The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series

Articol / 13 Dec 2016 / Ioana Pîrvu
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
  • Colecție de proiecte curajoase // Design Museum series
1/27
Odată cu deschiderea Design Museum, despre care o să povestim mai multe în curând, a avut loc și vernisajul expoziției Designs of the year, o competiție lansată de muzeu în 2008 pentru a încuraja și a aduce în atenția publicului proiecte internaționale curajoase, care redefinesc designul cu fiecare propunere.

Expoziția de anul acesta a avut ca temă centrală impactul pe care designul îl poate avea în viața de zi cu zi, de la îmbunătățirea spațiilor în care trăim, fie ele private sau publice, până la transformarea și adaptarea la nevoi moderne a unor produse și servicii pe care le folosim zilnic.
Colecția este una impresionantă și variată, de la proiecte arhitecturale ambițioase la biciclete electrice, de la aplicații și mecanisme care au mize sociale și pun accent pe implicarea comunităților, la o pereche de adidași creați din deșeuri găsite pe fundul mării.  
Selecția reușește să fie una definitorie pentru societatea în care trăim, iar proiectele surprind spiritul contemporan, tulburările politice și sociale din ultimul an și propun soluții la nevoile moderne. 

Deși înscrierile și nominalizările s-au făcut pe domenii (arhitectură, digital, fashion, garfică, produs și transport), expoziția este grupată pe zone de acțiune, astfel încât traseul să fie unul coerent.

Așadar, zona ACT reunește proiecte proactive, răspunsuri și reacții pe care designerii le propun la probleme sociale reale sau la schimbări politice. Dintre ele ne-au atras atenția SH:24, un bun exemplu de parteneriat public-privat, o platformă online de educație sexuală care oferă consiliere și kituri de testare și care dezvoltă deja contracte cu National Health Service și Better Shelter, un cort - capsulă ce oferă un adăpost compact, sigur și robust, dezvoltat de IKEA și United Nations Refugee Agency ca reacție la criza refugiaților. Secțiunea este cea mai consistentă și prezintă proiecte cu un puternic impact social care pot rezolva probleme globale prin apelul la design și la implementarea smart a acestuia.

Zona PLACE prezintă construcții și proiecte create ca răspuns la restricțiile spațiale din diverse zone. Ne-au plăcut Harbin Opera House, proiect dezvoltat de MAD Architects, o clădire ce pare sculptată de apă și de vânt ce se integrează perfect în peisajul pe care îl domină și SL11024, un complex de locuințe vibrant, care utilizează inteligent o fâșie îngustă de teren din Los Angeles.

Secțiunea UNITE subliniază importanța designului centrat pe utilizator, proiectele expuse aici având un factor comunitar important. Proiecte cu un impact major sunt Granby Workshop, o întreprindere socială din comunitatea Toxteth ce încurajează manufactura obiectelor și a decorațiunilor pentru casă și comercializarea acestora, parcul tematic Dreamland Margate, care a fost readus la viață folosind toate elementele originale din anii '40 și reinterpretând funcțiile lor și Design Museum Dharavi, un proiect mobil ce celebrează potențialul și creativitatea locuitorilor dintr-un cartier supra-aglomerat din Mumbai. Toate propunerile din această secțiune au ca obiectiv coagularea și motivarea comunităților pentru a-și transforma, prin puterea și specificul lor, viața de zi cu zi.

Zona CONNECT arată modul în care tehnologia și inteligența artificială pot transforma obiectele de zi cu zi - de la haine la biciclete - în timp ce secțiunea RENEW scoate în evidență proiecte care reinventează și reinterpretează produse sau branduri deja existente: rebrandingul Channel 4, care a avut ca motor filmele lui Jonathan Glazer sau Phonevert, o inițiativă de a găsi noi utilizări pentru smartphone-uri nedorite ca și camere de supraveghere.
 
Grupând propunerile pe zone de impact, expoziția prezintă 70 de proiecte nominalizate de academicieni și de experți din industriile creative, selectate în funcție de ideile pe care le promovează sau de schimbările pe care le propun. Ca întotdeauna, diversitatea proiectelor prezente pe lista scurtă face dificil de prezis un câștigător, având în vedere că unele propuneri sunt la nivel de prototipuri, altele se produc în masă deja, unele proiecte sunt implementate la nivel național, altele sunt evenimente și acțiuni solitare. În plus, cum poți compara un site cu un instrument de evaluare care poate salva mii de vieți sau o copertă de carte cu un instrument medical? Aceasta este întotdeauna provocarea competiției Designs of the Year, dar este, de asemenea, și ceea ce face atât de interesant formatul, căci câștigătorul din acest an ar putea fi o clădire frumoasă și construită inteligent, un pașaport ce surpinde aurora boreală când este expus la UV sau chiar un pantof durabil realizat din resturile de năvoade găsite pe fundul oceanelor.    
 
Despre designul expoziției și despre cum pot arăta corent și atractiv exponate atât de diferite vom povesti pe larg. în curând, într-un interviu cu designerii de la Studio Hato, cei care au semnat arhitectura Designs of the Year.