Instalația ediției 2023, semnată Romanian Design Week și IQOS, va fi aleasă prin vot public de către pasionații de design și de experiențe imersive. Alegerea este la îndemâna tuturor persoanelor adulte, care până pe 13 aprilie se înregistrează pe platforma partedinarte.ro și votează proiectul preferat.
Sub tema “A celebration of togetherness”, creativii români au trimis propuneri de experiențe care vorbesc despre modul în care ne conectăm unii cu alții, despre apartenența la comunitate, despre dialog și ocazii de interacțiune cu ceilalți. Proiectele ȋnscrise ȋn concurs eu fost evaluate și notate de un juriu format din: Adrian Damian – scenograf, Eliza Yokina - arhitect, Senior Partner Cumulus, Omid Ghannadi - designer, cofondator Inside Academy, Andrei Borțun – CEO The Institute, și Bogdan Jurge - Manager Brand Engagement IQOS, Philip Morris România.
Jurații au ales trei propuneri finaliste, care trec în a doua etapă de evaluare, cea care încurajează publicul să voteze proiectul preferat pe platforma partedinarte.ro. Proiectul care va obține cele mai multe voturi până pe 13 aprilie va fi premiat și implementat la Romanian Design Week 2023.
Se vor acorda trei premii, astfel: un premiu în valoare de 5.000 euro pentru proiectul câștigător și realizarea acestuia în cadrul Romanian Design Week 2023, în limita bugetului de producție de 40.000 euro și două premii în valoare de câte 3.000, respectiv 2.000 euro pentru cele două proiecte finaliste, care vor ocupa locurile II și III în urma votului comunității. Coordonator tehnic al realizării instalației premiate și partener de producție și montaj va fi Florin Niculae – CEO Kaustik.
Cele trei propuneri finaliste sunt:
ECHOES OF PRESENCE
proiect înscris de Alina Rizescu
Împreună nu înseamnă neapărat în același loc. Amprenta pe care o oamenii o lasă asupra spațiului comun este o formă dinamică de împreună. Echoes of Presence este o instalație imersivă în care prezența vizitatorilor influențează ambientul și experiența celorlalți. Aceștia parcurg un traseu prin 3 încăperi în care experiențele vizuale se combină cu cele sonore și cu cele senzoriale.
Parcursul este o descoperire a celuilalt, din ce în ce mai profundă. A auzi, a simți și a cunoaște sunt temele celor 3 camere în care omul este surprins de un ambient în continua schimbare. Scenografia amintește de un context urban esențializat, percepția asupra spațiului este augmentată prin reflexii și tehnologie.
Votează proiectul aici.
TOGETHERNESS
proiect înscris de Iuliana Damir
Togetherness și-a propus să încurajeze vizitatorii să reflecte asupra relațiilor interumane, într-un spațiu dedicat conexiunii cu sinele, dar și cu comunitatea. Experiența imersivă stimulează simțurile și transpune publicul într-un alt loc sau într-o altă realitate, pentru a înțelege puterea relațiilor și a conexiunilor autentice în existența umană.
Proiectul s-a conturat prin integrarea a două teorii: Harvard Study of Adult Development și lucrarea scrisă de Brené Brown, “Atlas of the Heart”. Până în acest moment, studiul a demonstrat că îmbrățișarea comunității ne ajută să trăim mai mult și să fim mai fericiți. Secretul unei vieți îndelungate stă, de fapt, în calitatea relațiilor. Dar cum putem avea relații calitative? Brené Brown pare să aibă răspunsul: prin empatie și conexiune autentică. În lucrarea “Atlas of the Heart”, autoarea explică 4 etape ce ne pot aduce mai aproape de obținerea unei inteligente emoționale necesare în coagularea comunităților: perspective taking, staying out of judgement, recognise emotions, communication.
Votează proiectul aici.
ALTERNATIVE TOGETHERNESS
proiect înscris de Bianca-Maria Păun
Alternative Togetherness propune o experiență bazată pe principalele simțuri, cel vizual, cel tactil și cel auditiv. Ca răspuns la faptul că interacțiunea dintre oameni pare să fie din ce în ce mai limitată, propunerea potențează simțurile, cu scopul de a deveni conștienți de prezența umană într-o manieră diferită.
Instalația oferă o experiență senzorială în trei etape. Mai întâi, vizitatorii sunt provocați să interacționeze unii cu ceilalți doar prin intermediul privirii. Al doilea spațiu este cel destinat interacțiunii tactile, iar al treilea propune un joc de sunete și lumini generat de mișcările celor care îl parcurg.
