The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Implicarea culturală construieşte reputaţie

Interviu / 08 Ian 2015 / irina florea
  • Implicarea culturală construieşte reputaţie
  • Implicarea culturală construieşte reputaţie
  • Implicarea culturală construieşte reputaţie
  • Implicarea culturală construieşte reputaţie
  • Implicarea culturală construieşte reputaţie
  • Implicarea culturală construieşte reputaţie
1/6
Proiectele culturale, mai ales cele neconvenţionale, se luptă adesea pentru găsirea fondurilor necesare implementării lor. Alternativa la susţinerea pe care o pot oferi instituţiile de stat sunt şi companiile multinaţionale care au deja în ADN-ul lor valori precum implicarea socială, responsabilitatea şi dialogul intercultural.
Având exemplul spectaculosului proiect BMW Tate Live, am încercat să aflăm ce stă în spatele deciziilor unei companii de talia BMW Group de a se implica în proiecte culturale şi cum funcţionează mecanismele de colaborare cu o astfel de corporaţie.

Interviu cu Thomas Girst, Coordinator of Cultural Projects, BMW Group
 
 
BMW sprijină multe programe culturale şi artistice – care este filozofia companiei din spatele deciziei de a susţine aceste programe? 
 
De mai bine de 40 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în mai mult de 100 de proiecte culturale din toată lumea. Credem că o companie se poate bucura de succes, într-un mod responsabil, doar dacă se implică social. Dialogul intercultural este baza unei companii cu valoare adăugată, la nivel internaţional. 
De aceea, ne simţim responsabili să facilităm proiectele culturale pentru societatea în care ne derulăm cu succes afacerile. Aceasta este filozofia BMW Group. Cuvintele cheie sunt responsabilitate şi încredere. Chiar şi în vremuri tulburi, niciuna dintre colaborările noastre nu este în pericol de a fi eliminată sau redusă. 
Dacă te implici cultural, nu îţi poţi baza alegerile pe un raţionament de tipul cost-beneficiu. Este vorba despre Good Corporate Citizenship, vizibilitate dincolo de branding, reputaţie şi  simpatie. Angajamentele noastre nu sunt nici altruiste nici în calitate de patroni protectori, ci sunt parteneriate pe termen lung în care ambele părţi sunt egale şi se tratează reciproc cu apreciere şi curiozitate. Percepţia şi evaluarea din exterior a companiilor s-au schimbat enorm în ultimii cinci ani: ce face o companie în afara domeniului său, cum se implică în societate? A avut loc o trecere de la o abordare de shareholder la una de stakeholder.
Cu cât este mai subtilă apariţia, cu atât compania este percepută mai bine. Accesul la reţeaua sa internaţională şi la know-how-ul din domeniul PR-ului şi marketing-ului este încă un mod de a susţine partenerul cultural în mod adecvat.
 
Cum alegeţi proiectele culturale în care vă implicaţi? 
 
După cum am menţionat deja, BMW crede în parteneriatele durabile, autentice şi speciale în care ambele părţi sunt egale şi se tratează reciproc cu respect şi curiozitate. Deciziile în legătură cu proiectele în care să ne implicăm nu sunt bazate pe afinităţi personale, ci sunt aliniate cu strategia corporatistă. 
Principalele noastre trei zone de implicare culturală sunt arta modernă şi contemporană, muzica clasică şi jazz-ul, precum şi arhitectura şi designul.
Nu suntem interesaţi de evenimentele punctuale şi nici nu suntem doar sponsori care oferă un buget. Creăm şi investim în formate pe care le dezvoltăm împreună cu instituţiile culturale. În acest mod ne diferenţiem de competitorii noştri.
 
Cât investeşte BMW în programe culturale în fiecare an? 
 
Politica noastră nu ne permite să discutăm despre angajamentele financiare. 
Dar nu este vorba doar despre suport financiar. Grupul BMW îşi oferă sprijinul ca partener prin reţeaua sa internaţională, know-how-ul în PR şi marketing, precum şi vasta experienţă în colaborări internaţionale în domeniul culturii şi al sustenabilităţii.
Fiind o companie listată la bursă, BMW Group face publice o serie de informaţii şi cifre în legătură cu business-ul său. Dar în ceea ce priveşte implicarea culturală, nu dorim să facem publice cifre, pentru că nu dorim ca parteneriatele noastre să fie privite prin prisma acestor cifre. Credem că se pot face greşit multe lucruri cu o sponsorizare de 100.000 de euro şi că se pot face bine multe lucruri cu 10.000 de euro. Când lucrarea lui Picasso “Young man with a pipe” din 1905 s-a vândut pentru mai mult de 100 de milioane de dolari la Sotheby’s în New York în 2004, ce a spus asta despre valoarea inerentă a tabloului, importanţa sa reală în lumea artei? Nu prea multe!  
 
De unde a apărut ideea proiectului Tate Live?
 
BMW şi Tate au fost în discuţii mult timp pentru potenţiale proiecte comune. Aceste discuţii s-au animat în ultimii ani şi ne-am dat seama că dialogul intercultural şi problemele legate de mobilitate ar putea fi motorul unei colaborări.
Respectând independenţa şi integritatea curatorială a Tate, BMW îşi oferă know-how-ul şi reţeaua internaţională în beneficiul BMW Tate Live. Pentru BMW şi Tate, iniţiativa s-a potrivit excelent.
BMW are o istorie lungă de activităţi culturale. Compania este interesată să ajute la stabilirea unui dialog multidisciplinar pentru a răspunde provocărilor viitorului şi priveşte activităţile culturale drept promotori şi platforme pentru acest dialog.
 
BMW consideră esenţial dialogul cultural internaţional pentru o companie multinaţională de succes. Oameni din peste 60 de ţări lucrează doar în fabrica BMW de la Munchen. Grupul BMW are mai mult de 90.000 de angajaţi la nivel internaţional şi este implicată în proiecte culturale pe toate continentele. Implicarea culturală în ţările în care ne derulăm activitatea face parte din identitatea noastră. La fel ca pretutindeni, nu este vorba despre  subvenţionare, ci despre o investiţie pe termen lung într-un loc, pe plan naţional sau internaţional. 
Ce colaborare mai bună am putea avea pentru a încuraja dialogul global inetrcultural decât cu o instituţie precum Tate, cu reţeaua sa internaţională inovatoare şi trecutul său de programe inovatoare? Aspectele globale şi ambiţia prezentării online a BMW Tate Live au o logică perfectă. Tate este una dintre cele mai respectate instituţii culturale la nivel internaţional şi considerăm că se potriveşte perfect la orice nivel şi datorită reputaţiei sale.
 
Cum aţi ales artiştii din cadrul BMW Tate Live?
 
În orice proiect cultural se implică, BMW pune preţ pe libertatea potenţialului creativ – care în artă este o garanţie pentru pionierat, aşa cum este şi pentru cele mai importante inovaţii dintr-un business. Selecţia artiştilor din cadrul programului BMW Tate Live aparţine în totalitate curatorilor Tate.