The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Creatoarea care jonglează cu succes cu arta ilustrației botanice și design-ul

Articol / 01 Oct 2018 / The Institute
  • Creatoarea care jonglează cu succes cu arta ilustrației botanice și design-ul  photo credits: Deers Photography
  • Creatoarea care jonglează cu succes cu arta ilustrației botanice și design-ul  photo credits: Deers Photography
1/2
Irina Neacșu a devenit cunoscută datorită ingenioaselor recondiționări și personalizări de mobilier pentru cei care își doresc ca universul lor domestic sau de business să exprime ceva unic. Pe lângă design, sinonimă cu ea a devenit și pictura și grafica cu subiecte botanice. Aceste creații au transformat-o într-un brand internațional expus la diverse evenimente din Europa.

După ce a terminat arhitectura, pentru Irina au urmat niște ani de testing în care, fără a avea un plan de business, a căutat acea direcție corectă care vine din interior, "un interior care are nevoie de mult experiment și cunoaștere ca să ajungă la o oarecare maturitate". Fără însă "a pierde luciditatea și focusul", așa cum spune ea. Treptat, drumul s-a conturat: din pasiune, a început să recondiționeze scaune vechi cărora le-a insuflat o nouă viață. Prin tapițerie aplicată, prin colaje textile, mobilele s-au transformat în personaje simpatice care intră în dialog cu privitorul și îl invită să intre în povestea lor. De la piese unicat la serii mici de piese, după 8 ani, succesul obținut de obiectele Irinei Neacșu au dus la crearea unui business.


Photo credits: Deers Photography

Prima oară când a simțit "wow"-ul senzației de reușită a fost în 2012 când a participat în cadrul Salonului din Milano și s-a imaginat ca o Alice în Wonderland. Dar, deși expusă la cel mai important eveniment de design din lume, cum recunoaște chiar ea, nu a conștientizat atunci că are succes, "pentru că succesul de tinerețe poate aduce o teribilă infatuare". Pentru ea, construcția și constanța în timp a creației contează mai mult decât impulsul unui moment, și, abia acum, după ani de cercetare și studiu permanent, consideră că are succes pentru că știe cine e și ce vrea: "Între artist și arta lui este un mariaj, cu multe divorțuri și reconcilieri, cu accese de nervi și cu momente de extaz, cu grijă și responsabilitate".

Pe lângă design, Irina Neacșu și-a dezvoltat și o operă de artă grafică dedicată fascinației pentru subiectele botanice, manifestată în expoziții și cărți de artist. Această complementaritate între necesitatea specifică design-ului și fantezia artei e ceva firesc pentru procesul său creativ, "ca împăcarea unor oameni cu temperamente diferite care ajung să se completeze dacă renunță la orgolii și învață să se accepte". Între design-ul ca artă aplicată finalizată într-un produs destinat confortului și arta în sine există un punct comun, cel de la care pleacă ambele demersuri, dar dezvoltările sunt diferite. Pentru cele două direcții de creație, Irina lucrează "cu rigurozitatea unui program zilnic conștiincios și susținut de pasiune, cercetare și muncă".


Photo credits: Deers Photography

Proiectul de care se simte mândră este Herbarium Transilvania expus la Bremen în 2017-ilustrații a 30 de plante medicinale din flora spontană transilvană, un salt artistic pentru care a avut nevoie de curaj: să producă flori "în contextul în care moda printurilor florale nu venise încă și nici nu era o nișă creată pe direcția asta".


Photo credits: Deers Photography

În ultima perioadă, această zonă botanică a devenit o preocupare principală pentru Irina care spune ca universul său interior este puternic conectat cu natura. Această legătură cu sine este și dovada succesului pe care îl simte la nivel intim-personal: "recunoștința și entuziasmul de a putea exprimă prin lucrările mele un concept, un adevăr, o idee, un sentiment, toate mai mari decât mine, ca și cum ai decripta un mister universal". Sublimul creației este dublat de recunoașterea celorlalți, al doilea tip de succes în concepția ei, cum a fost cazul celor două cărți de artist: Herbarium și Afterlife, acceptate în expoziții internaționale și expuse, de altfel și la RDW 2017 și RDW 2018. Al treilea tip de succes este cel material, "a putea să trăiești din arta pe care o creezi". Al patrulea tip este cel de lansare a unei mișcări artistice care formează un stil, recunoașterea supremă a valorii, faptul că alții o preiau în propriul demers artistic. Cum afirmă ea: "E un motiv de mândrie, dacă nu te-ar copia nimeni, poate că nimeni de fapt nu râvnește îndeajuns de mult să fie ca ține :)".

În ce privește viitorul apropiat, recenta expoziția botanică Life of Bulbs se va îmbogăți în această toamnă cu produse frumoase, în curând disponibile pe shop.irinaneacsu.com, alături de lucrări originale și de art print-uri.