The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

În mintea Anei Marchetanu

Interviu / 14 Apr 2016 / Ioana Pîrvu
  • În mintea Anei Marchetanu
  • În mintea Anei MarchetanuVelisar Manea
  • În mintea Anei MarchetanuVelisar Manea
  • În mintea Anei MarchetanuVelisar Manea
  • În mintea Anei MarchetanuVelisar Manea
  • În mintea Anei MarchetanuVelisar Manea
  • În mintea Anei MarchetanuVelisar Manea
1/7
Un concurs de design câștigat în 2011 i-a adus un curs la Assamblage, școala de bijuterie a lui David Sandu, și o participare la AUTOR. Prima ei colecție de bijuterie, făcută special pentru târg, s-a numit Cell Fusion și a fost plină de broșe futuriste din piele care puteau fi transformate în pandantive. Apoi a continuat să încerce cu argint, cu lemn, cu rășină. Colecțiile ei sunt clar din aceeași familie, dar evoluează constant. În colecția Invasive, pentru care a câștigat premiul AUTOR Awesome Award în 2015, Ana și-a imaginat formele din mintea ei invadând stilul art nouveau, înlocuind anumite elemente, dar respectând structura. Anul acesta a lucrat la Recurrence, colecție ce vorbește despre diversitate și despre gramatica universală a preferințelor noastre: "În principiu, trebuie să fie așa: formele și materialele au constrângerile preferințelor noastre, iar noi părem mai diferiți decât suntem în realitate. Așa te simți uneori, ca o limbă străină: dincolo de o barieră naturală, ai iterat generații de idei. Combinații și permutări de lucruri relativ comune. Bijuteriile mele, cu experimentele cu materiale, cu tiparele luate din alte domenii, pot parea radicale. Și pare radical un obiect doar pentru că nu sunt vizibili toți pașii, toate ideile intermediare, întreg procesul. Materiale: chit poliesteric, pigmenți, argint, cupru, alamă” - Ana Marchetanu.
 
Cum ai ajuns de la arhitectură la fashion şi apoi la bijuterie? Povesteşte-ne un pic despre traseul tău de artist şi despre paşii pe care i-ai făcut ca să ajungi în punctul ăsta!
Traseu cu indeciziile vârstei: faci alegeri înainte să ai experienţa domeniului, oricare ar fi. În primii ani de arhitectură, interesele mele s-au mutat din ce în ce mai mult spre modă. Fără epifanii majore. În momentul în care am renunţat la arhitectură, m-am apucat să lucrez pentru concursul Inspired şi am câştigat locul I la secţiunea accesorii. Premiul constă într-un curs la şcoala de bijuterie contemporană Assamblage şi o participare la târgul AUTOR. Moda şi bijuteria au alternat un timp. Anul trecut, am participat a două oară la AUTOR şi am primit feedback excelent. Sunt sigură că m-a ajutat să iau premiul Autor Awesome Award la ediţia următoare. Şi aşa am ajuns să urmez şi cursul intensiv la Alchimia, şcoala de bijuterie contemporană din Florenţa. 
 
Ce tehnici şi ce materiale foloseşti? Povestește-ne despre procesul creativ pe care îl aplici pentru fiecare colecţie. 
Chit poliesteric, în primul rând. Încă. Un fel de răşină, pe care o torn în matriţe şi apoi o şlefuiesc. Materialul matriţelor a fost întâi ipsos, apoi carton, lemn şi acum plexiglas. Cât despre procesul creativ, cred că totul porneşte de la un moodboard mental, o idee de forme, dar la început nu ştiu cum vor arată piesele.
 
De unde începi lucrul la o nouă colecţie, care este momentul care declanşează ideea?
Cum experimentez încontinuu, îmi vin idei pe care nu le pot încorpora în colecţia la care lucrez, aşa că e suficient doar un pretext să încep o serie nouă. 

Cum e să vezi pe stradă fete care îţi poartă creaţiile?
Îmi creează o senzație de confuzie, ca atunci când te întâlnești cu o persoană, dar nu iți amintești de unde o cunoști. 

O bijuterie dintr-un film, din orice vremuri, care ţi-a rămas întipărită în minte!
Nu este dintr-un film, dar îmi amintesc un colier Art Nouveau, dintr-un muzeu din Praga.
 
What's next?
AUTOR 2016 la Grand Hotel du Boulevard, pe 16 și 17 aprilie. Apoi urmează mutarea înapoi în București și propriul atelier!