The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Crama Liliac aniversează 10 ani de young.LILIAC printr-o ediție inedită a concursului de design de etichetă

/ 19 Noi 2021 / Andra Mihai
  • Crama Liliac aniversează 10 ani de young.LILIAC printr-o ediție inedită a concursului de design de etichetă
1/1

Crama Liliac
aniversează în 2021 prima decadă de la lansarea young.LILIAC, singurul vin din România care își schimbă eticheta în fiecare an. Iar pentru a puncta momentul, conceptul de anul acesta – „young.LILIAC – The Transylvanian Wine of Your Age“- vine cu noutăți și o abordare fresh, inedită, precum probabil cea mai populară gamă de vinuri tinere.

The Transylvanian Wine of Your Age este provocarea pe care Crama Liliac o lansează tuturor creativilor pentru cea de-a 9-a etichetă young.LILIAC. Pentru că ținutul Transilvaniei se află la intersecția dintre trecut și prezent. Dincolo de istorie, locurile de poveste, tradiția de sute de ani în cultura viței de vie, descoperim zona ancorată în prezent, dinamică, tânără, surprinzătoare, veselă. De aici și apariția celui mai tânăr vin din portofoliul Cramei Liliac, un vin lejer, ușor de asociat și consumat, care e dovada vie că tradiția se poate împleti frumos cu modernul și noua tehnologie, pentru a crea inovație și a seta noi repere. Căutăm în noua etichetă să surprindem această reuniune magică, autentică și plină de prospețime. 
Prin acest demers anual, crama Liliac își propune să susțină și să încurajeze pe toți cei pasionați din industria creativă, să se facă văzuți și să experimenteze diverse proiecte în care își pot evidenția talentul. Ideea proiectului este de a provoca tinerii creativi să-și imagineze eticheta pentru noua recoltă, pornind de la premisele brandului. Concursul se desfășoară în perioada 15 Noiembrie – 6 Decembrie, iar toți cei ce se identifică cu povestea young.LILIAC sunt invitați să participe și să se înscrie aici.

Concurs aniversar cu noutăți

Ediția de anul acesta vine cu câteva schimbări importante, atât în ceea ce privește gama de vinuri, cât și procesul de selecție al etichetei câștigătoare. Din dorința de a explora mai mult gusturile vinul Fruity va fi înlocuit cu Easy Red, o variantă de vin roșu tânăr ce vine să completeze firesc gama ce include în prezent un vin alb, Fresh, și un rosé, Light Rosé.
În ceea ce privește modalitatea de alegere a etichetei, noua abordare prespune selecția în două etape și permite conectarea cu locul spectaculos din inima Transilvaniei, unde a fost creată Crama Liliac, dar și cu vinurile, podgoriile și zona de producție pentru o mai bună sinergie cu brandul și povestea lui. Dintre toate propunerile primite în prima etapă, vor fi selectați 10 finaliști pentru a doua etapă a competiției.
Finaliștii vor avea parte de un weekend la Batoș, chiar acolo unde ia naștere vinul young.LILIAC și unde vor avea ocazia sa descopere mai multe despre cele trei tipuri de vin, dar si despre cramă. Eticheta câștigatoare va fi aleasă ulterior din cele 10 propuneri finale. 
Ca în fiecare an, Crama Liliac a pregătit și un SUPER PREMIU pentru marele câștigător, ce constă în 1500 Euro cash, un weekend pentru 2 persoane la Crama Liliac, în Batoș, județul Mureș, cu cazare, masă și degustare de vinuri inclusă și 36 de sticle de vin young.LILIAC. Mai mult însă decât a oferi un premiu, echipa LILIAC propune  de fapt un altfel de spațiu de expunere al talentului artistic, pentru tinerii creativi non-conformiști și dornici să experimenteze diferite modalități de exprimare a artei.
Conform cerințelor concursului, etichetele trebuie să respecte cele trei personalități young.LILIAC: FRESH (energic, cu aciditate ridicată), LIGHT ROSE (aciditate medie, arome de fructe roșii) și EASY RED (aciditate ridicată, parfumat și aromat).

Propunerea câștigatoare a ediției de anul trecut îi aparține Adelinei Gavrilă, graphic  desiger, care a răspuns provocării de a interpreta umanitatea într-un context fără precedent, în care teama și distanțarea ne-au modificat comportamentul. Eticheta propusă de ea a surprins prin modul în care a reușit să înveselească un context nefast, inspirându-se din realitatea oamenilor care găsesc întotdeauna soluții pentru a își păstra libertatea de mișcare.

***
Despre Crama Liliac

În zilele noastre, Liliac®  reînvie tradiţia seculară pe care Transilvania o are în viticultură. Peisajul secular şi tehnică modernă crează, pe cele 52 de hectare, o simbioză perfectă. Aici sunt produse vinuri autohtone, ce cuceresc prin rafinament şi complexitate. Indiferent dacă sunt albe, roşii, roze sau irezistibil de dulci, de fiecare dată când deschidem o sticlă de Liliac, experienţe incredibile sunt pe punctul de a fi descoperite.
Astfel, în vinurile Liliac®, pe lângă soiurile tradiționale româneşti, culese cu multă migălă şi dragoste, se regăseşte și un procent semnificativ de experienţă internațională. Vinurile Liliac®  sunt produse sub îndrumarea oenologului francez Laurent Dubreuil, care a studiat ani de zile diversele aspectele ale producerii vinului și care își aduce în prezent aportul pentru că lucrările din cadrul podgoriei, cât şi cele din cramă să se ridice la cel mai înalt grad de profesionalism. Vorbim aşadar despre un consorţiu al pasionaților de vin, ce subliniază standardele ridicate ale vinului Liliac®.