Anul acesta, 11 finaliști din cei peste 5000 de studenți care și-au încărcat proiectele de sfârșit de an pe Arts Thread vor fi prezenți la Romanian Jewelry Week 4.0. Arts Thread se bucură de colaborarea cu Gucci pentru al patrulea an la Global Design Graduate Show. Arts Thread este cea mai importantă platformă digitală din lume pentru artiști și designeri emergenti și o platformă de lansare pentru următoarea generație de talente creative.
Expoziția centrală Romanian Jewelry Week 4.0 se va deschide miercuri, 4 octombrie, la ora 18.30, la Biblioteca Națională a României și va fi completată de opt expoziții colective, școli și asociații internaționale de renume: Slovenian Jewelry Week, Plus One Collective, Legnica Silver Festival Polonia, ArtsThread în colaborare cu Gucci, One and Three Collective, Precious Collective și The Sense of Beauty Gallery, precum și colectivul de câștigători ai concursului Timeless Jewelry organizat de Muzeul Național de Artă Brașov.
Un juriu internațional de renume va desemna premiile din această ediție, juriu care are în componență reprezentanți consacrați ai unora dintre cele mai importante organizații internaționale din domeniul bijuteriei contemporane precum Federația Europeană de Bijuterie, Muzeul de Bijuterie din Atena Ilias Lalaounis, Legnica Silver Festival și multe altele.
Global Design Graduate Show 2023 în colaborare cu Gucci - designeri participanți la Romanian Jewelry Week 4.0 Achinoam China, Junru Xie, Jiayang Xie, Ivana Tilesova , Yuqing, Noga Weiss, Clodagh Molloy, Morvarid Alavifard, Maya Stein, Samantha Sloane, Stina Wen
Achinoam China
Proiectul Seeds explorează teme interconectate: viață și moarte, creștere și ofilire, bucurie și tristețe, control și haos. Pornind din experiențele personale, percep o lume circulară în care elementele coexistă și se creează unele pe altele. Materialele contrastante, atemporale și temporare, dure și moi, exprimă aceste teme în armonie. Proiectul unifică o singură formă ascunsă între două cercuri: frunză și sămânță, ochi și rană, locul nașterii.
Junru Xie
Inspirată de fobia ei de baloane din copilărie, Pop! Out of safety zone este o colecție pentru a încuraja oamenii să își îmbrățișeze fricile. Plină de umor și suprarealism, fiecare piesă a designului prezintă ideile imaginative și interactive dintre purtător și balon.
Jiayang Xie
La fel ca multe alte tipuri de meșteșuguri tradiționale, această lucrare este pe cale de dispariție, deoarece este deopotrivă consumatoare și percepută ca de modă veche, dar este o parte a moștenirii noastre culturale care provine din înțelepciunea strămoșilor noștri. Scopul acestui proiect este, prin urmare, de a reimagina tehnica de a crea bijuterii care se pot integra într-un stil de viață contemporan: menținerea spiritului filigranului în sârmă fine și cercuri mici, eliberând modelul de pe o suprafață restrânsă într-o formă 3D.
Ivana Tilesova
Această lucrare reprezintă auto-reflecția mea. Îmi aduc literalmente propria piele la suprafață. Caut ce înseamnă bijuteriile pentru mine și unde le pot vedea. Consider corpul uman o „bijuterie”. Și astfel ofer o nouă definiție, a mea, a ceea ce este de fapt bijuteria: „Consider că bijuteriile sunt ceva cu care alegem să ne decorăm (ca un tatuaj), ceva cu care ne-a decorat viața (ca o cicatrice) și ceva cu care am fost, ne-am născut și am primit (ca semnul de naștere).”
Yuqing
Accentul muncii lui Yuqing este „anti-digitizarea”. Impactul pandemiei de Covid-19 îi obligă pe aproape toată lumea de pe planetă să învețe să supraviețuiască în lumea internetului. Arta digitală, universurile virtuale și inteligența artificială au construit o lume în care oamenii pot accesa totul atâta timp cât au dispozitive digitale.
Noga Weiss
De-a lungul anilor, omenirea s-a deconectat de ritmul natural al universului. Mișcarea circulară a naturii, ciclul de viață uman și paralelismul lor m-au determinat să mă angajez cu tuberculii. Ambele materiale sunt îngropate sub pământ – în timp ce unul este considerat etern și o investiție sigură, celălalt este considerat temporar și lipsit de valoare.
Clodagh Molloy
În practica mea de artă a bijuteriei, mă concentrez pe conștientizarea problemelor de sănătate mintală printr-un corp de lucrări care examinează și inițiază un dialog în jurul subiectului bolii mintale. În proiectul meu în curs de desfășurare „Shared Sories”, colectez povești care mi-au fost împărtășite voluntar și le traduc în podoabe corporale. Ceea ce este special la proiectul meu este că adun povești trăite de oameni, nu sunt doar numere statistice.
