Camilla Hammar este Strategic Planner și Research Manager al IKEA Group în Malmo, Suedia, și lucrează în cadrul companiei din anul 2006. A avut diferite roluri, între care și funcția de manager global al Catalogului IKEA și a condus departamentele de marketing și comunicare în cadrul IKEA China. Este pasionată de povești, oameni și branduri și întreaga ei carieră este dedicată acestei pasiuni.
Camilla ne-a povestit mai multe despre cea de-a treia ediție "Life at Home Report", studiul realizat de IKEA.
Camilla ne-a povestit mai multe despre cea de-a treia ediție "Life at Home Report", studiul realizat de IKEA.
Ai fost coordonator global al celei de-a treia ediții a "Life at Home report". Ce ne poți spune despre această ediție?
În cea de-a treia ediție a "Life at Home" report explorăm din nou viața de zi cu zi acasă a oamenilor din întreaga lume. În rapoartele anterioare, am aruncat o privire mai atentă la obiceiurile oamenilor de dimineață și cum se întâlnesc aceștia și petrec timp în jurul bucătăriei.
De data aceasta, analizăm mai mult ce face o casă să fie acasă pentru oameni. Care sunt ingredientele care creează sentimentul „acasă”? Ce s-ar întâmpla fără acestea? Ne dorim să înțelegem mai bine ce simt și ce gândesc oamenii despre propria lor casă.
Studiul nostru este bazat pe o cercetare realizată atât de noi, cât și de colaboratori IKEA. Am efectuat acest studiu în 12 orașe diferite din lume: Berlin, Londra, Moscova, Mumbai, New York, Paris, Shangai, Stockholm, Sydney, Toronto, Zürich și Madrid. Am avut mai mult de o mie de respondenți în fiecare oraș, cu vârste cuprinse între 18 și 80 de ani.
O noutate a acestui raport este că, pe lângă noul studiu și cercetările IKEA existente, am inclus concluzii ale experților și ale liderilor de opinie din diferite domenii. Și în momentul în care am descoperit lucruri cu adevărat surprinzătoare, am mers și mai departe și am încercat să le înțelegem prin vizite acasă și interviuri cu oameni.
De ce Life at home report?
Așa cum probabil știți deja, viața acasă este principala sursă de inspirație a business-ului nostru. Să înțelegem viața acasă este esența a ceea ce facem. De mulți ani, vizităm case pentru a înțelege mai bine nevoile oamenilor, aspirațiile și visurile pentru acasă. Facem asta constant, pentru a le oferi clienților noștri produse și soluții relevante, care să răspundă nevoilor lor.
Scopul acestui raport este să oferim aceste insight-uri cât mai multor oameni. Vrem să fim transparenți în legătură cu ceea ce știm despre oameni, cum își trăiesc ei viețile acasă. Poate că nu toată lumea visează la un nou scaun pentru masă, dar tuturor le pasă de ceea ce trăiesc și vor să vorbească despre asta. Datorită viziunii IKEA, putem inspira mai mulți oameni să se gândească la cum își pot face viața de zi de zi mai bună acasă.
În acest an ne concentrăm mai mult pe emoții și nevoi personale decât pe cele raționale și funcționale. Am pornit de la modul rapid în care se schimbă viața și cum sunt influențate nevoile oamenilor, aspirațiile și visurile de acasă. Abordarea noastră a fost una explorativă, în care călătoria a fost mai importantă decât cifrele. Prin acest raport din 2016, nu oferim răspunsuri, ci încercăm să înțelegem cele mai relevante întrebări.
Ce ne poți spune despre cele mai interesante date ale studiului "Life at Home Report" din acest an, la nivel global?
În acest an, raportul explorează "ce face o casă să fie acasă" din patru perspective: Spațiu, Lucruri, Relații și Loc.
#1 Casele noastre trebuie să fie atât un spațiu al intimității, cât și al relațiilor.
• Ne dorim propriul spațiu atunci când suntem acasă, iar acest lucru ne ajută să ne dezvoltăm. De asemenea, am aflat că relațiile sunt cele care fac o casă să însemne acasă.
• Avem nevoie ca propriile locuințe să fie flexibile, pentru a ne oferi atât intimitate, cât și spațiu pentru relații.
#2 Casa noastră se extinde și în afara celor patru pereți – mai ales pentru generația tânără.
• Mai mulți oameni se simt mai mult acasă în alte locuri decât în propria locuință (42%).
• Relațiile bune cu vecinii ne îmbunătățesc sentimentele de siguranță, fericire și satisfacție față de viața noastră, în general.
• Millennials se simt mai mult acasă la muncă sau la școală față de alte grupuri (11% vs. un total de 6%).
#3 Aproape 1 din 4 oameni (23%) consideră că Wi-Fi-ul este mult mai important decât spațiul de socializare pentru a menține relațiile acasă.
• Digitalizarea schimbă conceptul de a fi singuri și de a socializa acasă. Conexiunile virtuale ne permit să ne simțim împreună, chiar dacă suntem singuri.
• 19% consideră că este mai important să păstrezi contactul online cu prietenii decât să îi chemi la tine acasă.
#4 Lucrurile care înseamnă mult pentru noi sunt cele care ne susțin existența.
• Am început să înlocuim valoarea obiectelor în sine cu aprecierea experiențelor pe care ni le pot oferi.
• 43% în studiul nostru spun că ceea ce contează sunt obiectele care le permit să facă ceea ce le place.
#5 Simțurile noastre ne pot face să ne simțim mai bine acasă.
• 40% se gândesc că propria locuință are un miros specific.
• 18% spun că asociază un anumit gust cu acasă.
• 59% ascultă muzică pentru a se simți ca acasă.
• 23% și-ar dori să schimbe luminozitatea proastă pentru a-și îmbunătăți viața acasă.
O privire succintă asupra relațiilor:
Digitalizarea schimbă conceptul de a fi singuri și de a socializa acasă. Conexiunile virtuale ne permit să ne simțim împreună, chiar dacă suntem singuri. 1 din 4 oameni consideră că Wi-Fi-ul este mult mai important decât spațiul de socializare pentru a menține relațiile acasă.
Insight-uri cheie:
#1 Relațiile sunt cele care fac o casă să fie acasă
• 48% se gândesc la acasă ca fiind locul în care trăiesc cele mai importante relații.
• Lucrurile personale definesc mai mult casele pariziene decât relațiile – 28% vs. 25%.
#2 Internetul este noul living room – mai ales pentru cei cu relații la distanță
• Aproape 1 din 4 oameni consideră că Wi-Fi-ul este mult mai important decât spațiul de socializare pentru a menține relațiile acasă.
• 19% consideră că este mai important să păstreze contactul cu prietenii online decât să îi poată invita la ei acasă.
#3 Intimitatea este una dintre priorități pentru a îmbunătăți viața acasă
• Ne dorim propriul spațiu atunci când suntem acasă, iar acest lucru ne ajută să ne dezvoltăm (29%)
• Dacă ar avea o oră în plus, 25% dintre respondenți ar alege să o petreacă singuri.