The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

4321 // Ready Set for Creative Board Talks: Raymond Bobar

Interviu / 19 Sep 2018 / INSTITUTE.RO
  • 4321 // Ready Set for Creative Board Talks: Raymond Bobar
1/1
Am început numărătoarea inversă până când vom afla selecția lucrărilor din expoziția centrală Diploma 2018, iar până atunci membrii board-ului creativ ne vorbesc pe scurt despre contactul cu industria și care sunt tips-urile lor pentru tinerii absolvenți, într-o serie de mini interviuri.

Am stat de vorbă cu Raymond Bobar, Graphic & Typeface Designer și membru al board-ului creativ Diploma pentru proiectele de fashion design. Raymond trăiește și lucrează în Londra. De-a lungul timpului a lucrat pentru numeroase proiecte culturale. Creează comunicare grafică în regim de atelier idependent în București și este designer de caractere tipografice pentru studiourile de fonturi Dalton Maag și Newlyn din Londra. Art Director fondator al DoR (Decât o Revistă).



Raymond ne-a împărtășit câteva dintre experiențele și ideile lui pentru debutanții în designul grafic:

4 cuvinte/atribute care descriu cel mai bine procesul tău de integrare în domeniul în care activezi astăzi.

Curiozitate, incertitudine, colaborare, răbdare.

3 lucruri pe care trebuie să le faci la început de drum pentru a reuși în domeniu.

  • Să încerci să fii competent tot timpul și să înveți în mod constant: acesta e un domeniu în care dacă nu înveți ceva în fiecare zi, dacă la sfârșitul zilei realizezi că nu ai învățat nimic în ultimele 12 ore, înseamnă că procesul tău e insuficient și trebuie îmbunătățit.
  •  
  • Să muncești mult și să nu ai pretenția să fii șef din primul minut, nu ai cum, nu ai experiență suficientă. E important să respecți munca celorlați, dar cu simț critic pentru mediocritate. Apoi să creezi relații bune de muncă pe care să te bazezi pe termen lung, cu oameni care au o viziune similară, înțeleg calitatea (profesională și umană) și cred că e importantă.
  •  
  • Trebuie să ai curaj, dacă ești angajat să faci designul oricărui proiect, să negociezi tu deciziile vizuale. Chiar și cea mai slabă decizie vizuală a unui designer cu ceva experiență este mai bună decât cea mai bună decizie a unui non-designer. De aceea e important pentru designeri să fie competenți tehnic și să-și formeze gustul pentru design bun ca să-și poată valida astfel deciziile.

  • 2 motive pentru care te-ai înscrie la Diploma dacă ai absolvi în 2018 o facultate vocațională.

  • Vizibilitate: șansa de a fi văzut și probabil publicat în media națională / internațională
  • Experiență: interacțiunea cu publicul larg și cu alte discipline

  • 1 încurajare pentru tinerii creativi.

    Standardele sunt din ce în ce mai bune și accesibile, iar tinerii care se specializează în design grafic sunt acum parte din breasla globală: folosim aceeași tehnologie și resurse. Singurele limite sunt personale, iar acelea sunt cele mai ușor de depășit.

    ***

    Diploma 2018 se întâmplă în perioada 5-14 octombrie și cuprinde o serie de formate dedicate expunerii absolvenților de facultăți vocaționale în fața publicului larg și care, în același timp, încurajează interacțiunea între ei și seniorii din industriile creative.