The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Cotroceni Creativ – Interviu cu Ruxi Sacalis

Interviu / 21 Aug 2017 /
  • Cotroceni Creativ – Interviu cu Ruxi Sacalis
1/1
Mai e doar o săptămână pana la încheierea înscrierilor pentru concursul de design Cotroceni Creativ.  Muzeul Naţional Cotroceni şi The Institute au lansat proiectul Cotroceni Creativ pentru a aduce o nouă perspectivă asupra modalităţilor de valorizare a patrimoniului muzeal prin design contemporan şi pentru a promova colaborarea dintre instituţiile muzeale şi zona industriilor creative. Concursul are ca obiectiv crearea unor proiecte de design de produs sau de design grafic care reinterpretează elementele identitare asociate Muzeului Naţional Cotroceni, pornind de la patrimoniul deţinut sau de la personalităţile care au marcat istoria acestui spaţiu cultural. 

Detalii despre concurs aici și aici.

Până la încheierea înscrierilor, un scurt interviu cu  Ruxi Sacalis, jurat în cadrul competiției.


Prin obiectele pe care le creează, Ruxi încearcă să exploreze relația dintre identitatea locală și designul contemporan, cu scopul de a crea obiecte simple, care servesc ca fundal pentru viața de zi cu zi. Inspirația ei vine din experimentarea și înțelegerea calităților materialelor și din utilitatea practică a obiectului. Prin designul de produs ea își propune să creeze obiecte care răspund nevoilor practice și care astfel capătă și transmit, din generație în generație, povești ale vieții de zi cu zi.

Care este prima sau cea mai puternică amintire pe care o ai despre Muzeul Național Cotroceni?

Mă jucam pe străzile cartierului din jurul palatului când eram mică. Mi se părea fascinant că, prin nenumăratele porți ale palatului, puteai vedea câte un detaliu de acoperiș sau fereastră, ascunse printre copacii parcului dimprejur și părea un loc de poveste.

Ce obiect achiziționat din gift shop-ul unui muzeu îți este cel mai drag și din ce muzeu a fost luat?


De obicei cumpăr cărți sau cărți poștale din magazinele muzeelor, mai rar suveniruri. Dar am o pereche de cercei de la Victoria and Albert Museum din Londra. 

Imaginează-ți o colaborare neconvențională între un designer/artist (all time) și un muzeu, cum ar atăta?


Aceasta întrebare îmi aduce aminte chiar de concursul organizat de Muzeul de Arta din New York cu tema "design organic", în urma căruia Charles Eames și Eero Saarinen au câștigat cu scaunul care va deveni, de altfel, foarte cunoscut Organic Chair.

Povestește-ne despre o expoziție memorabilă vizitată într-un muzeu din oricare colț al lumii.


You say you want a revolution - Records and Labels 1966-1970 de la Victoria and Albert Museum, Londra. A fost o expoziție despre perioada anilor 1966-1970 în principal din prisma muzicii și a contextului social-cultural. Întreg parcursul expoziției a fost însoțit de muzica pe care vizitatorul o asculta individual în căștile primite de la muzeu, cu piese muzicale care astăzi sunt clasice. Scopul era da a înțelege contextul cultural al perioadei și efervescența creativă atât în muzică, cât și în moda, literatură și design, care au rămas și rămân o influență puternică până astăzi.