The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Teodor Arghir // Akedia - sau demonul amiezii

Articol / 19 Oct 2016 / Participant DIPLOMA 2016
  • Teodor Arghir // Akedia -  sau demonul amiezii
  • Teodor Arghir // Akedia -  sau demonul amiezii
  • Teodor Arghir // Akedia -  sau demonul amiezii
1/3
Teodor Arghir este absolvent de studii masterale în cadrul UNArte București, Facultatea de Arte Plastice. Teodor a absolvit, de asemenea, Facultatea de Urbanism din cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu.

AKEDIA - SAU DEMONUL AMIEZEI

În acest proiect, lucrarea principală este un triptic corespunzător celor trei aspecte ale Akediei: 1. Parazelosas – ataculș 2. AKEDIA – toropealaș 3. Pharmako - tămăduirea; acestea fiind compuse simetric față de panoul central. Panourile laterale „Parazelosas” și „Pharmako” simbolizează ceasurile (orele) între care își face simțită prezența „demonul amiezii”, iar panoul central „portretizarea” Akediei.


Primul panou simbolizează „ceasul al 4-lea și sigiliul demonului Baal Peor” (într-un cadran de ceas) – de început al „posedării”, al escaladării în starea de Akedie, de aceea are o compoziție deschisă, ascendentă (pe diagonala majoră).

Panoul central - „ Akedia - moarte a sufletului” – compoziție închisă, circulară reprezentând starea propriu-zisă, temnița în care este aruncat sufletul suferind.

Ultimul panou – Pharmakon (Vindecarea). Compoziție și cromatică asemănătoare primului panou - întregitor al sistemului de „menghină” al tripticului. Simbolizează ceasul al 8-lea (într-un cadran de ceas). Simetric față de primul panou, acesta are o compoziție dinamică, descendentă – corespunzătoare liniștirii, a „vindecării”.