The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Design Week@Sfântu Gheorghe

News / 22 Noi 2017 / INSTITUTE.RO
  • Design Week@Sfântu Gheorghe
  • Design Week@Sfântu Gheorghe
  • Design Week@Sfântu Gheorghe
  • Design Week@Sfântu Gheorghe
  • Design Week@Sfântu Gheorghe
  • Design Week@Sfântu Gheorghe
  • Design Week@Sfântu Gheorghe
  • Design Week@Sfântu Gheorghe
  • Design Week@Sfântu Gheorghe
1/9
Cea de a 3-a ediţie a Săptămânii Designului la Sfântu Gheorghe a luat startul ieri seară cu o prezentare de carte, proiecţia unui documentar, expoziţii de costume teatrale, bijuterii şi fotografii de modă, precum şi cu prezentarea unor proiecte de instalaţii artistice şi de mobilier urban.
 
Cei care au participat la expoziţia realizată cu lucrările unor studenţi la design din Ungaria şi România şi vernisată la Spaţiul Expoziţional de Artă Contemporană MAGMA, au avut prilejul să viziteze proiectele de instalaţii artistice şi de mobilier urban realizate pentru spaţiile publice din Sfântu Gheorghe. Designerul Damokos Csaba a prezentat lucrările expuse, precizând că printre proiectele realizate de tinerii care au participat la Tabăra de design de la Cernat, ediţia 2, se numără: o bancă pentru rendez-vous; o structură din lemn care se poate transforma uşor într-o tejghea de bar sau, dacă este nevoie, într-un magazin; un pavilion care deserveşte mai multe funcţii, ce urmează a fi amplasat în apropierea izvorului „Csaba”; tinerii ar dori să transforme o parte a parcului din spatele Bibliotecii Judeţene într-un traseu de aventură, unde tinerii, dar şi cei  cu familii îşi vor putea petrece timpul liber; centrala termică neutilizată din apropiere ar urma să fie transformată într-un spațiu comunitar; fosta fântână arteziană din faţa Hotelului Bodoc ar urma să fie îmbrăcată într-un mod estetic în lemn; s-au realizat panouri informative pentru teritoriul Muzeului „Haszmann Pál”. 

Am stat de vorbă cu organizatorii Design Week , Damokos Csaba și Grubisics Csaga, despre ce înseamnă și ce aduce nou această ediție.

Ce înseamnă ediția de anul acesta a sfântu gheorghe design week și ce noutăți aduce ea?
 
Ediția din acest an are titlul de "Urban function". Această tematizare presupune o prezență a proiectelor legate de funcționalitate a obiectelor prezente în viața orășească de zi cu zi. De exermplu expoziția a lucrăriilor concepute în a 2-a tabară de design prezintă propuneri pentru zonele nefuncțonale a orașului, cum ar fi de exemplu fântâna din fața hotelului Bodoc. Dar tot pe această idee merge și Fashion Day - paradă de modă unde vor fi prezenți branduri de pe piața locală.
 
Seria de expoziții de anul acesta  prezintã un nivel conceptual mai ridicat, expoziții mai omogene, dar care cuprind toate genurile designului de la grafic design la modã si pânã la design de produs. Totodatã este și un punct de comunicare a breslei, se întãlnesc specialiști de la Cluj, Budapesta, Sf. Gheorghe, Brașov, etc. Noutate absolutã este prezența U.A.D. Cluj cu o expoziție amplă a studenților si evenimentul Design Party 1.2. - Food Design, găzduit de InDivino Sfântu Gheorghe, unde oaspeți vor fi primiți cu finger food creat de chef-ul experimental Mădălina Santa și chef-ul locatiei Indivino, Falvai János.
 
Ce vă propuneți de la acest proiect și ce sperați de la ediție de anul acesta? Cum a început ea?

