The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai

Articol / 29 Iul 2019 / The Institute
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubaiunknown
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
  • CUMULUS a câştigat concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai
1/12
Proiectul New Nature al biroului de arhitectură CUMULUS a câștigat locul I la concursul de soluții pentru Pavilionul Național al României la EXPO 2020 Dubai.

Echipa care a lucrat la proiectul câștigător este formată din:
Autor principal: Eliza Yokina, Adrian Soare
Coautori: Andrei Cumpănășoiu
Colaboratori arhitectură: Yasmin Asan, Marina Păsărin, Alexandru Cetea, Ioana Aron, Maria Sava
Colaboratori specialități: ing. Mircea Paraschiv, Paul Sehlanec
Curatori: Teodor Frolu, Eliza Yokina, Andrei Borțun, Adrian Soare, Beatrice Danis, Andrei Cumpănășoiu, Maria Neneciu
Grafic designer: Otilia Fiastru

„New Nature” este un concept care caută un nou echilbru/model, conștient, între om și natură fără a exclude formele de manifestare umană și fără a exclude dezvoltarea economică și științifică, practic integrandu-le pe toate într-un nou posibil model. În dialog cu ideea de „sustenabilitate”, una dintre cele trei mari teme propuse de Expo 2020 din Dubai, Pavilionul României va celebra istoria culturală și științifică a României în relație cu natura și va demonstra cum, prin colaborare, inovare și utilizare a resurselor de care dispunem - din trecut și prezent (știință, inovație și tehnologie) – moștenirea noastră își poate găsi relevanța la nivel planetar și poate contribui la fundamentarea viitorului globului pământesc. „New nature” aduce soluții alternative pentru modelarea eficientă a viitorului, prin exploatarea potențialului autohton și conectarea acestuia la condițiile universale, apelând la transferul cunoștințelor, ideilor și resurselor de care România dispune. Pavilionul României, a cărui prezentare aduce aminte de simbolurile lui Constantin Brâncuși, va fi compus din patru secțiuni (patru semicercuri) care simbolizează câte un micro-Univers în care levitează patru piloni ai României: natura, tradiția, educația și tehnologia. Forma pavilionului caută să transmită ideea unui echilibru fragil, ca expresie a unui „no returning point” în care se află Natura, în momentul de față, ca efect al activităților omenești. Pavilionul se așază pe o oglindă de apă, anunțând elementul natural principal ce va fi regăsit în interior.

„Am ales să aducem la nivel de simbol (logo) numele țării împreună cu sloganul (devenit și nume al expoziției) pentru o mai bună memorabilitate. Acest wordmark primește efectul tremurat al apei, element care ne urmărește atât in planurile expoziției, în barul de ape minerale românești și se continuă la nivelul exterior al pavilionului. Folosim un font foarte nou semnat de românca Diana Ovezea în albastrul cobalt al steagului românesc. Recipientul de apa se poate cumpăra de la magazinul pavilionului și poate fi umplut cu una din apele minerale ale portofoliului barului H2RO," afirmă echipa Cumulus.

Motivarea juriului:
„Juriul a apreciat caracterul sculptural al volumului pavilionului și dinamismul său subtil. Imaginea pe care o propune este iconică, recognoscibilă și de impact, atât de la distanță, cât și la nivel de detaliu. Volumul per ansamblu este unul echilibrat, tratat armonios și unitar, având o bună relație vizuală interior-exterior. Juriul consideră că rafinamentul și expresivitatea contemporană ale volumului vor fi atuuri pentru evidențierea pavilionului în contextul general al Expoziției Mondiale. A fost apreciată atenția acordată detaliilor fațadei exterioare a pavilionului, realizată din ceramică albă și efectul sensibil de filtrare și reflexie a luminii de către aceasta. Întreg conceptul pavilionului este unitar și coerent: de la ansamblu la detaliu, de la exterior la interior, de la formă la conținut.
Proiectul propune cu maturitate și în cheie contemporană un concept expozițional general puternic și sensibil, care se înscrie în tematica generală a expoziției. Conceptul curatorial este un concept umbrelă care face o paralelă bună între trecut, prezent și viitor, care se adresează tuturor generațiilor și care propune și o funcționalitate ulterioară (precum Muzeul pentru copii). La acest concept contribuie sloganul și logoul alese, care exprimă ideea că echilibrul natural este fragil și trebuie protejat. Având în vedere că România se poziționează ca un exportator de noi tehnologii IT, „New Nature” este o metaforă puternică, ce trimite la acest context inovator global.
În ansamblu, piesele de concurs denotă o strânsă colaborare interdisciplinară arhitect- curator- designer grafic, care a condus la un rezultat unitar.
Din punct de vedere funcțional, pavilionul propune o planimetrie flexibilă. Juriul a apreciat separarea fluxurilor de circulație public-privat și faptul că poziționarea celor două scări pentru vizitatori lasă suficient spațiu pentru activitățile expoziționale. În același spirit, toate spațiile pentru servicii și anexe sunt comasate într-o zonă precisă, într-o travee structurală, pentru a elibera planul pentru spațiul expozițional, atât la parter cât și la etajul 1. Spațiile de depozitare sunt gândite pentru a diminua risipa de spațiu pe verticală; a fost apreciată introducerea unor planșee intermediare pentru dublarea spațiului utilitar. Se apreciază introducerea unei terase tehnice care va putea ascunde aparatura aferentă instalațiilor necesare, pentru a nu afecta imaginea exterioară puternică a pavilionului.
Accesul în pavilion este foarte bine gestionat prin propunerea unui portic, care intermediază relația publicului cu interiorul pavilionului, asigurând și umbrirea necesară pe timpul zilei.
Fezabilitatea soluției e dată de propunerea unei structuri metalice demontabile, ce asigură un montaj rapid și costuri reduse de implementare. Volumul propus este unul compact, ceea ce diminuează costurile de realizare. Faptul că soluția propune o flexibilitatea planimetrică face ca aceasta să se poate adapta ușor atât în cadrul Expoziției Mondiale, cât și după demontare, pentru reamplasarea sa în alt context. Juriul a apreciat fezabilitatea graficului de implementare, ce propune o etapizare clară a fazelor punerii în operă.”

Proiectul New Nature semnat de CUMULUS va reprezenta România în Pavilionul Naţional al Expo 2020 Dubai, care va putea fi vizitată în perioada 20 octombrie 2020 – 10 aprilie 2021. Tema expoziţiei mondiale este „Connecting Minds, Creating the Future" şi se axează pe nevoia globală de colaborare, care să înspire generaţiile următoare în dezvoltarea unor colaborări care să răspundă mai bine nevoilor de schimbare.

Jurizarea proiectelor înscrise în concurs a avut loc in perioada 22 – 24 iulie 2019. Competiția a fost lansată de Ministerul Afacerilor Externe în parteneriat cu Ordinul Arhitecților din România, Ordinul Arhitecților din România Filiala Teritorială București, Anuala de Arhitectură București și organizată cu respectarea standardelor Uniunii Internaționale a Arhitecților.

Lista tuturor proiectelor apreciate de juriu poate fi găsită pe site-ul OAR.