpretarea esteticii culturilor Cucuteni și Hamangia în viziune contemporană. Doi ani mai târziu, explorarea creativității preistorice depășește hotarele României și țintește mai sus, la apropierea unor culturi vecine pe fondul unui trecut artistic împărtășit.
Ce-a de-a doua ediție a proiectului continuă cercetarea esteticii Cucuteni, dar pe teritoriul Ucrainei, unde e cunoscută sub numele de Tripolie, precum și a culturii Hamangia – faza târzie, în Bulgaria. Acest amplu demers internațional a implicat documentări pe teren ale civilizațiilor neolitice din spațiile român, bulgar și ucrainean și cooptarea unor artiști din cele trei țări în calitate de participanți activi. Inițiativa a culminat cu o primă expoziție, la Muzeul Regional de Istorie din Varna, Bulgaria (9 - 16 octombrie), urmată de o a doua, la Galeria Vernissage din Cernăuți, Ucraina (26 - 31 octombrie).
NeoNlitic 2.0 reunește 21 artiști din 3 țări
Artiștii care expun sunt: Alex Manea (RO), Ana-Maria Panaitescu (RO), Astian Rey (UKR), Schoppel Cut (RO), Evghenia Gritscu (UKR), Gergana Ivanova (BG), Denisa Grosu (RO), IRLO (RO), Ina Valentinova (BG), Lora Markova (BG), Neno Belchev (BG), Sofia Hussein (BG), Teodor Ștefan (RO), Tatiana Zubchenko (UKR), Daniel Loagăr (RO) și Andrei Cornea (RO). Alături de ei vor expune și artiștii români invitați – Marian Codrea, Marius Gheorghe, Raluca Băjenaru, Roxana Tomescu și Andreea Toma.
Expozanții aduc la un loc lucrări de mixed media, instalații luminoase, sculpturi din lemn, rășină, metal, picturi, obiecte din ceramică și material textil, animație și video mapping, toate creațiile având ca sursă de inspirație motivele estetice ale culturilor preistorice: Hamangia, Cucuteni-Trypillia și Gumelnița.
Expoziția NeoNlitic este curatoriată de Mihaela Ion, manager cultural cu o experiență de peste 15 ani în domeniul industriilor creative şi culturale internaţionale, doctor în istoria artei și curator independent.
De asemenea, vor fi expuse 21 de artefacte, plastică antropomorfă și ceramică neo-eneolitică, din patrimoniul MNIR, exponate inedite cu valoare istorică și estetică. Este un parteneriat public - privat, arta contemporană – tezaur capabil să aducă în faţa vizitatorilor obiecte care nu sunt prezentate în mod uzual vizitatorilor.
Biletele pentru vizitarea MNIR pot fi achiziționate direct de la casa de bilete a muzeului.
Regulile sanitare care trebuie respectate în cadrul muzeului pe durata vizitării expoziției, sunt următoarele:
-se permite accesul vizitatorilor numai în condițiile purtării obligatorii și corespunzătoare, astfel încât să acopere nasul și gura, a măștii de protecție și după verificarea temperaturii de către reprezentantul muzeului. Nerespectarea acestor prevederi conduce la refuzul accesului în muzeu;
-accesul în muzeu este permis în grupuri de maximum 3 persoane (cu excepția familiilor cu 2 sau mai mulți copii); -accesul grupurilor se face la un interval de 5 minute;
-atât la intrarea în muzeu, cât și în expoziții se vor utiliza dozatoarele cu dezinfectant;
-căile de acces, precum și sensul de circulație în interiorul muzeului au fost diferențiate conform semnalizărilor de separare a fluxurilor: intrare / ieșire, iar spațiul expozițional delimitat prin realizarea unor trasee pe care publicul este rugat să le urmeze. De asemenea, vizitatorii sunt sfătuiți să respecte instrucțiunile personalului.
NeoNlitic este un proiect inițiat de Wood Be Nice, atelier de fotografie pe lemn, colaj și design de obiect, în anul 2018, cu scopul de a prelua elemente artistice străvechi și de a valorifica patrimoniul cultural comun și estetica civilizațiilor primitive ale căror vestigii au fost descoperite pe teritoriile celor trei țări. Pentru materializarea acestui proiect s-au folosit tehnici moderne de creație artistică și materiale upcycled.
Prima ediție a constat în două documentări pe teren și întâlniri de lucru, 4 workshop-uri destinate networking-ului activ între creatori, artişti, arheologi, makeri şi persoane implicate în industriile creative şi culturale și 4 expoziții în București (Institutul Cultural Român), Brașov (Visssual), Timișoara (Galeria Subterană) și Buzău (Muzeul Județean). Ediția a reunit 16 artişti naţionali şi internaţionali, care au adus la un loc peste 30 de lucrări.
Parteneri media: Radio Guerrilla, Radio România Cultural, AGERPRES, Zile și Nopți, Iqads, Electronic Beats, The Institute, Igloo, Revista Atelierul, Modernism, Cultura la dubă, Bookblog, 4arte, România Pozitivă, Munteanu, Smark.
Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.
