The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Materia, târg de design contemporan în piele

News / 31 Oct 2016 / INSTITUTE.RO
  • Materia, târg de design contemporan în piele
  • Materia, târg de design contemporan în piele
  • Materia, târg de design contemporan în piele
  • Materia, târg de design contemporan în piele
  • Materia, târg de design contemporan în piele
  • Materia, târg de design contemporan în piele
  • Materia, târg de design contemporan în piele
1/7
Materia, primul târg de design contemporan în piele, va fi lansat pe 5-6 noiembrie, la Grand Hotel du Boulevard. În pregătirea evenimentului, echipa Materia a organizat o conferință pentru comunitatea designerilor care lucrează în piele și care vor participa la târg. Designerii Mihaela Glăvan, Alexandru Adam și Otilia Flonta au vorbit în cadrul evenimentului despre provocările pe care le întâmpină pe piața și în industria pielii din România. 
 
Mihaela Glăvan a fondat brandul de încălțăminte Sepala în 2003, cu 200 de euro împrumutați. Astăzi se numără printre brandurile românești de succes, care și-a câștigat publicul prin calitatea produselor. “Cînd am început oferta de pe piața românească de pantofi era limitată: totul era maro, bej sau negru”, a povestit designerul în cadrul conferinței. Astăzi, peisajul arată complet diferit. “Piața din România este în continuă creștere, clienții preferă tot mai mult produsele de calitate, care au prețuri mai ridicate. Sunt mult mai selectivi în deciziile lor de cumpărare, pentru că sunt mult mai educați din punct de vedere al designului și stilului. România a devenit o piață bună”, a spus Glăvan, care va fi prezentă la târgul Materia, pe 5-6 noiembrie. 
 
Otilia Flonta, fondatoarea brandului Anna Rinaldi în 1999, considerat cel mai important brand pe segmentul de lux din România, este de acord că există o industrie puternică la noi, dar crede că lipsa forței de muncă din domeniu este o problemă. “Problema cu care ne confruntăm se leagă de forța de muncă. Nu există școli care să specializeze oamenii, drept urmare avem foarte puțin specialiști în domeniu, oameni de care ai mare nevoie ca să menții afacerea”, este de părere Otilia Flonta. Designerul a renunțat la piața din România în 2011, când a lansat, la Milano, brandul de genți de export care îi poartă numele. Astăzi, piața principală a Otiliei Flonta este în Japonia. 
“Am avut comenzi și de 40.000 de euro, pentru că la aceste târguri, dacă produsul este impecabil, dacă este ireproșabil construit, se vinde singur. Nu are nevoie de promovare sau publicitate. La astfel de târguri te văd buyeri din toată lumea, reprezentanți ale celor mai mari lanțuri de magazine”, explică Flonta. 
 
De altfel, și designerul multi-disciplinar Alexandru Adam, absolvent al Royal College of Art, în Londra, este de acord în ceea ce privește calitatea produsului. Specializat în design de lux high-end, realizat la comandă, Adam este de părere că indiferent de nișa designerului, produsul este cel mai important. “Pentru a crea un produs de lux, ai nevoie de o adevărată metodologie în spate, una clară și coerentă. Contează doar cum este construit până la ultimul detaliu”. Înainte să lanseze brandul care îi poartă numele, Adam a lucrat pentru branduri precum Vivienne Westwood și Thierry Mugler, specializându-se ulterior, la Londra, în accesorii bespoke. 
 
O altă noutate marca Materia este participarea stilistului Ovidiu Buta în prima zi a târgului, pe 5 noiembrie. Acesta va alege din obiectele celor 45 de designeri participanți și le va integra în categoria “Recomandat de Ovidiu Buta”. 
 
Creat și susținut de Autor, Materia este primul târg contemporan de design în piele care își propune să devină în lumea creatorilor în piele ceea ce Autor este în bijuteria contemporană: o platformă dedicată designerilor și creatorilor care lucrează în piele sau au ca material principal de creație pielea. Materia este un eveniment independent, de sine stătător, care are loc toamna, unde participarea se face pe bază de selecție. 
 
 
Târgul de bijuterie contemporană Autor a fost lansat în 2009 sub forma unui eveniment bianual. După 15 ediții a devenit cea mai importantă platformă de bijuterie contemporană din sud - estul Europei, cu peste 80 de participanți de pe 5 continente la fiecare ediție, premii internaționale, proiecte stabile de colaborare cu cele mai bune școli de bijuterie contemporană din lume și parteneriate cu toate evenimentele relevante.