Lansată pe 12 iulie 2018, la Muzeul Național Cotroceni, această competiție a reunit câteva dintre cele mai importante muzee din România, cu scopul de a identifica forme și metode inspirate de comunicare și promovare a patrimoniului, cu prilejul aniversării a 100 de ani de la Marea Unire.
În cadrul acestui proiect, care continuă și dezvoltă concursul „Cotroceni Creativ”, inițiat de Muzeul Național Cotroceni în 2017, artiștii și creativii din România au fost invitați să interpreteze elemente de patrimoniu reprezentative pentru Centenar.
„Mă bucur foarte mult pentru întâlnirea fructuoasă cu creativii care au răspuns prin proiecte invitației noastre. Prin CENTENAR CREATIV oferim un model de bune practici, alături de Muzeul Naţional Peleş, Muzeul Naţional al Unirii Alba-Iulia, Complexul Muzeal Național «Moldova» Iaşi, Muzeul Judeţean de Istorie Braşov, în ceea ce privește parteneriatul între sectorul public și sectorul cultural independent”, a declarat Directorul General al Muzeului Național Cotroceni, Liviu Jicman.
Juriul CENTENAR CREATIV a fost format din specialiști din domeniile de dezvoltare ale acestui proiect – design de obiect, design grafic, muzeologie, management cultural: Mihnea Ghilduş, designer de produs şi fondator Dizainăr; Anca Dragu, designerul brandului Una ca luna şi câştigător „Cotroceni Creativ”; Andrei Borțun, inițiatorul Romanian Design Week, Oana Ioniţă Năsui, manager cultural şi fondator Formare Culturală; Dan Pierșinaru, fondator Autor și Materia; Liviu Sebastian Jicman, director general Muzeul Naţional Cotroceni.
Până pe 2 septembrie, data limită, au fost înscrise în concurs peste 30 de propuneri de obiecte suvenir dintre cele mai diverse, realizate din materiale surprinzătoare. De la bijuterii la obiecte de papetărie sau podoabe textile – toate au trasat juriului sarcina dificilă, dar plăcută, de a-i desemna pe cei șase câștigători:
• Radu Abraham & UAU - "One minute sculpture"
• Mihaela Cherciu / Atelierul de Porțelan - "Cocarda junilor"
• Amalia Dumitru AND art concept - "Set Suport Căni - Coloana Infinitului"
• Gelu Florea - "Set Centenar"
• Sorina Niculcea - "Suportul vertical"
• Diana Toboșaru / Anayd Blu - "The Queen's Dream"
Aceștia sunt beneficiarii celor 6 premii de câte 9.000 de lei fiecare (acordate de Administraţia Fondului Cultural Naţional, Primăria Capitalei prin creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București, EximBank şi CEC Bank), care vor realiza o serie limitată a produselor, promovată prin microexpoziţii organizate de partenerii implicaţi în proiect, în lunile octombrie și noiembrie. De asemenea, în viitor, obiectele declarate câștigătoare pot fi comercializate la magazinele de prezentare ale muzeelor partenere.
„Propunerile primite pentru acest concurs au fost foarte variate, au acoperit multe tipuri de obiect și materiale: lemn, metal, ceramică, hârtie, iar creatorii au înțeles foarte bine ideea de suvenir dedicat muzeului. Tema Unirii este una ofertantă, dar unii participanți au trimis propuneri bune legate de patrimoniul cultural, care au fost evaluate pozitiv din punct de vedere al designului și al oportunității proiectului. Pentru evaluarea unui proiect este importantă prezentarea lui, care trebuie să ofere o imagine cât mai apropiată de obiectul final. Mă bucură acest imbold creativ oferit de muzee artiștilor și îmi doresc ca aceste proiecte să aibă continuitate.” – Anca Dragu, designer Una ca luna.
Concursul CENTENAR CREATIV este realizat de Muzeul Național Cotroceni în parteneriat cu Muzeul Naţional Peleş, Muzeul Naţional al Unirii Alba-Iulia, Complexul Muzeal Național “Moldova” Iaşi, Muzeul Judeţean de Istorie Braşov și The Institute, cu sprijinul Primăriei Capitalei prin creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București, EximBank şi CEC Bank și co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Parteneri media: TVR, Agenţia Naţională de Presă Agerpres, Radio România, Radio România Cultural, Radio România Actualităţi, Radio România Internaţional, Radio România Bucureşti FM, Rador, HYPTV, Diplomat Club, Traveller Magazin, ArtOut, Fundaţia Culturală "Magazin Istoric", Historia, Radio Trinitas, Q Magazine, Revista Timpul, Revista Zeppelin.
