The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Artist Talk cu Lucian Bran: cărți, peisaje și reflecții culturale la Biblioteca Glitch

Articol / 21 Sep 2024 / Andra Mihai
  • Artist Talk cu Lucian Bran: cărți, peisaje și reflecții culturale la Biblioteca Glitch
1/1
Pe 26 septembrie, de la ora 18:00, Biblioteca Glitch, spațiul dedicat designului grafic și artei vizuale, te invită la un Artist Talk inedit cu fotograful Lucian Bran. Cunoscut pentru proiectele sale introspective și provocatoare, Bran explorează legătura dintre peisaj și identitate culturală, transformând fiecare fotografie într-o reflecție asupra spațiului și timpului. Cartea sa, Borrowed Territories, publicată de Galeria Posibilă, îmbină arta fotografică cu designul editorial, punând sub semnul întrebării construcțiile ideologice ale societății. Vino să descoperi cum transformă Bran elemente familiare în imagini de impact, într-o discuție despre peisaj, identitate și imaginație geografică. Locurile sunt limitate, înscrie-te rapid aici!

Cum influențează experiențele tale personale și emoționale modul în care abordezi fotografia de peisaj? În ce fel îți modelează trecutul și mediul înconjurător viziunea artistică?

Experiențele din trecut (copilărie și adolescență) au jucat un rol important în proiectele mele realizate în facultate și imediat după. În prezent, mai degrabă sunt influențat de mediul înconjurător, și când spun asta mă refer la mediu, ca la natură. Încerc să am o analiză critică asupra mea în raport cu ce mă înconjoară. Nu-mi plac proiectele foarte personale, în care artistul face din viața proprie un subiect de lucru care se întinde pe o perioadă foarte lungă.

Care este rolul introspecției în procesul tău creativ și cum reușești să integrezi aceste reflecții personale în lucrările tale fotografice?


Încep să lucrez la un proiect în urma unei idei care trece testul timpului. Din momentul în care îmi vine o idee, până la începerea lucrului, durează uneori și doi ani. În tot acest timp, conceptul prinde diferite forme, se ramifică sau se unește cu o altă idee similară.

Într-o eră în care fotografia este adesea folosită pentru documentare simplă, cum reușești să transformi fotografiile tale în instrumente de reflecție critică asupra societății și culturii? Poți împărtăși un exemplu în care fotografia ta a provocat o discuție semnificativă?

Încerc să produc imagini care să înglobeze subiectul, nu să-l reprezinte. Posibil cea mai „dezbătută” fotografie a mea este cea din proiectul „Săgeată, floare, foc”, în care am înscenat impactul unui meteorit - Sopot meteorite impact study, 2018. Multă lume a crezut că eu chiar am surprins căderea unui meteorit. A trebuit să explic de multe ori procedeul tehnic prin care am realizat această imagine. Prin acest proiect am încercat să sugerez un eveniment astronomic, prin ficționalizarea unor lucrări. Pornind de la aceste evenimente înregistrate într-o bază de date și locațiile în care acestea au avut loc, pe care le-am fotografiat, am adăugat imagini care aduc referințe vizuale sau culturale acestor incidente.

În proiectele tale, colaborarea cu designeri grafici este esențială pentru realizarea expozițiilor sau a cărților, cum este „Săgeată, floare, foc”, unde ai colaborat cu designerul grafic Alin Cincă. Cum influențează colaborarea cu designeri grafici modul în care sunt prezentate lucrările tale? Ce rol joacă designul în întregul concept al proiectelor tale?

Designerul, în special cel care face cărți, are cu totul altă viziune asupra fotografiilor din carte. Dacă pentru mine este vorba despre fotografii, la modul individual, pentru designer, cartea în sine este o lucrare. De fiecare dată când am propus un editing de imagini, el a fost mult îmbunătățit de designer. Am lucrat cu Alin Cincă la două cărți: Borrowed Territories, publicată de Galeria Posibilă în 2016, unde Alin a avut un input total asupra designului cărții, care a ieșit foarte bine. Apoi m-a ajutat cu editul cărții Săgeată, floare, foc, în 2018, publicată de CDFD. Când e vorba de o expoziție, mă consult cu curatorul expoziției și cu galeristul (dacă e cazul), pentru aranjarea lucrărilor în spațiu.

La ce lucrezi în prezent, ce gânduri te preocupă în vara asta cu recorduri de temperaturi?


Lucrez la un proiect pe care l-am început în urmă cu doi ani și care va fi prezentat într-o expoziție personală la galeria Sandwich, în această toamnă. Este un proiect despre tehnologie, informație și impactul lor asupra individului și a mediului înconjurător.

***

Nu rata ocazia să-l întâlnești pe Lucian Bran la Biblioteca Glitch! Pe 26 septembrie, începând cu ora 18:00, Lucian va susține un Artist Talk captivant despre arta fotografică, peisaj și identitate, la sediul Bibliotecii Glitch, pe strada Dacia 57, etajul 2. Locurile sunt limitate, așa că înscrie-te rapid aici.

Pentru mai multe detalii despre Biblioteca Glitch, vizitează www.glitchlibrary.com.