The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Juriul Internetics 2017 // Matei Goncea despre potențialul digitalului autohton

Interviu / 11 Dec 2017 / INSTITUTE.RO
  • Juriul Internetics 2017 // Matei Goncea despre potențialul digitalului autohton
1/1
Din board-ul celor 33 de jurați care au decis tabloul final Internetics 2017 face parte și Matei Goncea, Senior Creative Excellence Manager @Coca-Cola Central & Eastern Europe. Matei are o experiență de 6 ani în marketing online, lucrând în trecut la MRM // McCann în coordonarea echipelor interne desemnate pe proiectele LIDL și Coca-Cola în Europa, dar și în cea a campaniilor digitale locale ale tuturor brandurilor Coca-Cola.

În continuare, Matei ne-a răspuns curiozităților despre digitalul autohton și landscape-ul general al acestei ediții de Internetics:

Dacă-ți luăm interviul ăsta, e clar că you speak digital. Ce faci ca să ții pasul cu noul într-un domeniu atât de mobil?

O să fiu sincer. În momentul actual depun un efort mic. Urmăresc mashable, techcrunch, psfk, dar aș minți să zic că de aici aflu cele mai noi lucruri. Mă ajută foarte mult oamenii pe care i-am cunoscut profesional. Îmi place să cred ca am avut și încă am norocul să lucrez cu persoane curioase și conectate la tot ce este nou. Newsfeedul meu și conversațiile pe care le port la birou și cu prietenii mă ajută cel mai mult. Activez într-un domeniu în care mă adresez adolescenților. Am acces la cercetări și trenduri cu tot ce este nou pentru că eu, la randul meu, trebuie să produc conținut relevant pentru un consumator atât de mobil și schimbător.

Cum ti s-a pǎrut experienţa de anul acesta de jurat la Internetics?

Anul acesta am jurizat doar online. Mi-a părut rău că nu am fost și la debate. Internetics este și va ramane pentru mine un festival de creativitate. Am vazut destule lucrări corect structurate și pe brief cu reinterpretări la comunicarea clasică: TV, outdoor, online cu influencers care testează produsul/serviciul și atât. Este un început, însă mi-aș dori și mai mult curaj. Voi fi întodeauna un susținător al ideilor care ne scot din zona de confort. Când spun asta nu mă refer doar din perspectiva de client. Mă refer la tot ecosistemul client-agenție-consumator-jurat de festival. Am avut și anul acesta câteva lucrări care m-au scos din zona de confort. Îmi doresc să văd și mai multe anul viitor.

Ce categorie ți se pare că a venit cu cele mai multe surprize anul ăsta? Ce categorie ți-ai dori să crească mai mult la anul?

Îmi e greu să aleg o categorie cu suprize. Prefer sa punctez faptul că video content a crescut în curaj, calitate și creativitate și am rămas cu o impresie plăcută ca urmare a acestui fapt. Cea mai mare dezamăgire a fost la digital campaigns. Motivul este simplu. Sunt mai greu de realizat și de vândut la client. Încă suntem într-o mentalitate TV driven și nu content driven. Gândim campanii pentru tv cu extensii în online sau mini activări în online care rămân acolo. Aștept să văd mai multe digitally driven campaigns care pornesc din online și ajung și la TV.

După multele cazuri citite, ai vreo recomandare pentru cei care înscriu?

Cred că suntem încă în perioada “înscrieți, băieți, oriunde, numai înscrieți”. Mi-am permis să fac o ușoară asociere cu Dacia Literară ca să evidențiez un punct foarte important. Apreciez mult mai mult studiul de caz concis și la obiect, înscris la categoria relevantă. Nu e nevoie să înscrieți o lucrare în mai multe categorii ca să fiți siguri. Eventual, un dialog între agenții și echipa de organizare nu ar strica înainte de înscrierea efectivă.