În cadrul acestui proiect, care continuă și dezvoltă concursul „Cotroceni Creativ”, inițiat de Muzeul Național Cotroceni în 2017, artiștii și creativii din România au fost invitați să interpreteze elemente de patrimoniu reprezentative pentru Centenar.
„Mă bucur foarte mult pentru întâlnirea fructuoasă cu creativii care au răspuns prin proiecte invitației noastre. Prin CENTENAR CREATIV oferim un model de bune practici, alături de Muzeul Naţional Peleş, Muzeul Naţional al Unirii Alba-Iulia, Complexul Muzeal Național «Moldova» Iaşi, Muzeul Judeţean de Istorie Braşov, în ceea ce privește parteneriatul între sectorul public și sectorul cultural independent”, a declarat Directorul General al Muzeului Național Cotroceni, Liviu Jicman.
Juriul CENTENAR CREATIV a fost format din specialiști din domeniile de dezvoltare ale acestui proiect – design de obiect, design grafic, muzeologie, management cultural: Mihnea Ghilduş, designer de produs şi fondator Dizainăr; Anca Dragu, designerul brandului Una ca luna şi câştigător „Cotroceni Creativ”; Andrei Borțun, inițiatorul Romanian Design Week, Oana Ioniţă Năsui, manager cultural şi fondator Formare Culturală; Dan Pierșinaru, fondator Autor și Materia; Liviu Sebastian Jicman, director general Muzeul Naţional Cotroceni.
Până pe 2 septembrie, data limită, au fost înscrise în concurs peste 30 de propuneri de obiecte suvenir dintre cele mai diverse, realizate din materiale surprinzătoare. De la bijuterii la obiecte de papetărie sau podoabe textile – toate au trasat juriului sarcina dificilă, dar plăcută, de a-i desemna pe cei șase câștigători:
• Radu Abraham & UAU - "One minute sculpture"
• Mihaela Cherciu / Atelierul de Porțelan - "Cocarda junilor"
• Amalia Dumitru AND art concept - "Set Suport Căni - Coloana Infinitului"
• Gelu Florea - "Set Centenar"
• Sorina Niculcea - "Suportul vertical"
• Diana Toboșaru / Anayd Blu - "The Queen's Dream"
Aceștia sunt beneficiarii celor 6 premii de câte 9.000 de lei fiecare (acordate de Administraţia Fondului Cultural Naţional, Primăria Capitalei prin creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București, EximBank şi CEC Bank), care vor realiza o serie limitată a produselor, promovată prin microexpoziţii organizate de partenerii implicaţi în proiect, în lunile octombrie și noiembrie. De asemenea, în viitor, obiectele declarate câștigătoare pot fi comercializate la magazinele de prezentare ale muzeelor partenere.
„Propunerile primite pentru acest concurs au fost foarte variate, au acoperit multe tipuri de obiect și materiale: lemn, metal, ceramică, hârtie, iar creatorii au înțeles foarte bine ideea de suvenir dedicat muzeului. Tema Unirii este una ofertantă, dar unii participanți au trimis propuneri bune legate de patrimoniul cultural, care au fost evaluate pozitiv din punct de vedere al designului și al oportunității proiectului. Pentru evaluarea unui proiect este importantă prezentarea lui, care trebuie să ofere o imagine cât mai apropiată de obiectul final. Mă bucură acest imbold creativ oferit de muzee artiștilor și îmi doresc ca aceste proiecte să aibă continuitate.” – Anca Dragu, designer Una ca luna.
Concursul CENTENAR CREATIV este realizat de Muzeul Național Cotroceni în parteneriat cu Muzeul Naţional Peleş, Muzeul Naţional al Unirii Alba-Iulia, Complexul Muzeal Național “Moldova” Iaşi, Muzeul Judeţean de Istorie Braşov și The Institute, cu sprijinul Primăriei Capitalei prin creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București, EximBank şi CEC Bank și co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Parteneri media: TVR, Agenţia Naţională de Presă Agerpres, Radio România, Radio România Cultural, Radio România Actualităţi, Radio România Internaţional, Radio România Bucureşti FM, Rador, HYPTV, Diplomat Club, Traveller Magazin, ArtOut, Fundaţia Culturală "Magazin Istoric", Historia, Radio Trinitas, Q Magazine, Revista Timpul, Revista Zeppelin.