The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Un parteneriat public-privat pentru viitorul industriilor creative

Interviu / 27 Noi 2018 / The Institute
  • Un parteneriat public-privat pentru viitorul industriilor creativeDiploma 2018
  • Un parteneriat public-privat pentru viitorul industriilor creativeInstitutul Cultural Roman
1/2
Festivalul DIPLOMA, un proiect iniţiat de The Institute, coprodus de Institutul Cultural Român şi inspirat de UniCredit Bank, a înregistrat peste 13.000 de participanţi la ediţia de anul acesta, care a avut loc în prima jumătate a lunii octombrie, la The Institute PopUpSpace (bulevardul Dacia nr. 12), în Cartierul Creativ. Am fost curioși să aflăm de la Președintele Institutului Cultural Român, doamna Liliana Țuroiu, contextul și motivele pentru care a ales să sprijine artiștii aflați la început de drum.

Sunteți cadru didactic al Universității de Artă din București de aproape 20 de ani. Cum v-a ajutat această experiență în mandatul din cadrul Institutului Cultural Român și cum s-a schimbat Institutul Cultural Român de când ați preluat conducerea? Care au fost prioritățile?
Experiența într-un mediu artistic – în calitate de cadru didactic, dar și cu o dimensiune creativă – constituie, fără îndoială, un avantaj. Artele vizuale se bucură de o prezență substanțială în programele ICR pentru că România are, cu prisosință, cu ce să se laude din acest punct de vedere – și din perspectivă istorică, și în contemporaneitate. Dar același lucru se poate spune și despre alte zone creative – teatru, film, muzică etc. În ce privește parcursul ICR în mandatul meu, enumăr, pe scurt, câteva priorități pe care mi le-am asumat: strângerea legăturilor cu mediul academic din țară și din străinătate, materializată până acum prin numeroase evenimente sau acorduri cu Academia Română, cu Consiliul Național al Rectorilor și cu importante instituții universitare, o atenție sporită față de domeniul industriilor creative, intensificarea activității de traduceri, ce s-a dublat în ultimul an, accesul artiștilor români la festivaluri de anvergură și în locuri relevante din Europa și din lume, demersuri reale în sensul unei diplomații culturale la cel mai înalt nivel, cu impact pe termen mediu și pe termen lung.

Care sunt principalele proiecte inițiate de către Institutul Cultural Român care vin în sprijinul industriilor creative?
Industriile creative fac parte din agenda ICR. Ca urmare a demersurilor de anul trecut, ICR s-a afiliat la Creative Industries Federation. CIF este organizația reprezentativă a industriilor creative britanice, numărând peste 1.000 de companii, fundații, instituții publice și private. Am organizat apoi un prim eveniment dedicat industriilor creative la Roma, în mai 2018, și pregătim o Conferință internațională dedicată industriilor creative la București. De asemenea, ICR s-a numărat printre partenerii Creative Est, festival est-european al industriilor creative, care tocmai s-a încheiat și care a adus la București lideri influenți ai industriilor creative din Europa de Est, alături de antreprenori inovatori, creatori și experți din România și din regiune. Sprijinim, de asemenea, Romanian Design Week, Diploma și Cartierul Creativ. Suntem partenerii a sute de participări românești la evenimente europene și mondiale dedicate industriei filmului, arhitecturii, benzii desenate sau designului. România trebuie să devină un actor mult mai dinamic în zona politicilor culturale europene și să sprijine creativitatea, o resursă a dezvoltării în următorul mileniu.

Care au fost motivele pentru care Institutul Cultural Român a ales să se implice, în calitate de coproducător, în proiectul DIPLOMA?
Răspunsul este simplu: ne implicăm în astfel de proiecte pentru că ne interesează viitorul creativ. Proiectul DIPLOMA derulat de The Institute este, în această privință, un model de bună practică. Este de datoria autorităților publice din domeniu să se implice și să susțină demersuri care au ca obiectiv lărgirea orizonturilor profesionale ale tinerilor artiști. Tocmai de aceea am decis colaborarea cu The Institute în acest proiect. Consider că festivalul DIPLOMA este o inițiativă lăudabilă, care oferă artiștilor la început de drum, proaspăt absolvenți, oportunitatea de a-și expune creațiile în fața publicului larg și de a interacționa cu profesioniștii experimentați din industriile creative. Am avut plăcerea de a vizita expoziția și am descoperit, în ciuda vârstei fragede, artiști maturi, dedicați și talentați, despre care vom mai auzi cu siguranță în spațiul cultural românesc. Apreciez sincer echipa The Institute, formată din profesioniști de înaltă ținută, pentru selecție, organizare și, mai ales, pentru entuziasm și creativitate.

Ca profesor și om de cultură, ce sfat i-ați oferi unui tânăr absolvent de la o facultate creativ-vocațională din România, aflat la început de drum în cariera sa?
Să îşi urmeze drumul, indiferent de obstacolele care, inerent, apar în calea oricărui om. Să se lase purtat de emoţia creativă şi să creadă în propriile forțe. Să stea alături de oameni cu experienţă, de la care se pot învăţa lucruri care nu se predau la scoală. Să îşi amintească de numele marilor români și de imensa lor creativitate.