The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

IMAGINI SUBTERANE@TM

News / 22 Sep 2016 / INSTITUTE.RO
  • IMAGINI SUBTERANE@TM
  • IMAGINI SUBTERANE@TM
  • IMAGINI SUBTERANE@TM
1/3
Prezentată de TypopassageTM, în parteneriat cu School of Visual Arts New York, expoziția "IMAGINI SUBTERANE-Afișele din metrou ale Școlii de Arte Vizuale din New York, 1947 până în prezent" va fi vernisată vineri, 30 septembrie, de la 19:30, la TypeYard – Piața Unirii 5, Timișoara. Aceasta prezintă o selecție de 40 de afișe semnate de nume legendare ale designului grafic, printre care se numără Louise Fili, Milton Glaser, Mirko Ilić, Stefan Sagmeister, Paula Scher, James Victore și mulți alții. Campania din metrou a Școlii de Arte Vizuale (SVA) a fost unul dintre cele mai longevive proiecte de artă publică din New York City, derulându-se pe parcursul a șase decenii. Cu aproape 130 de postere și crescând în continuare, această colecție a adus un flux constant de artă pe platformele metroului de pe tot cuprinsul orașului.

Afișele expuse au stiluri extrem de diferite, dar toate reflectă plăcerea creativității și zelul pentru excelență al artiștilor. Ele reamintesc navetiștilor despre puterea artei de a surprinde, a provoca și a inspira. Multe dintre ele includ citate precum „Fiecare idee măreață este doar o idee până când o pui în practică”, „Să fii bun nu este destul atunci când visezi să fii remarcabil” și „Nu este niciodată prea târziu să ajungi unde ți-ai propus”. Timp de aproape 60 de ani, campania de postere din metrou a SVA a provocat milioane de newyorkezi să aspire la mai mult, să își asume riscuri și să nu se oprească niciodată din învățat – valori adoptate de SVA încă de când și-a deschis porțile în 1947.

Seria datează de la mijlocul anilor 1950, o perioadă de creștere pentru Colegiu, atunci când cofondatorul școlii Silas H. Rhodes a avut o idee despre o metodă de a recruta noi studenți. Inspirat de posterele de pe străzile din Paris, prin care artiștii își promovau expozițiile, el a făcut apel la cea mai bună resursă pe care o avea la îndemână – artiștii prestigioși din cadrul facultății – pentru a crea postere care să promoveze școala. Prin expunerea lucrărilor unor artiști ca Ivan Chermayeff, Milton Glaser și George Tscherny, posterele atrăgătoare au lăsat efectiv SVA să vorbească de la sine.
 
Campania a adus un nou nivel de artă publică în subteranele New York-ului într-o perioadă în care metroul era dominat de reclame agresive și postere pentru spectacole de pe Broadway. De-a lungul deceniilor, campania de postere din metrou a SVA a devenit o expoziție pentru artiștii celebrii din domeniile designului, ilustrației și fotografiei contemporane.
 
 
CONFERINȚĂ // În cadrul vernisajului, invitata Beth Kleber - arhivist fondator al Arhivelor Școlii de Arte Vizuale din New York și al Arhivelor Centrului de Studii în Design 'Milton Glaser' - va vorbi despre colecția și campania Undergound Images a SVA.
 
GOOD VIBES // Evenimentul este inclus în turul Noaptea albă a galeriilor, fiind urmat de un concert cu Jazzy3IT și un DJ Set cu Mr.H. 
 
În avanpremieră, două selecții de afișe din colecția Underground Images sunt expuse la TypoPassage (D’arc Mal), începând din 16 septembrie, respectiv la TypoCafe (Mokum) din 23 septembrie.