The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Romanian Design Week #experiment

Articol / 06 Apr 2020 / The Institute
  • Romanian Design Week #experimentEXPERIMENT
1/1
Un tur virtual prin fișierele ce compun expoziția tematică RDW – Change, cu propunerea de a participa și tu la căutarea actuală și viitoare a unor moduri în care designul poate contribui la redesenarea unei lumi mai bune.

Dincolo de etapele și procesele specifice designului, expoziția CHANGE și-a propus să investigheze limitele și manifestările experimentelor și ale designului conceptual în general. Până să înceapă pandemia, am indexat o serie de proiecte și de artiști care problematizează preocupări din prezent ale designului, prin manifestări la granița obiectului cu conceptul, precum și o selecție de proiecte care experimentează cu materiale și tehnici noi și care propun noi granițe și interpretări ale designului, fie că vorbim de design de activități, experimente de imprimare 3D, food design sau instalații de sunet.

LET’S GET EMOTIONAL


Fără să știe exact la ce să se aștepte, Radu Abraham a descoperit în urma experimentului cu plasticul proprietăți pe care nu le anticipa, care însă completează într-un mod foarte plăcut starea vizuală pe care designerul a urmărit să o redea prin formă.

Prin Stack of metal and light, Radu caută atingerea unor forme pentru care se bazează pe sentimentul produs de acestea, în vederea stabilirii formei finale.

Și pentru că el consideră că designul poate binedispune prin proprietățile estetice pe care obiectele ce definesc acest domeniu le au, iar un designer poate avea răspunsuri în acest sens, propune și o serie pe care o numește de fast design.

Fingerprint vases pornește de la ideea că mâinile noastre sunt niște instrumente extrem de fin acordate, iar atingerea este o experiență profund umană. Relația dintre confort și atingere poate fi extrapolată și către alte experiențe, cum este lucrul cu ceramica. Atingerea ceramicii lasă o urmă care rămâne pentru totdeauna. Acest gest încearcă de fapt să plaseze ideea de confort în eternitate.

Impossible Wine Glasses, semnat tot de UAU, funcționează dincolo de ideile tradiționale de utilizare. Ele nu înlesnesc experiența utilizării, ci încurajează utilizatorul să-și reconsidere relația cu ustensilele și modul în care sunt folosite.

Lucrările produse în cadrul rezidenței interdisciplinare Sounds like a Book explorează diverse fațete ale comunicării într-o epocă post adevăr, dând curs unor impulsuri teoretice din zona: social media, limbaj, traducere, eroare. Intersectând mediul digital cu cel analog, cartea cu sunetul, lucrările urmăresc modul în care acestea se potențează reciproc într-o lume imersată în virtual.



Anca Fetcu crede că în 2020 designul trebuie să adreseze mai degrabă nevoi emoționale decât strict de natură funcțională. A simplificat procesul de producție până la esență și a obținut obiecte ce pot fi produse în serie, dar care frizează domeniul artei.

TECHNOLOGY MEETS DESIGN

Ground Digitalia, TATAIEstudio și Mădălin Gheorghe experimentează cu imprimarea 3D.

Ground Digitalia imprimă 3D obiecte decorative din lut din care se conturează elemente antropomorfe. Proiectul este rezultatul unui proces de reinventare prin tehnologie a modului în care se lucrează cu materiale locale, naturale.

TATAIEstudio își propune popularizarea și democratizarea designului digital în contextul românesc, punând la dispoziția publicului obiecte imprimate 3D de înaltă calitate, la prețuri accesibile, având în vedere un proces de producție verde cu deșeuri zero.

Mădălin programează materiale mai inteligente care se transformă și se adaptează în obiecte fără dispozitive mecanice, componente voluminoase sau procese dificile de asamblare.

Plastic Stu_FF este despre experimentare, reutilizare și joacă responsabilă. Design de jucării din deșeuri. În loc să arunci piese de plastic nefolosite, le poți recompune. În loc să cumperi o jucărie nouă, o poți asambla singur. O rotiță de imprimantă poate fi ori vertebra unui plotozaur tintofag, ori patina unui super erou, ori o piesă din mecanismul unui avion cu aripi din folii de tastatură.



Pentru Avionabil fabricația digitală este esențială în procesul obținerii de noi obiecte rezultate din reasamblarea anumitor piese de avion. Piesele trebuie scanate 3D, studiate într-un software de modelare 3D și dotate ulterior cu piese adaptoare realizate prin prototipare rapidă, cu ajutorul printării 3D și a debitării computerizate.

UPcycled Hats este un proiect de cercetare în domeniul pălăriilor care abordează noi tehnologii și procese diferite de craft și de reciclare a unor materiale atent selectate.


Kitul portabil de serigrafie 3D al lui Andrei Șendrea / Reg propune un set de soluții de modernizare a ecranului serigrafic, mai precis două prototipuri funcționale destinate imprimării pe suprafețe tridimensionale.

Atelierul Baubau se desfășoară în cadrul proiectului BAUBAU - BAUHAUS 100 BUCUREȘTI în contextul celebrării centenarului școlii Bauhaus și este un cadru de căutare. Ce a însemnat școala Bauhaus și ce mai înseamnă astăzi? Ce putem împrumuta, recupera, reintegra, reinventa?

Recycling makes you beautiful

Pulp pune în prim plan o materie care poate fi numită exotică datorită faptului că, în teorie, nu ar trebui să existe: pulpa de celuloză care nu poate fi reciclată pe motiv că fibrele sunt prea uzate sau este contaminată cu elemente care nu pot fi procesate.

Sculpturile textile ale lui Megan se situează la intersecția dintre o lume fantastică, de vis și realitatea noastră adesea deprimantă. Materialele folosite sunt predominant reciclate (haine vechi, resturi de materiale și ață second hand).



Foarte multe haine noi și second-hand de calitate slabă ajung în Europa de Est. Pentru colecțiile Borbalăi materialele sunt procurate din second-hand-uri și piețe de vechituri din România și Ungaria. Piese purtate, cu defecte, găuri, pete. Hainele sunt deconstruite și recompuse în colecții noi, experimentând și cu reciclarea plasticului și combinarea acestuia cu materialele textile.

Expoziția CHANGE este inspirată de UniCredit Bank și realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin ExpoArte.

Send us your design experiments for a better world @ hello@romaniandesignweek.com

Dacă vrei să fii la curent cu următoarele proiecte RDW #change, abonează-te la newsletter aici.