The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Victimele abuzului își spun poveștile ascunse într-o galerie de artă: Voci netăcute la Galeria Kube Musette

Articol / 27 Mar 2019 / The Institute
  • Victimele abuzului își spun poveștile ascunse într-o galerie de artă: Voci netăcute la Galeria Kube MusetteVoci Netăcute
  • Victimele abuzului își spun poveștile ascunse într-o galerie de artă: Voci netăcute la Galeria Kube MusetteVoci Netăcute
1/2
Violența fizică este cea mai vizibilă formă a violenței domestice, dar nu singura. Mascat sub diferite forme, subiectul a fost de-a lungul timpului ignorat, ocolit sau tratat superficial în lipsa unei educații pe această temă. Iată de ce, în 2019, în România, la fiecare 30 de secunde o româncă este victima violenței domestice.

ANAIS, o asociație nonprofit care sprijină victimele violenței domestice și susține că „nu trece dacă taci” aduce în fața publicului filmul „Voci Netăcute”, un proiect cinematografic, în regia Ioanei Mischie. În cadrul acestui proiect, 7 victime ale violenței domestice rup tăcerea și dublează filmele mute, dând voce personajelor, pentru prima dată după atâta timp.

În scopul de a vorbi deschis despre aceste probleme și de a educa publicul referitor la violența domestică, „Voci Netăcute” va fi disponibil pentru vizionare publică timp de 3 zile, în perioada 29-31 martie, la Galeria Kube Musette, (Calea Victoriei 114). Poveștile spuse în film prezintă diferite tipuri de abuz, de la cel psihologic, la cel economic, la cel sexual și chiar tentative de omor. Femei agresate fizic și lăsate fără respirație pe jos, soți sau concubini care au ajuns la pușcarie sau care se plimbă liberi prin oraș, familii destrămate, copii martori la tragedii. Victimele care și-au găsit curajul să vorbească redau întocmai propriile povești de viață pentru a inspira și alte femei, care trec prin astfel de situații, să ceară ajutor.

Prezentat pentru prima dată într-un spațiu deschis publicului larg, „Voci Netăcute” poate fi vizionat integral sau separat, cele 7 capitole ale filmului fiind rulate pe 7 ecrane separate.

Evenimentul se deschide vineri, 29 martie, la ora 19,00, în prezența echipei Anais și a regizoarei Ioanei Mischie și va fi deschis publicului și în weekend: sâmbătă, 30 martie, între orele 11,00 și 23,00 și duminică, 31 martie, între orele 11,00 și 19,00. Vizitatorii vor putea asculta poveștile într-un cadru alternativ și în scop educațional.

_____________________________________________________________________________

„Voci Netăcute” este o campanie realizată de Asociația ANAIS, în parteneriat cu agenția de publicitate Cheil Centrade. Campania are următoarele obiective: pe de o parte, încurajează victimele abuzului domestic să rupă tacerea și să contacteze asociația ANAIS pentru sprijin și consiliere, iar pe de altă parte își dorește să strângă fonduri pentru singurul adăpost de urgență cu program non-stop din București, deschis de Asociație pentu victime.

Publicul poate susține victimele violenței domestice printr-un sms la 8833 care să conțină cuvântul „NETĂCERE” (donație fixă de 2 euro).

Filmul integral este compus din 7 povești și poate fi vizionat pe www.vocinetacute.ro, acolo unde se pot găsi și toate detaliile despre cauză și donații. De asemenea, victimele necunoscute al violenței domestice sunt încurajate să își înregistreze povestea pe platformă.

Campania a beneficiat și de sprijinul studioului de producție StudioSet, al agenției de producție digitală Atelieru de Internet și a Institutului Francez, comunicată de Bad Unicorn.

Parteneri media: Magic Fm, Psychologies, Elle, Avantaje.