The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

RDW se pregăteşte pentru cea de-a 7-a ediţie

Articol / 22 Ian 2019 / The Institute
  • RDW se pregăteşte pentru cea de-a 7-a ediţieRDW 2019
  • RDW se pregăteşte pentru cea de-a 7-a ediţie
1/2
Update: am prelungit înscrierile până pe 20 februarie 2019.

Poţi trece deja în agendă ediția 2019 a Romanian Design Week, care va avea loc în perioada 17-26 mai, la București. Iar dacă eşti unul dintre creativii care îşi doresc să-şi expună lucrarea în expoziţia centrală a festivalului, te poţi înscrie aici, până pe data de 15 februarie 20 februarie.

Un proiect al The Institute, Romanian Design Week este un eveniment anual care promovează designul românesc contemporan drept instrument ce poate contribui la progresul social, economic și cultural, un proiect dedicat în întregime designului, care se adresează atât publicului, cât și profesioniștilor.

În fiecare an, Romanian Design Week devine contextul ideal de coagulare a comunității creative autohtone, suprinzând dinamica creativă a oraşului.

În cele şase ediții de până acum, Romanian Design Week a reușit să se impună ca fiind cel mai important festival multidisciplinar din România - o radiografie a stadiului actual de dezvoltare a designului și a industriilor creative locale.

Designul expoziției a fost semnat în fiecare an de arhitectul Attila Kim, care a întrunit viziunea creativilor cu necesităţile spaţiilor ce devin muzee temporare dedicate artei, arhitecturii și designului contemporan.

În aşteptarea celui de-al șaptelea an de RDW, privim cu uşoară melancolie, dar și cu mult entuziasm evoluția festivalului de până acum.

Romanian Design Week a început în 2013 ca un ABC al disciplinelor creative şi ca o iniţiativă de mapare a locurilor creative din Bucureşti. Prima ediţie Romanian Design Week s-a desfăşurat sub semnul unui preview care experimeta ce poate însemna o expoziţie de design în România. Debutul a avut loc în emblematicul palat neoclasic, Palatul Ştirbei, unde au fost prezentate lucrările a peste 60 de designeri şi arhitecţi români. RDW 2013 a fost printre primele evenimente care a introdus clădirea în circuitul spațiilor vizitate de pasionaţii de artă din Bucureşti și nu numai.



De atunci, Romanian Design Week a început tradiţia de a revitaliza spaţii într-o manieră neconvenţională transformând, pe rând, în galerii de artă: Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, Hanul Gabroveni, Piaţa Amzei - un spațiu spectaculos, dar nefolosit din centrul capitalei, Garajele Cobălcescu 45 – transformate ulterior în spaţiu comercial, Palatul Telefoanelor - primul zgârie-nori din oraş.

Cea de-a doua ediţie a proiectului a dovedit potenţialul artistic al zonei şi importanţa coagulării comunităţilor creative în dezvoltarea industriilor creative din România. Anul 2014 a însemnat, aşadar, cea mai bruscă creştere a evenimentului, atât în termeni de număr de proiecte expuse, dar și de suprafață expozițională, număr de designeri și arhitecți prezentați, precum și număr de evenimente conexe.



Anul 2015 marchează primele prezenţe internaţionale, cum ar fi Olanda – prima ţară invitată, prima prezenţă a celor de la Vienna Design Week, care au organizat o expoziție și o serie de workshopuri, expoziții internaționale de design, realizate în colaborare cu cei de la Centrul Ceh, respectiv cu ambasadele nordice, precum și prezenţa jurnaliștilor străini de la unele dintre cele mai prestigioase publicații din domeniu.

La această ediție a început să devină vizibilă începerea maturizării pieței de design de obiect din România, marcată de primul brand românesc care lucrează cu mai mulți autori - Ubikubi. Tot la acestă ediție a existat pentru prima dată categoria de proiecte multidisciplinare, tocmai pentru a încuraja această abordare și pentru a arăta instalații sau aplicații atipice, care depășesc formalitatea unei singure categorii.



Expoziţia din anul 2016 a reușit să adune un număr record de vizitatori, iar selecția proiectelor s-a remarcat prin coerență, subliniată și de designul expoziției, care propunea zone dedicate fiecărei discipline în parte, conturând zone și display-uri aparte pentru fiecare dintre acestea. Tot aici, a fost prezentată expoziția țărilor nordice - invitate speciale ale ediției, precum și expoziții capsulă ale unor parteneri, precum și ghiftshop-ul Romanian Design Week, care propunea o selecție de bijuterie, obiecte decorative, publicații și obiecte de design românesc și care s-a bucurat de succes.



RDW 2017 a însemnat peste 25.000 de vizitatori, peste 200 de proiecte expuse în cadrul expoziției centrale, zeci de invitați și jurnaliști străini, peste 10 conferințe, 3 petreceri memoribile, precum și zeci de evenimente satelit. A fost o ediție care a stat sub semnul nostalgiei, o ediție-spectacol menită să sărbătorească evoluția unui proiect care reflectă aproape fidel evoluția spectaculoasă a designului și a industriilor creative din România în general, o evoluție pe care a urmărit-o, promovat-o și ajutat-o în tot acest timp.



Cu ocazia ediţiei din 2017, am lansat proiectul Cartierul Creativ aducând vorba, într-un discurs asumat, despre creativitate și inovație, privite ca instrumente de dezvoltare economică și socială, dar și despre potențialul lor de a contribui la imaginea și dezvoltarea unui oraș.

Romanian Design Week 2018 s-a remarcat prin creșterea complexității arhitecturii festivalului și printr-o serie de noi formate menite să contribuie la dezvoltarea industriilor creative din România. Festivalul și-a propus să demonstreze potențialul creativității de a deveni un adevărat instrument de coeziune comunitară, un ingredient util în procesele de regenerare și dezvoltare urbană, dar și o resursă pentru strategiile de dezvoltare economică.



Revenim cu noutăți despre RDW 2019 în curând. Stay tuned!