Culturi străvechi, tehnici moderne
NeoNlitic a urmărit, începând cu prima ediție din 2018, reinterpretarea esteticii culturilor Cucuteni și Hamangia în viziune contemporană. Doi ani mai târziu, explorarea creativității preistorice depășește hotarele României și țintește mai sus, la apropierea unor culturi vecine pe fondul unui trecut artistic împărtășit.
Ce-a de-a doua ediție a proiectului continuă cercetarea esteticii Cucuteni, dar pe teritoriul Ucrainei, unde e cunoscută sub numele de Tripolie, precum și a culturii Hamangia – faza târzie, în Bulgaria. Acest amplu demers internațional a implicat documentări pe teren ale civilizațiilor neolitice din spațiile român, bulgar și ucrainean și cooptarea unor artiști din cele trei țări în calitate de participanți activi. Inițiativa a culminat cu o primă expoziție, la Muzeul Regional de Istorie din Varna, Bulgaria (9 - 16 octombrie), urmată de o a doua, la Galeria Vernissage din Cernăuți, Ucraina (26 - 31 octombrie).
NeoNlitic 2.0 reunește 21 artiști din 3 țări
Artiștii care expun sunt: Alex Manea (RO), Ana-Maria Panaitescu (RO), Astian Rey (UKR), Schoppel Cut (RO), Evghenia Gritscu (UKR), Gergana Ivanova (BG), Denisa Grosu (RO), IRLO (RO), Ina Valentinova (BG), Lora Markova (BG), Neno Belchev (BG), Sofia Hussein (BG), Teodor Ștefan (RO), Tatiana Zubchenko (UKR), Daniel Loagăr (RO) și Andrei Cornea (RO). Alături de ei vor expune și artiștii români invitați – Marian Codrea, Marius Gheorghe, Raluca Băjenaru, Roxana Tomescu și Andreea Toma.
Expozanții aduc la un loc lucrări de mixed media, instalații luminoase, sculpturi din lemn, rășină, metal, picturi, obiecte din ceramică și material textil, animație și video mapping, toate creațiile având ca sursă de inspirație motivele estetice ale culturilor preistorice: Hamangia, Cucuteni-Trypillia și Gumelnița.
Expoziția NeoNlitic este curatoriată de Mihaela Ion, manager cultural cu o experiență de peste 15 ani în domeniul industriilor creative şi culturale internaţionale, doctor în istoria artei și curator independent.
De asemenea, vor fi expuse 21 de artefacte, plastică antropomorfă și ceramică neo-eneolitică, din patrimoniul MNIR, exponate inedite cu valoare istorică și estetică. Este un parteneriat public - privat, arta contemporană – tezaur capabil să aducă în faţa vizitatorilor obiecte care nu sunt prezentate în mod uzual vizitatorilor.
Biletele pentru vizitarea MNIR pot fi achiziționate direct de la casa de bilete a muzeului.
Regulile sanitare care trebuie respectate în cadrul muzeului pe durata vizitării expoziției, sunt următoarele:
-se permite accesul vizitatorilor numai în condițiile purtării obligatorii și corespunzătoare, astfel încât să acopere nasul și gura, a măștii de protecție și după verificarea temperaturii de către reprezentantul muzeului. Nerespectarea acestor prevederi conduce la refuzul accesului în muzeu;
-accesul în muzeu este permis în grupuri de maximum 3 persoane (cu excepția familiilor cu 2 sau mai mulți copii); -accesul grupurilor se face la un interval de 5 minute;
-atât la intrarea în muzeu, cât și în expoziții se vor utiliza dozatoarele cu dezinfectant;
-căile de acces, precum și sensul de circulație în interiorul muzeului au fost diferențiate conform semnalizărilor de separare a fluxurilor: intrare / ieșire, iar spațiul expozițional delimitat prin realizarea unor trasee pe care publicul este rugat să le urmeze. De asemenea, vizitatorii sunt sfătuiți să respecte instrucțiunile personalului.
NeoNlitic este un proiect inițiat de Wood Be Nice, atelier de fotografie pe lemn, colaj și design de obiect, în anul 2018, cu scopul de a prelua elemente artistice străvechi și de a valorifica patrimoniul cultural comun și estetica civilizațiilor primitive ale căror vestigii au fost descoperite pe teritoriile celor trei țări. Pentru materializarea acestui proiect s-au folosit tehnici moderne de creație artistică și materiale upcycled.
Prima ediție a constat în două documentări pe teren și întâlniri de lucru, 4 workshop-uri destinate networking-ului activ între creatori, artişti, arheologi, makeri şi persoane implicate în industriile creative şi culturale și 4 expoziții în București (Institutul Cultural Român), Brașov (Visssual), Timișoara (Galeria Subterană) și Buzău (Muzeul Județean). Ediția a reunit 16 artişti naţionali şi internaţionali, care au adus la un loc peste 30 de lucrări.
Parteneri media: Radio Guerrilla, Radio România Cultural, AGERPRES, Zile și Nopți, Iqads, Electronic Beats, The Institute, Igloo, Revista Atelierul, Modernism, Cultura la dubă, Bookblog, 4arte, România Pozitivă, Munteanu, Smark.
Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.