The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

TOP 3 ADC*RO // NOIEMBRIE 2018

News / 07 Dec 2018 / INSTITUTE.RO
  • TOP 3 ADC*RO // NOIEMBRIE 2018
  • TOP 3 ADC*RO // NOIEMBRIE 2018
  • TOP 3 ADC*RO // NOIEMBRIE 2018
  • TOP 3 ADC*RO // NOIEMBRIE 2018
  • TOP 3 ADC*RO // NOIEMBRIE 2018
  • TOP 3 ADC*RO // NOIEMBRIE 2018
  • TOP 3 ADC*RO // NOIEMBRIE 2018
1/7
ADC România prezintă în noiembrie un TOP 3 ADC*RO divers, care include campanii despre comunitate, curaj și nesupunere, despre patriotism și umorul specific poporului român. Despre expresii precum „Ghinion!” sau „Ce a vrut sa spună autorul?”, dar și despre manifestul #TrăiascăCapraVecinului care devine Lucrarea Lunii.

Campania prin care GMP și Webstyler câștigă Lucrarea Lunii - #TrăiascăCapraVecinului – are drept punct de pornire studiul sociologic pe care GfK l-a realizat la cererea PressOne și din care reiese faptul că 1 din 2 români este invidios. Invidia nu este un lucru necunoscut românilor, iar expresia des întâlnită „Să moară capra vecinului” a fost remodelată de: George Popa | Senior Art Director, Cosmin Nicola | Senior Art Director și Diana Nica | Copywriter.

Într-o piață suprasaturată de campanii tricolore, Capra Vecinului trăiește cu umor și insight. Am considerat-o un gest frumos de fair play și competiție constructivă, cu o amplificare firească. Un exemplu despre cum un brief aparent anost poate fi abordat cu deschidere și curaj.”, declară Diana Papuc, Vicepreședinte ADC România & freelance Art Director.



TV


Cum era de așteptat contextului, ROM revine la fel de autentic și chiar mai patriot cu noua campanie Pentru Romania, doar tricolor!. Echipa, formată din Mihai Constantinescu | Art Director și Paula Ionescu | Copywriter, schimbă iarăși în mod curajos ambalajul batonului de ciocolată, iar McCann Worldgroup România se bucură de o mențiune în categoria TV. 



DIGITAL

Locul I al categoriei Digital merge către campania „Nu știi când te lovește ghinionul”, rezultatul colaborării dintre Micutzu și Sector 7. Spotul, devenit foarte rapid viral, folosește un umor cunoscut publicului român prin care CatMobile vine în ajutorul celor loviți de ghinion. Iar de ghinionul reprezentat în spot de Micutzu nu scapă nici măcar echipa de producție. Echipa care face haz de necazul expresiei „Ghinion!” este formată din: Alex Coteț | Director/Writer, Cosmin Nedelcu | Actor/Writer, Raul Gheba | Writer, Roxana Andrei | Producer.



Campania care ocupă locul II în top 3 ADC*RO al lunii noiembrie este realizată de Asociația De Basm și poartă numele „Nesupusele”. Proiectul are ca scop explicarea diversității culturale cu ajutorul unor valori civice, de patriotism. Rezultatul: exemple de elită din istoria mai puțin cunoscută a României, 100 de personalități feminine românești care au ajutat la evoluția prin artă, știință sau prin simpla grijă de familie. Echipa care a documentat și realizat site-ul nesupusele.ro: De Basm - Asociația Scriitorilor pentru Copii și Adolescenți | Concept & conţinut; Adelina Butnaru (Faber Studio) | Identitate vizuală; Horațiu Mitu | Webdesign (Pattern); Roxana Crisan | PR și Comunicare și Clara Traistaru | Project Manager.



În spiritul Centenarului, Sector 7 și Philips OneBlade aduc un nou discurs plin de umor într-un univers imaginar în care personajele poartă vestimentație de epocă, dar adoptă atitudini foarte ancorate în prezent. Straight Outta Ipotesti ocupă locul III în categoria Digital și prezintă povestea scriitorilor români de renume, prin fapte ireale. Din această aventurǎ nu putea lipsi, însă, expresia care macină orice tânăr „Ce a vrut sa spună autorul?”. Echipa din spate: Alex Coteț | Director/Writer, Raul Gheba | Writer, Roxana Andrei | Producer.



Mențiunile categoriei reunesc următoarele campanii:

Black Button Books și Friends  TBWA au pregătit la începutul lunii noiembrie o campanie dedicată Halloweenului, din care ne dăm seama, precum spun chiar cei de la Black Button Books, că O carte bună e o carte bună și când te sperie. Minimalismul grafic se îmbină perfect cu elementele de popular culture care predomină în perioada sărbătorii, iar cărțile devin vampiri sau fantome prin magia imaginației. Echipa responsabilă de frică: Eduard Cîrstea | Art Director și Luca Costea | Copywriter.



A doua mențiune aduce în prim-plan filmele și traducerile. Netflix se pregătește de un nou sezon Narcos și uimește iarăși prin alăturări complementare. De această dată: Narcos și Irina Margareta Nistor. Un serial dur, cu vorbe nemiloase alături de eleganța Irinei Margareta Nistor, recunoscută nu doar pentru miile de traduceri realizate, ci mai ales pentru finețea cu care evită cuvintele nepotrivite prin sinonime puțin mai blânde, păstrând contextul.



De o mențiune în cadrul categoriei Digital se bucură și Mercedes-Benz, pentru care brand ambassador este Simona Halep. Pentru 1 an de #1 Mondial „Performanța salută performanța”, iar Mercedes-Benz devine în spotul de 15 secunde, nu doar un simplu spectator al meciului de tenis, ci un adevărat susținător al Simonei, parte din echipă. Saatchi&Saatchi + Geeks a reușit să unească susținerea, meciul de tenis și tehnologia avansată a automobilului, iar echipa a fost formată din: Teodora Ştefan, Tiberiu Coman | Copywriters; Dan Crețu | Art Director și Alex Buraga | Graphic Designer.


EXPERIENTIAL / BTL

GMP, Webstyler și PressOne câștigă cu #TraiascăCapraVecinului și locul I al categoriei Experiential / BTL prin statuile amplasate în fața sediilor instituțiilor de presă precum: PRO TV, Hotnews, Europa FM, Recorder și Times New Roman.


***
ADC lanseazǎ în fiecare lunǎ un call public pentru agenţii, freelanceri şi pasionaţi de publicitate sǎ trimitǎ idei, proiecte, iniţiative creative proprii sau vǎzute în piaţǎ spre a fi notate de cǎtre membrii ADC*RO. Toate propunerile trebuie trimise pe e-mail cǎtre teodora.calin@institute.ro, pânǎ pe data de 25 a fiecǎrei luni.

Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: ADC Focus, Şcoala ADC*RO, Lady Steps şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.

Mai multe pe:
www.adcromania.ro
www.facebook.com/ADCRomania