The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Designerul de accesorii care și-a făcut din pasiune un brand foarte cunoscut

Articol / 24 Sep 2018 / The Institute
  • Designerul de accesorii care și-a făcut din pasiune un brand foarte cunoscutphoto credits: Mihai Benea
  • Designerul de accesorii care și-a făcut din pasiune un brand foarte cunoscutphoto credits: Sebastian Oros
  • Designerul de accesorii care și-a făcut din pasiune un brand foarte cunoscut
  • Designerul de accesorii care și-a făcut din pasiune un brand foarte cunoscutphoto credits: Sebastian Oros
  • Designerul de accesorii care și-a făcut din pasiune un brand foarte cunoscutphoto credits: Cornel Lazia
1/5
Carla Szabo e unul dintre numele de referință ale comunității creative bucureștene. Accesoriile și obiectele sale, conceptuale și amuzante, au cucerit inimile multor clienți îndrăgostiți de spiritul său ludic și i-au deschis porțile colaborării cu multe branduri în căutare de design neconvențional.

Prima bijuterie pe care Carla a creat-o a fost o mică broșă în formă de insectă, realizată dintr-un nasture, o bucată de dantelă și una de piele. Nu a vândut-o, o păstrează și acum ca pe o amintire prețioasă.

Drumul său până la notorietate a curs destul de firesc. Absolventă de Arte, Carla și-a făcut din accesorii un teritoriu de joacă și experiment timp de mai mulți ani: "În această perioadă de grație, am experimentat cu diverse materiale și tehnici, având acces la fabrici și ateliere de confecție prin ceea ce făceam în paralel.” Zona comercială în care lucra, cea a obiectelor promoționale - adică obiecte cu design dedicat pentru a deservi imaginea de brand a companiilor și interesele comerciale în relația lor cu clienții și partenerii de business - i-a influențat imaginația artistică pentru a-și crea propriile obiecte de design.


photo credits: Sebastian Oros 

Au urmat niște colaborări cu sfera creativă apropiată a design-ului de modă, cu nume cunoscute ca Kinga Varga, Ana Alexe, Mihaela Glăvan și Lucian Broscățean (pentru Irina Schrotter). Iar apoi prezența la edițiile Romanian Design Week și la evenimentul specializat Autor i-au consolidat statutul de designer.

Unele dintre colecțiile sale s-au inspirat din natură (Botanica, Bugs), din cultura urbană (Funny Stories, Reflective City), din istoria trecută și cea prezentă (Folk Attack, Pion’ieri/Pion’azi) și din procesul intim de auto-descoperire (I AM, Sur-Faces, Articula).

Întrebată care e bijuteria sa de succes, Carla crede sincer că “fiecare piesă în parte a avut doza ei de succes în măsura în care beneficiarul a experimentat o “regăsire” de sine sau i-a subliniat personalitatea sau starea de moment atunci când a purtat-o.” Așa cum mărturisește, pentru ea, succesul unei bijuterii înseamnă "să aducă bucurie celui care o poartă". Ideea primei sale bijuterii a dus la crearea Colecției Bugs - Think Big care a devenit cea mai vândută colecție din intervalul 2004 și 2014. Tot din punct de vedere al vânzărilor, best seller în ultimii ani este Colecția Reflective.

Poate cel mai emblematic personaj creat de ea, cu care brand-ul său a ajuns să se identifice în mare parte, a fost Moko, coleopurele mascotă, un hibrid dintr-o lume fantastică, parte iepure, parte coleopter, cu aripioare delicate de insectă și urechi bine dezvoltate, meniul său constând în morcovi cu aripi: "Coleopurele s-a născut pentru a fi un ludic însoțitor al bijuteriilor create în acel moment. A devenit el însuși bijuterie, vedetă a revistelor de modă, a site-ului carlaszabo.com, a materialelor de promovare și a benzii desenate Aventuri în Ha-ha!Stan.”


photo credits: Cornel Lazia

De atunci încoace, succesul a continuat printr-o colaborare de lungă durată cu Magazinele Cărturești în secțiunea cu produse ale designerilor români, care s-a încheiat de curând.

În afară de a fi un artist recunoscut, ea își transmite experiența și cunoștințele noii generații de creativi, fiind profesoară la UNARTE, la Design de Obiect, unde și-a propus să “creeze o punte de legatură între studenți și domeniile conexe meseriei de designer, fiind expuși interacțiunilor cu cât mai multe companii sau persoane: de la designeri (proiectare) la fabrici și ateliere de producție, instituții de promovare, piețe de desfacere etc.” Un proiect important a fost acțiunea de refacere a atelierului din școala unde învață aceștia, care i-a ajutat să înțeleagă mai bine asumarea proprietății comune și respectarea ei.

În topul său personal, Carla consideră că cele mai frumoase accesorii all-time ar fi colierul cu cruce și verigheta pentru că ambele "vorbesc despre unele dintre cele mai înalte sentimente umane: credința, smerenia și lepădarea de sine."