The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Kraftmaking the future - Fibre și plante din habitatul transilvănean

Articol / 14 Noi 2018 /
  • Kraftmaking the future -  Fibre și plante din habitatul transilvănean
  • Kraftmaking the future -  Fibre și plante din habitatul transilvănean
  • Kraftmaking the future -  Fibre și plante din habitatul transilvănean
  • Kraftmaking the future -  Fibre și plante din habitatul transilvănean
  • Kraftmaking the future -  Fibre și plante din habitatul transilvănean
  • Kraftmaking the future -  Fibre și plante din habitatul transilvănean
1/6
Kraftmaking the future- Fibre și plante din habitatul transilvănean. Tehnici tradiționale și inovație sustenabilă este un proiect marca Kraftmade, o expoziție colaborativă menită să ilustreze procesul de încetinire (slowing down) a producției de design textil și vestimentar și să găsească metode de a transforma acest proces într-unul circular.

Prin absorbția sufletului rural și al ADN-ului transilvănean al satului Cincu și a istoriei meșteșugărești bogate a zonei, proiectul investighează metode și căi de a integra narative cuturale în designul contemporan.



Expoziția este rezultatul unui proces complex, care a început cu un atelier, care a avut loc în perioada 29 iulie și 5 august în Cincu, Transilvania. Acesta a fost dedicat unei selecții dintre cei mai buni studenți ai Universității de Arte și Design din Cluj-Napoca, Departamentul de Modă și Design Vestimentar, iar în cadrul acestuia, s-a explorat țesătura culturală a locului, prin artefacte și tehnici prezentate de țesătoarea locală Marioara Lăcătușu și cu ajutorul Veronicăi Vaida și a Colecției private a Muzeul Interetnic al Văii Hârtibaciului. Tot în cadrul acestui workshop s-a discutat despre procesul slow design de la idee la piață, iar cei prezenți au învățat de la artista Victoria Manganiello și de la Alex Herberth (KraftMade) tehnici de construcție a textilelor și schițarea de modele pentru țesut, precum și conectarea acestora cu tehnologia.

Workshopul a propus și un proces de învățare bazat pe armonie și bunăstare, prin recoltarea de plante din abundența locală ca hrană și medicină, lucrul cu pământul, cu microbii și cu potențialul naturii, dar și plimbarea în natură ca formă de artă și colectarea ca proces de documentare a unui loc, prin conceptul artistei Abigail Doan, Walking Libraries. Atelierul a presuspus și un curs de antreprenoriat în modă, susținut de designerul Ioana Ciolacu, fondator al Romanian Fashion Council, iar la finalul acestuia, toate aceste experiențe s-au decantat prin împărtășirea narativelor locale, a mâncării, a textilelor și artei prin pregătirea, împreună, a performance-ului Mordant Dinner a Victoriei Manganiello.



Expoziția KraftMaking the Future este structurată în trei etape menite să ilustreze procesul prin care se dezvoltă un concept de slow design: Poezia atmosferei, a pământului și a patrimoniului Transilvănean care integrează și utilizează materiale organice este prezentată într-un laborator deschis urmând conceptul de arhivare al artistei Abigail Doan, Walking Libraries. Înțelegerea etnoecologiei unui loc și urmărirea procesului de integrare a narativelor culturale în artă și design compune o serie de artefacte structurate în contextul practicilor de slow design ale KraftMade.

Fața de masă rezultată din performance-ul Victoriei Manganiello Mordant Dinner și Clay memories al antropologului culinar Zayaan Khan, împreună cu documentarea video realizată de Kristin Kremers sunt filtrate prin sensibilitatea artistelor și conțin narativele culturale care celebrează patrimoniul Transilvănean.



Expoziția a fost prezentată la New York, pe 20-21 octombrie, la Textile Arts Center, în cadrul Gowanus Open Studios și a fost vizitată de peste 2000 de persoane, care au putut discuta cu Abigail Doan, Victoria Manganiello, Kristin Kremers și cu Marelene Stanciu, inițiatoarea acestui proiect.

Textile Arts Center este un centru emblematic pentru textile, oferind spații pentru studiouri, cursuri pentru copii și adulți de țesut, tors, serigrafie sau marbling, precum și rezidențe artistice.

Ulterior, expoziția a fost prezentată la Cluj, unde va mai putea fi admirată și la începutul anului viitor.