The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Călin Radu // Țiganii - Aur și noroi

Articol / 28 Oct 2015 / Participant DIPLOMA 2015
  • Călin Radu // Țiganii - Aur și noroi
  • Călin Radu // Țiganii - Aur și noroi
  • Călin Radu // Țiganii - Aur și noroi
  • Călin Radu // Țiganii - Aur și noroi
1/4
Călin Radu (KRADO) este un tânăr artist și ilustrator român. A absolvit Universitatea Națională de Arte București, Secția Sculptură. Se află într-un proces continuu de învățare, căutare și experimentare de noi metode și tehnici creative, tradiționale și digitale.

ŢIGANII - AUR ŞI  NOROI
 
„Țiganii – aur și noroi” ne prezintă o impresie asupra culturii și spiritului creativ și spontan al rromilor, în ciuda imaginii negative pe care o au în spațiul european. Lucrarea reprezintă un bust al “țiganului ursar” și lăutar Tamango și este realizată din materiale neconvenționale contemporane: rășină, ipsos, spray, pigmenți, fier și lemn, aranjate într-o manieră figurativă tradițională.
 
Epoca consumerismului și a culturii pop își lasă amprenta asupra tuturor culturilor, chiar și cea rromă. Folosind forma tradițională figurativă și modelajul plastic și așezându-le în opoziție cu paleta intensă, culorile aprinse și formele repetate, artistul a reușit să obțină un echilibru între cele două direcții, cea tradițională și cea contemporană.

Absența emisferei stângi, aici plină cu urechi aurite, arată ideea de improvizație, de lipsă a cunoștințelor științifice și a teoriei și dezvoltarea la perfecțiune a lucrului “după ureche”.