Pe o scară de la 1 la Internetics cum ți se pare că stă digitalul românesc în campaniile din 2017?

Aș zice că suntem un elev introvertit de nota 7, care uneori ia un 10. Potențial există, trebuie doar să avem mai multă încredere în noi. Cred că aici este cheia. Încrederea între client și agenție se clădește în timp și naște acel curaj de care ai nevoie pentru a face lucruri cu adevărat semnificative în industrie.

Care e cel mai recent ”Wow” din zona digital pentru tine?

O să vi se pară ciudat, dar mi-a fost greu să raspund la această întrebare. Am încercat să înțeleg de ce și am ajuns la o concluzie surprinzătoare pentru mine care sunt un om crescut în digital și un adevărat “geek”. Pentru mine un tool sau canal nou în digital nu mai reprezintă un “WOW”. Un WOW este povestea și creativitatea prin care folosim aceste tooluri. Mars Bite Size Horror Films a fost pentru mine cel mai recent WOW. Este o poveste online driven, contextualizată folosind clasicul video, însă nu s-au limitat la rigorile clasice de TV și storyline de 30 secunde în care integrăm produsul. Au avut curajul să facă un storyline independent de produs chiar. Totuși, dacă ar fi să am un pariu ca digital tool ce va fi exploatat din ce în ce mai mult – aș spune că voice search. Congrats Burger King for setting the tone.

Ce fel de jurat ești?

Pentru mine ideea primează. Daca există o tensiune și o soluție relevantă m-ai cucerit. Execuția nu trebuie să fie perfectă. Rezultatele nu trebuie să fie extraordinare cu xx milioane de users. Contează foarte mult interacțiunea și cu ceilalți jurați în ziua de debate. De aceea, îmi pare rău că nu am putut să ajung anul acesta și am jurizat doar online. Nu cred că dețin adevărul absolut și îmi place să discut atunci când jurizez deoarece fiecare vedem problema dintr-un unghi ușor diferit.

3 love brands și de ce?

Sunt multe branduri pe care le apreciez pentru ceea ce sunt și reprezintă, dar am un singur love brand cu adevărat: SPRITE. Motivul principal sunt poziționarea și campaniile din copilăria mea. Pot spune cu tărie că am fost recrutat de tânăr. “Spune pe bune” este încă un principiu pe care îl aplic chiar dacă acest raspuns poate sa nu pară autentic pentru că vorbim de un brand care aparține companiei pentru care lucrez. Cei care ma cunosc știu că nu este bullshit :).

Ca-n orice domeniu, în marketing și comunicare sunt cuvinte sau expresii pe care oamenii le repetă excesiv în online până simți că-ți cad urechile dacă le mai auzi o dată. Ce cuvânt/expresie n-ai vrea să mai auzi o vreme?

Engagement, în mod clar, este cuvântul care a rezistat și încă rezistă. Nu îl blamez, dar cred că uneori noi ca industrie punem mai mult accent pe rezultat decât pe ideea efectivă. Toți avem o altă definiție a engagementului. Toți încercăm să îl definim și este normal până într-un punct. Nu sunt om de media, ci om de conținut la bază. Cred că dacă oferi o soluție relevantă pentru o tensiune actuală, engagementul va veni și nu trebuie să ne chinuim să îl estimăm de la început. Uneori îți dai seama din start dacă ideea este de succes și de impact din primele cuvinte ale prezentării sau studiului de caz. Cred că orice om de marketing a simțit asta măcar o dată.

***

Internetics 2017 a avut loc pe 24 noiembrie la DESCHIS Atelier, unde a premiat inteligența digitală prin 28 de trofee, desemnând, la finalul serii, MRM // McCANN drept Agenția Anului.

Partenerii evenimentului:

Sponsored by: UPC România
Powered by: The Institute, UniCredit Bank România, Ciuc Premium, Absolut, AHEAD
Partners: Coca-Cola, #YouTube.