Noul an expozițional al galeriei Arsmonitor continuă cu cea de-a doua expoziție mult așteptată, dedicată artistului Florin Mitroi (1938-2002) și curatoriată de Erwin Kessler. „Florin Mitroi: Cap. II, Toamna”, va fi deschisă în perioada 25 septembrie - 20 noiembrie 2025.
Galeria Arsmonitor are plăcerea să anunțe continuarea colaborării cu Erwin Kessler, unul dintre cei mai influenți curatori și istorici de artă actuali, care s-a dedicat cercetării și îngrijirii operei artistului Florin Mitroi, profesorul mentor al unei întregi generații de artiști, precum Suzana Dan, Dumitru Gorzo, Alexandru Rădvan, Anca Benera, și mulți alții. Acest al doilea capitol expozițional dedicat artistului Florin Mitroi, „Cap. II: Toamna”, aduce în fața publicului, în premieră absolută, o selecție de desene recent scoase la lumină, care nu au mai fost expuse până la această dată și care acoperă o parte din opera artistului din perioada 1960 -’70. Expoziția va fi include și lucrări selectate din opera artistului prea puțin cunoscute. În prezent, o parte relevantă din opera lui Florin Mitroi face parte din colecția muzeului Lenbachhaus, Munchen.
„Toamna zilele sunt mai scurte, timpul lipsit de milă, nu vezi „Nici o lumină / Nici o bucurie” și o să fii „mereu nevoit să recunoști că talentul ți-e mult prea mic iar pretențiile prea mari” (Mitroi: 20.VII.1973).
În urmă cu mai multe luni au fost (re)descoperite dosare, mape și pachete cu caiete de însemnări, desene, lucrări pe lemn și pe tablă uitate într-un depozit timp de aproape 20 de ani. Peste 600 de piese inedite, care nu au mai văzut lumina expunerii niciodată vin să completeze baza unei piramide de sens de neînțeles, pe nume Florin Mitroi. Acestea reprezintă o bună parte dintre lucrările expuse în cadrul expoziției „Florin Mitroi: Cap. II: Toamna” la galeria Arsmonitor: un anotimp personal ca o fiară feroce, tumultoasă, plină de patimă, durere și extaz.
În momente de bilanț al zilelor micșorate, un bilanț crud, riguros și fără ieșire precum al lui Florin Mitroi, ce faci dacă ajungi să crezi că „Fiecare clipă e o umilire/ Și viața a trecut pe lîngă tine?” (Mitroi: 20.VII.1973).
Ce faci atunci cînd ești convins că nu ai operă, ci rebuturi, că nu progresezi, ci regresezi? Ajungi să consideri că nu o să ai parte niciodată de ceea ce cauți, că pur și simplu nu este.” — Erwin Kessler.
Expoziția „Florin Mitroi: Cap. II: Toamna” reprezintă un punct important în evoluția galeriei Arsmonitor, care în foarte scurt timp a devenit un reper pe harta organizațiilor private din România. Încă de la deschidere, Arsmonitor a prezentat un program curatorial ambițios, prin expunerea unora dintre cei mai reprezentativi artiști contemporani, printre care Pavel Ilie, Victoria și Marian Zidaru, Carmen și Gheorghe Rasovszky, Teodor Graur, Mircea Suciu, Nicu Ilfoveanu, Dumitru Gorzo, Gili Mocanu, Magdalena și Bogdan Pelmuș, Răzvan Neagoe, Radu Pandele, Florina Drăguș, Beniamin Popescu și Ioana Gorzo.
***
Arsmonitor este prima galerie de artă deschisă în Casa Presei Libere, fiind o inițiativă exclusiv privată, susținută de Mia Munteanu, antreprenor, și Silviu Pădurariu, curator independent.
Galeria Arsmonitor are plăcerea să anunțe continuarea colaborării cu Erwin Kessler, unul dintre cei mai influenți curatori și istorici de artă actuali, care s-a dedicat cercetării și îngrijirii operei artistului Florin Mitroi, profesorul mentor al unei întregi generații de artiști, precum Suzana Dan, Dumitru Gorzo, Alexandru Rădvan, Anca Benera, și mulți alții. Acest al doilea capitol expozițional dedicat artistului Florin Mitroi, „Cap. II: Toamna”, aduce în fața publicului, în premieră absolută, o selecție de desene recent scoase la lumină, care nu au mai fost expuse până la această dată și care acoperă o parte din opera artistului din perioada 1960 -’70. Expoziția va fi include și lucrări selectate din opera artistului prea puțin cunoscute. În prezent, o parte relevantă din opera lui Florin Mitroi face parte din colecția muzeului Lenbachhaus, Munchen.
„Toamna zilele sunt mai scurte, timpul lipsit de milă, nu vezi „Nici o lumină / Nici o bucurie” și o să fii „mereu nevoit să recunoști că talentul ți-e mult prea mic iar pretențiile prea mari” (Mitroi: 20.VII.1973).
În urmă cu mai multe luni au fost (re)descoperite dosare, mape și pachete cu caiete de însemnări, desene, lucrări pe lemn și pe tablă uitate într-un depozit timp de aproape 20 de ani. Peste 600 de piese inedite, care nu au mai văzut lumina expunerii niciodată vin să completeze baza unei piramide de sens de neînțeles, pe nume Florin Mitroi. Acestea reprezintă o bună parte dintre lucrările expuse în cadrul expoziției „Florin Mitroi: Cap. II: Toamna” la galeria Arsmonitor: un anotimp personal ca o fiară feroce, tumultoasă, plină de patimă, durere și extaz.
În momente de bilanț al zilelor micșorate, un bilanț crud, riguros și fără ieșire precum al lui Florin Mitroi, ce faci dacă ajungi să crezi că „Fiecare clipă e o umilire/ Și viața a trecut pe lîngă tine?” (Mitroi: 20.VII.1973).
Ce faci atunci cînd ești convins că nu ai operă, ci rebuturi, că nu progresezi, ci regresezi? Ajungi să consideri că nu o să ai parte niciodată de ceea ce cauți, că pur și simplu nu este.” — Erwin Kessler.
Expoziția „Florin Mitroi: Cap. II: Toamna” reprezintă un punct important în evoluția galeriei Arsmonitor, care în foarte scurt timp a devenit un reper pe harta organizațiilor private din România. Încă de la deschidere, Arsmonitor a prezentat un program curatorial ambițios, prin expunerea unora dintre cei mai reprezentativi artiști contemporani, printre care Pavel Ilie, Victoria și Marian Zidaru, Carmen și Gheorghe Rasovszky, Teodor Graur, Mircea Suciu, Nicu Ilfoveanu, Dumitru Gorzo, Gili Mocanu, Magdalena și Bogdan Pelmuș, Răzvan Neagoe, Radu Pandele, Florina Drăguș, Beniamin Popescu și Ioana Gorzo.
***
Arsmonitor este prima galerie de artă deschisă în Casa Presei Libere, fiind o inițiativă exclusiv privată, susținută de Mia Munteanu, antreprenor, și Silviu Pădurariu, curator independent.