Balkanik OpenTalks, o inițiativă a Asociației Culturale Metropolis, organizator Balkanik Festival, își propune să aducă în discuție noi modele de afaceri sociale și de promovare a meșteșugurilor tradiționale cu acces limitat pe piață, prin încurajarea artiștilor populari locali de a se promova într-un mod cât mai relevant către publicul contemporan.
Întâlnirea are loc luni, 21 decembrie, începând cu ora 11.00, la Clubul Țăranului Român, când cinci experți în marketing online, comunicare, antreprenori sociali, manageri culturali și curatori, vin să povestească despre proiectele lor de impact la intersecția dintre design și meșteșug, despre cum meșteșugurile și folclorul devin inspirația principală pe piața de design și nu numai, și despre cum obiectele realizate de mână, după tehnici din străbuni și cu încărcătură culturală pot fi valorificate pe piața actuală.
Vor participa la întâlnire: Marlene Stanciu și Mihai Sibianu, inițiatorii platformei KraftMade.ro, o rețea non-profit de meșteșugari și creativi dedicată recuperării, cultivării, dezvoltării și integrării în viața de zi cu zi a abilităților meșteșugărești provenite din patrimoniul cultural național, Cristina Hurdubaia - consultant PR cultură tradițională, coordonator Festivalul de Film etnografic Culese din Balkani, studiază la Facultatea de Etnologie la Universitatea București, Oana Toiu, antreprenor social și catalizator Mesteshukar Butiq, Victor Dulgheru, Director Vânzări Meșteshukar ButiQ, brand al al Asociației Romano ButiQ.