Morvarid Alavifard
Perla pare a fi valoroasă, a fi pură, a fi perfectă, a fi „perlă” * este ceva care a pus presiune pe mine să fiu. Presiunea în care era valoarea, aurul și perlele îmi puteau cumpăra puterea și libertatea și îmi puteau oferi siguranță. Această presiune mi-a dat libertatea, mi-a dat puterea, mi-a dat valoarea, m-a obiectivat și a creat durere. Dar unde este adevărata mea libertate? Trebuie să aleg între libertatea și siguranța mea? Ce să fac cu acest conflict? Această durere are straturi și straturi și nu m-ar părăsi niciodată, dar dacă o las așa cum este. nu a fost niciodată reparat.
Maya Stein
Sol Invictus- bijuterii care se mișcă și își schimbă forma atunci când sunt expuse la căldură. Când sunt expuse la căldură, bijuteriile își schimbă forma, datorită cadrului lor fabricat cu nitinol. Am folosit nitinol care a suferit un tratament termic specific, făcându-l să-și „amintească” o formă dorită și să revină la ea când temperatura este suficient de caldă. Textura și culorile sunt inspirate din structuri și pigmenți găsiți în plante reale, aplicate pe obiecte prin tricotarea unor fire colorate de cupru.
Samantha Sloane
Folosesc forme care apar, cum ar fi picioarele de crustacee și texturi de rocă, pentru a crea modele nepământene care par extratereștri, dar totuși familiare. Mutația dintre organismele vii și obiectele naturale găsite se reflectă asupra existenței mele trecute și prezente și conduc. la noi realități sub formă de bijuterii.
Stina Wen
În acest corp de lucru, îmi propun să trezesc interacțiunea senzorială. A crescut într-un oraș urban în care naturalul și cel industrial coexistă armonios, mi-a adus o perspectivă diferită. Mă angajez să-mi găsesc propria definiție a serendipității prin practica zilnică în studio. Cred că dacă tratezi un lucru cu atenție, poți găsi întotdeauna frumusețe în el.
În perioada 7-8 octombrie, bijuteriile vor putea fi și achiziționate în cadrul Romanian Jewelry Week Fair 2023 la Biblioteca Națională a României, în cadrul târgului care va include peste 60 de designeri de bijuterie contemporană.
Programul complet al Romanian Jewelry Week și toate detaliile sunt disponibile aici.
Expoziția centrală Romanian Jewelry Week 4.0 se va deschide miercuri, 4 octombrie, la ora 18.30, la Biblioteca Națională a României și va fi completată de opt expoziții colective, școli și asociații internaționale de renume: Slovenian Jewelry Week, Plus One Collective, Legnica Silver Festival Polonia, ArtsThread în colaborare cu Gucci, One and Three Collective, Precious Collective și The Sense of Beauty Gallery, precum și colectivul de câștigători ai concursului Timeless Jewelry organizat de Muzeul Național de Artă Brașov.
Un juriu internațional de renume va desemna premiile din această ediție, juriu care are în componență reprezentanți consacrați ai unora dintre cele mai importante organizații internaționale din domeniul bijuteriei contemporane precum Federația Europeană de Bijuterie, Muzeul de Bijuterie din Atena Ilias Lalaounis, Legnica Silver Festival și multe altele.
Global Design Graduate Show 2023 în colaborare cu Gucci - designeri participanți la Romanian Jewelry Week 4.0 Achinoam China, Junru Xie, Jiayang Xie, Ivana Tilesova , Yuqing, Noga Weiss, Clodagh Molloy, Morvarid Alavifard, Maya Stein, Samantha Sloane, Stina Wen
Achinoam China
Proiectul Seeds explorează teme interconectate: viață și moarte, creștere și ofilire, bucurie și tristețe, control și haos. Pornind din experiențele personale, percep o lume circulară în care elementele coexistă și se creează unele pe altele. Materialele contrastante, atemporale și temporare, dure și moi, exprimă aceste teme în armonie. Proiectul unifică o singură formă ascunsă între două cercuri: frunză și sămânță, ochi și rană, locul nașterii.
Junru Xie
Inspirată de fobia ei de baloane din copilărie, Pop! Out of safety zone este o colecție pentru a încuraja oamenii să își îmbrățișeze fricile. Plină de umor și suprarealism, fiecare piesă a designului prezintă ideile imaginative și interactive dintre purtător și balon.
