The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

BINAR 2019, Meet the artists: Vali Chincişan

Articol / 14 Noi 2019 / The Institute
  • BINAR 2019, Meet the artists: Vali Chincişan (IN)fluenza
  • BINAR 2019, Meet the artists: Vali Chincişan (IN)fluenza
  • BINAR 2019, Meet the artists: Vali Chincişan Urban Tree
  • BINAR 2019, Meet the artists: Vali Chincişan Urban Tree
  • BINAR 2019, Meet the artists: Vali Chincişan Urban Tree
  • BINAR 2019, Meet the artists: Vali Chincişan Urban Tree
1/6
A început numărătoarea inversă pentru prima ediție a expoziției BINAR. Între 21-24 noiembrie, porţile clădirii monument istoric de pe Str. C.A. Rosetti nr. 3 se redeschid pentru a prezenta publicului larg o radiografie a inițiativelor locale la graniţa dintre artă, tehnologie şi design. Intrarea este liberă.

Vernisajul expoziţiei va avea loc pe 21 noiembrie, ora 19:00, în incinta fostului restaurant Cina de pe Strada C.A.Rosetti 1-3, în Cartierul Creativ. Seara va continua, de la ora 21:00, cu un live act susținut de Mischa Blanos urmat de un DJ set pregătit de Nipple’s Delight & Romansoff. Performance-ul muzical va fi completat de un interactive light show realizat de studioul de creație H3.

Conceptul expozițional al evenimentului este semnat de Dilmana Yordanova, unul dintre pionierii scenei new media din România, și The Institute.

Expoziția reprezintă o iniţiativă de mapare și promovare a scenei new media din România, fie că este vorba despre artiști, designeri sau promotori ai artelor digitale. În entuziasmul dinaintea evenimentului, am vrut să aflăm mai multe despre artiştii prezenţi în expoziţie, printre care se numără și Vali Chincişan.

Artistul vizual Vali Chincişan expune la BINAR 2019 două proiecte de videomapping, (IN)fluenza şi Urban Tree, proiect câştigător al premiului „800th anniversary University of Salamanca 2018”. Am vorbit cu acesta în interviul de mai jos despre parcursul său profesional şi aşteptările pe care le are de la prima ediţie BINAR.

1. Ai fost prezent la numeroase competiţii locale, precum Animest, dar şi internaţionale, precum Kiev Lights Festival (Ucraina), SSA Mapping (Brazilia) şi Art Vision - Modern (Rusia). Ce ne poţi spune despre experienţa la astfel de evenimente?
Am cunoscut mulţi artişti din întreaga lume. Privesc aceste competiţii ca pe nişte spaţii de expunere, doar că în loc de pereţii galeriilor folosesc, prin intermediul tehnicii de videomapping, o suprafaţă mult mai mare de proiecţie, cum e Palatul Tsaritsyno din Rusia sau Castelul Odawara din Japonia. Cam doar prin intermediul acestor tipuri de concursuri poti avea acces la aparatura necesară realizarii unor proiectii de o asemenea avengura. Nu e vorba de a concura, selecţia în sine este deja o realizare, iar provocarea este una foarte mare.

2. Cum ai început şi care este parcursul tău profesional?
Nu m-am gândit niciodată la un inceput, studiez artele de când mă ştiu, cât despre demersul profesional nu este un loc anume unde vreau să ajung. Mă axez mai mult pe exprimarea prin creaţie vizuală indiferent sub ce forma e: videomapping, VR, pictură, modeling.

3. Ce presupune un proiect de videomapping? Ce te inspiră?
Înainte de toate presupune stăpânirea tehnicii şi a programelor cu care se realizează acest gen de artă video. Într-un proiect de videomapping prima inspiraţie este dată de formele arhitecturale ale cladirii pe care se proiecteaza, apoi vine restul.

4. Povestește-ne despre lucrarea pe care o vei aduce în expoziția BINAR.
(IN)fluenza este o prezentare a lucrărilor de videomapping realizate pentru clădiri din diverse oraşe ale lumii. Urmăresc felul în care adaptez aceleaşi forme sau estetici vizuale în contexte diferite, felul în care se manifestă o grafică pe o clădire în raport cu o alta, felul în care se creează legăturile, s.a.

5. Ce aşteptări ai de la BINAR 2019?
Să dezvolte o scenă mai puternică pentru arta pe care o propune.

Mai multe informații despre BINAR sunt disponibile pe https://www.facebook.com/events/408940886672468/.