Votează proiectul aici.
*IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua sa fumeze sau să folosească produse cu nicotină.
Sub tema “A celebration of togetherness”, creativii români au trimis propuneri de experiențe care vorbesc despre modul în care ne conectăm unii cu alții, despre apartenența la comunitate, despre dialog și ocazii de interacțiune cu ceilalți. Proiectele ȋnscrise ȋn concurs eu fost evaluate și notate de un juriu format din: Adrian Damian – scenograf, Eliza Yokina - arhitect, Senior Partner Cumulus, Omid Ghannadi - designer, cofondator Inside Academy, Andrei Borțun – CEO The Institute, și Bogdan Jurge - Manager Brand Engagement IQOS, Philip Morris România.
Jurații au ales trei propuneri finaliste, care trec în a doua etapă de evaluare, cea care încurajează publicul să voteze proiectul preferat pe platforma partedinarte.ro. Proiectul care va obține cele mai multe voturi până pe 13 aprilie va fi premiat și implementat la Romanian Design Week 2023.
Se vor acorda trei premii, astfel: un premiu în valoare de 5.000 euro pentru proiectul câștigător și realizarea acestuia în cadrul Romanian Design Week 2023, în limita bugetului de producție de 40.000 euro și două premii în valoare de câte 3.000, respectiv 2.000 euro pentru cele două proiecte finaliste, care vor ocupa locurile II și III în urma votului comunității. Coordonator tehnic al realizării instalației premiate și partener de producție și montaj va fi Florin Niculae – CEO Kaustik.
Cele trei propuneri finaliste sunt:
ECHOES OF PRESENCE
proiect înscris de Alina Rizescu
Împreună nu înseamnă neapărat în același loc. Amprenta pe care o oamenii o lasă asupra spațiului comun este o formă dinamică de împreună. Echoes of Presence este o instalație imersivă în care prezența vizitatorilor influențează ambientul și experiența celorlalți. Aceștia parcurg un traseu prin 3 încăperi în care experiențele vizuale se combină cu cele sonore și cu cele senzoriale.
Parcursul este o descoperire a celuilalt, din ce în ce mai profundă. A auzi, a simți și a cunoaște sunt temele celor 3 camere în care omul este surprins de un ambient în continua schimbare. Scenografia amintește de un context urban esențializat, percepția asupra spațiului este augmentată prin reflexii și tehnologie.
Votează proiectul aici.
TOGETHERNESS
proiect înscris de Iuliana Damir
Togetherness și-a propus să încurajeze vizitatorii să reflecte asupra relațiilor interumane, într-un spațiu dedicat conexiunii cu sinele, dar și cu comunitatea. Experiența imersivă stimulează simțurile și transpune publicul într-un alt loc sau într-o altă realitate, pentru a înțelege puterea relațiilor și a conexiunilor autentice în existența umană.
Proiectul s-a conturat prin integrarea a două teorii: Harvard Study of Adult Development și lucrarea scrisă de Brené Brown, “Atlas of the Heart”. Până în acest moment, studiul a demonstrat că îmbrățișarea comunității ne ajută să trăim mai mult și să fim mai fericiți. Secretul unei vieți îndelungate stă, de fapt, în calitatea relațiilor. Dar cum putem avea relații calitative? Brené Brown pare să aibă răspunsul: prin empatie și conexiune autentică. În lucrarea “Atlas of the Heart”, autoarea explică 4 etape ce ne pot aduce mai aproape de obținerea unei inteligente emoționale necesare în coagularea comunităților: perspective taking, staying out of judgement, recognise emotions, communication.
Votează proiectul aici.
ALTERNATIVE TOGETHERNESS
proiect înscris de Bianca-Maria Păun
Alternative Togetherness propune o experiență bazată pe principalele simțuri, cel vizual, cel tactil și cel auditiv. Ca răspuns la faptul că interacțiunea dintre oameni pare să fie din ce în ce mai limitată, propunerea potențează simțurile, cu scopul de a deveni conștienți de prezența umană într-o manieră diferită.
Instalația oferă o experiență senzorială în trei etape. Mai întâi, vizitatorii sunt provocați să interacționeze unii cu ceilalți doar prin intermediul privirii. Al doilea spațiu este cel destinat interacțiunii tactile, iar al treilea propune un joc de sunete și lumini generat de mișcările celor care îl parcurg.
Votează proiectul aici.
*IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua sa fumeze sau să folosească produse cu nicotină.