Jiayang Xie
La fel ca multe alte tipuri de meșteșuguri tradiționale, această lucrare este pe cale de dispariție, deoarece este deopotrivă consumatoare și percepută ca de modă veche, dar este o parte a moștenirii noastre culturale care provine din înțelepciunea strămoșilor noștri. Scopul acestui proiect este, prin urmare, de a reimagina tehnica de a crea bijuterii care se pot integra într-un stil de viață contemporan: menținerea spiritului filigranului în sârmă fine și cercuri mici, eliberând modelul de pe o suprafață restrânsă într-o formă 3D.
Ivana Tilesova
Această lucrare reprezintă auto-reflecția mea. Îmi aduc literalmente propria piele la suprafață. Caut ce înseamnă bijuteriile pentru mine și unde le pot vedea. Consider corpul uman o „bijuterie”. Și astfel ofer o nouă definiție, a mea, a ceea ce este de fapt bijuteria: „Consider că bijuteriile sunt ceva cu care alegem să ne decorăm (ca un tatuaj), ceva cu care ne-a decorat viața (ca o cicatrice) și ceva cu care am fost, ne-am născut și am primit (ca semnul de naștere).”
Yuqing
Accentul muncii lui Yuqing este „anti-digitizarea”. Impactul pandemiei de Covid-19 îi obligă pe aproape toată lumea de pe planetă să învețe să supraviețuiască în lumea internetului. Arta digitală, universurile virtuale și inteligența artificială au construit o lume în care oamenii pot accesa totul atâta timp cât au dispozitive digitale.
Noga Weiss
De-a lungul anilor, omenirea s-a deconectat de ritmul natural al universului. Mișcarea circulară a naturii, ciclul de viață uman și paralelismul lor m-au determinat să mă angajez cu tuberculii. Ambele materiale sunt îngropate sub pământ – în timp ce unul este considerat etern și o investiție sigură, celălalt este considerat temporar și lipsit de valoare.
Clodagh Molloy
În practica mea de artă a bijuteriei, mă concentrez pe conștientizarea problemelor de sănătate mintală printr-un corp de lucrări care examinează și inițiază un dialog în jurul subiectului bolii mintale. În proiectul meu în curs de desfășurare „Shared Sories”, colectez povești care mi-au fost împărtășite voluntar și le traduc în podoabe corporale. Ceea ce este special la proiectul meu este că adun povești trăite de oameni, nu sunt doar numere statistice.
Morvarid Alavifard
Perla pare a fi valoroasă, a fi pură, a fi perfectă, a fi „perlă” * este ceva care a pus presiune pe mine să fiu. Presiunea în care era valoarea, aurul și perlele îmi puteau cumpăra puterea și libertatea și îmi puteau oferi siguranță. Această presiune mi-a dat libertatea, mi-a dat puterea, mi-a dat valoarea, m-a obiectivat și a creat durere. Dar unde este adevărata mea libertate? Trebuie să aleg între libertatea și siguranța mea? Ce să fac cu acest conflict? Această durere are straturi și straturi și nu m-ar părăsi niciodată, dar dacă o las așa cum este. nu a fost niciodată reparat.
Maya Stein
Sol Invictus- bijuterii care se mișcă și își schimbă forma atunci când sunt expuse la căldură. Când sunt expuse la căldură, bijuteriile își schimbă forma, datorită cadrului lor fabricat cu nitinol. Am folosit nitinol care a suferit un tratament termic specific, făcându-l să-și „amintească” o formă dorită și să revină la ea când temperatura este suficient de caldă. Textura și culorile sunt inspirate din structuri și pigmenți găsiți în plante reale, aplicate pe obiecte prin tricotarea unor fire colorate de cupru.
Samantha Sloane
Folosesc forme care apar, cum ar fi picioarele de crustacee și texturi de rocă, pentru a crea modele nepământene care par extratereștri, dar totuși familiare. Mutația dintre organismele vii și obiectele naturale găsite se reflectă asupra existenței mele trecute și prezente și conduc. la noi realități sub formă de bijuterii.
Stina Wen
În acest corp de lucru, îmi propun să trezesc interacțiunea senzorială. A crescut într-un oraș urban în care naturalul și cel industrial coexistă armonios, mi-a adus o perspectivă diferită. Mă angajez să-mi găsesc propria definiție a serendipității prin practica zilnică în studio. Cred că dacă tratezi un lucru cu atenție, poți găsi întotdeauna frumusețe în el.
În perioada 7-8 octombrie, bijuteriile vor putea fi și achiziționate în cadrul Romanian Jewelry Week Fair 2023 la Biblioteca Națională a României, în cadrul târgului care va include peste 60 de designeri de bijuterie contemporană.
Programul complet al Romanian Jewelry Week și toate detaliile sunt disponibile aici.