În primul rând dorim să aratam publicului designul local. Un fenomen existent, de calitate. În fiecare an ne străduim să găsim designeri sau ateliere de design locali cu produse proprii sau studenți, care reprezintă viitoarea generație. În paralel, dorim să aducem expoziții din orașe mai mari, expoziții care reprezintă nivelul mondial în design, cum a fost, de exemplu, în primul an o expoziție Mercedes Benz adusă de la MOME Budapesta. Sperãm cã, în timp, Sf. Gheorghe devine un punct important pe harta designului și un punct de comunicare între București și Budapesta. Prima ediție a fost organizatã cu scopul de a realiza un forum pentru designerii din zonã, precum și prezentarea designul ca gen publicului larg. Ediția de anul acesta a pornit cu un succes neașteptat. Vernisajul expozițiilor a avut un public larg, iar biletele pentru parada de modă s-au vândut în mai puțin de două zile. 

Mai multe despre Sfântu Gheorghe Design Week

Orașul a acordat o mare atenție designului, sala de ședință a primăriei a fost amenajată pe baza propunerilor făcute de designeri, iar reabilitarea Pieţei Mihai Viteazul, precum şi ale spaţiilor interioare şi pereţilor exteriori ale Cinematografului Arta a fost realizată tot pe baza ideilor unor designeri, a spus viceprimarul Sztakics Éva, cu ocazia vernisării expoziţiei. Primăria urmărește să creeze o imagine uniformă și estetică a reşedinţei de judeţ, iar unele dintre proiectele expuse acum vor putea fi puse în aplicare.
 
La Casa cu Arcade s-a deschis o expoziţie cu lucrările bijutierului Török Réka şi ale fotografului de modă Simon Norbert. Rekko Design, brandul de accesorii vestimentare fondat în 2012, ne invită în lumea bijuteriilor 3D, într-o lume specifică, unde geometria, liniile puternice și îndrăznețe se întâlnesc cu fineţea eleganței. Potrivit creatorului lor, aceste bijuterii sunt realizate, în primul rând, pentru femei creative, puternice şi ferme. Damokos Csaba a subliniat faptul că lucrările lui Török Réka demonstrează (şi ele) că există branduri în Ţinutul Secuiesc, iar una dintre obiectivele Săptămânii Designului este tocmai aceea de a oferi tinerilor posibilitatea de a se prezenta în faţa publicului larg şi de a-şi promova creaţiile, precum şi de a contribui la creşterea numărului brandurilor din Ţinutul Secuiesc. Expoziţia de bijuterii, completate de fotografiile de modă realizate de Simon Norbert, a oferit vizitatorilor o experienţă fără pereche.
 
Expoziţia şi prezentarea de carte – „Mesélő jelmezek” (Costume teatrale mărturisitoare) – oferă o perspectivă asupra lumii minunate a teatrului. Cartea scriitoarei Turnai Tímea, intitulată „Mesélő jelmezek”, prezintă comorile ascunse ale colecţiei scenice a Muzeului şi Institutului Naţional de Istorie a Teatrului din Ungaria. Cartea cuprinde trei capitole: costume teatrale, mici piese vestimentare negre pentru scenă şi accesorii. În timpul discuţiei cu Szebeni Zsuzsa, directorul Filialei Sf. Gheorghe a Institutului Balassi, şi referitor la realizarea cărţii, autorul a spus că scopul este salvarea valorilor, realizarea unei colecţii de idei pentru piesele vestimentare de acum 200 de ani şi până în prezent. Scriitoarea a povestit, de asemenea, şi istorioare legate de rochiile și accesoriile prezentate în carte, creând astfel o legătură între costumul respectiv și purtătorul sau designerul acestuia.
 
Expoziţia cu costumele teatrale din colecţia designerului de costume Tordai Hajnal va fi deschisă publicului larg pe tot parcursul Săptămânii Designului. Colecţia cuprinde costume care au fost purtate pe scenă de actori legendari, piese atent păstrate şi neprezentate publicului până acum. Seara a luat sfârşit cu proiecţia unui documentar despre activitatea designerului de costume Tordai Hajnal, deţinătorul a mai multor premii şi titluri, printre care: Premiul Jászai Mari, premiul de excelenţă, titlul de artist emerit, membru al Academiei Maghiare de Ştiinţe.