Program independent de formare a profesioniștilor în domeniul cultural, ce oferă traininguri și consultanță în proiecte culturale și creative.
Ultimii ani au adus în prim plan nevoia acută de profesionalizare sau reconversie a multor segmente culturale și creative din România. Specializarea anumitor discipline în diferite arii culturale (comunicarea, financiarul ș.a.), apariția joburilor noi (manager cultural, PR cultural, curator, organizator de festivaluri etc.) au forțat piața de muncă să se specializeze sau să nu performeze.
Pe de altă parte, cursurile facultăților din România (vocaționale sau teoretice) nu abordează sau conțin tangențial noțiuni pentru dezvoltarea de competențe specifice în sectorul cultural. De asemenea, curriculumul universitar nu deține o puternică componentă practică, de exemplu prin prezența constantă a unor lucrători activi în instituțiile de profil (manager instituție culturală or companie cu obiect de activitate obiectele artistice, manager proiect cultural, comunicator specializat în sectorul cultural etc.).
Ca una dintre posibilele soluții, programul independent Formare Culturală, inițiat în 2012, a început să implementeze, prin intermediul unor traininguri specializate și a unor sesiuni de consultanță aplicată, conceptul de „experiență formalizată” în formarea profesională culturală și creativă. Programul aduce profesioniști și practicieni din medii culturale și creative laolaltă cu cei care lucrează sau doresc să lucreze în aceste medii.
Atelierele, cursurile și sesiunile de consultanță sunt susținute de traineri cu experiență de 10+ ani în domeniul abordat. Trainingurile sunt direcționate spre subiecte generale sau focalizate pe comunități creative și industrii culturale. Locurile de desfășurare ale cursurilor sunt alese în funcție de profilul de lucru al programului sau business-ului din locație și de experiența profesională a managerilor acestora.
Sesiuni deschise primăvara 2016
Trainingul „Comunicare culturală” livrează informații tehnice și practice pentru dezvoltarea de strategii de comunicare specifice, atingând subiecte precum cercetarea în comunicare, PR cultural, marketing cultural, branding essentials, bugete, rețele de stakeholderi, publicuri și comunități. Formatori: Oana Ioniță Nasui, Mihaela Lucia Ion
26-27 martie 2016, 10.00-17.00
Trainingul „Curatoriat și cotele artiștilor” livrează modele și mecanisme de funcționare ale pieței și scenei de artă contemporană europeană, cu exemple ale practicilor locale și internaționale. De asemenea pune la dispoziție un set de instrumente de valorizare culturală și economică a obiectului de artă și producției artistice. Formator: Cosmin Nasui
9 aprilie 2016, 10.00-17.00
În cadrul trainingului „Finanțări pentru proiecte culturale” participanții redactează planuri financiare ale unui proiect considerat studiu de caz, asupra cărora primesc individual feedback din partea formatorului. Se abordează subiecte precum tipurile de fonduri ce pot fi accesate (locale, naționale, europene, internaționale), ce este un buget, ce reguli intervin în redactarea lui sau surse variate de finanțare (publice, private, crowdfounding). Formator: Andreea Grecu
16 aprilie 2016, 10.00-17.00
Ultimii ani au adus în prim plan nevoia acută de profesionalizare sau reconversie a multor segmente culturale și creative din România. Specializarea anumitor discipline în diferite arii culturale (comunicarea, financiarul ș.a.), apariția joburilor noi (manager cultural, PR cultural, curator, organizator de festivaluri etc.) au forțat piața de muncă să se specializeze sau să nu performeze.
Pe de altă parte, cursurile facultăților din România (vocaționale sau teoretice) nu abordează sau conțin tangențial noțiuni pentru dezvoltarea de competențe specifice în sectorul cultural. De asemenea, curriculumul universitar nu deține o puternică componentă practică, de exemplu prin prezența constantă a unor lucrători activi în instituțiile de profil (manager instituție culturală or companie cu obiect de activitate obiectele artistice, manager proiect cultural, comunicator specializat în sectorul cultural etc.).
Ca una dintre posibilele soluții, programul independent Formare Culturală, inițiat în 2012, a început să implementeze, prin intermediul unor traininguri specializate și a unor sesiuni de consultanță aplicată, conceptul de „experiență formalizată” în formarea profesională culturală și creativă. Programul aduce profesioniști și practicieni din medii culturale și creative laolaltă cu cei care lucrează sau doresc să lucreze în aceste medii.
Atelierele, cursurile și sesiunile de consultanță sunt susținute de traineri cu experiență de 10+ ani în domeniul abordat. Trainingurile sunt direcționate spre subiecte generale sau focalizate pe comunități creative și industrii culturale. Locurile de desfășurare ale cursurilor sunt alese în funcție de profilul de lucru al programului sau business-ului din locație și de experiența profesională a managerilor acestora.
Sesiuni deschise primăvara 2016
Trainingul „Comunicare culturală” livrează informații tehnice și practice pentru dezvoltarea de strategii de comunicare specifice, atingând subiecte precum cercetarea în comunicare, PR cultural, marketing cultural, branding essentials, bugete, rețele de stakeholderi, publicuri și comunități. Formatori: Oana Ioniță Nasui, Mihaela Lucia Ion
26-27 martie 2016, 10.00-17.00
Trainingul „Curatoriat și cotele artiștilor” livrează modele și mecanisme de funcționare ale pieței și scenei de artă contemporană europeană, cu exemple ale practicilor locale și internaționale. De asemenea pune la dispoziție un set de instrumente de valorizare culturală și economică a obiectului de artă și producției artistice. Formator: Cosmin Nasui
9 aprilie 2016, 10.00-17.00
În cadrul trainingului „Finanțări pentru proiecte culturale” participanții redactează planuri financiare ale unui proiect considerat studiu de caz, asupra cărora primesc individual feedback din partea formatorului. Se abordează subiecte precum tipurile de fonduri ce pot fi accesate (locale, naționale, europene, internaționale), ce este un buget, ce reguli intervin în redactarea lui sau surse variate de finanțare (publice, private, crowdfounding). Formator: Andreea Grecu
16 aprilie 2016, 10.00-17.00