Bumbag a pornit ca un hobby, din dorința de a produce borsete atunci când acestea erau greu de găsit în România și s-a transformat într-un business de succes inedit, colorat și cu multe zâmbete, un brand care seamănă izbitor cu Ramona Manea- cea care l-a inițiat și crescut în toți acești ani.
Un accesoriu care a avut o perioadă de glorie la sfârșitul anilor ’80 și începutul anilor ’90 a revenit în ultimul timp în forță în outfit-urile trendesetter-ilor din toată lumea: borseta. Acum 6 ani, Ramona a avut intuiția de a anticipa acest trend.
photo credits: Ella Costache
Desigur, ideea nu a venit din senin. Prima borseta a purtat-o în anul întâi de facultate, când lucra ca barman, pentru că avea nevoie de ceva în care să-și țină mărunțișurile, în principal telefonul mobil: "Nu pot spune că era frumoasă dar mi-o cumpărasem dintr-un second-hand în drumul către bar, deci nu trebuia să am prea mari pretenții. Cumva aspectul ei m-a împins să-mi fac prima borsetă.”
Deși nu și-a propus să-și facă un brand, Ramona a lucrat în mai multe ateliere de creație și a învățat ce înseamnă să-și crești un business. Curajul și încrederea în sine au venit prin presiunea prietenilor care au convins-o să facă acest pas. În primă fază, a pornit o pagină de Facebook care a crescut lent, mai ales că avea comenzi în special de la prieteni. După 3 ani, au început să apară și comenzi de la oameni pe care nu-i știa și acest fapt a motivat-o să-și deschidă shopul online care a luat avânt.
photo credits: Ella Costache
Atunci și-a dat seama că BumbagR devine un business de succes și e clar că are viitor: “În lumea industriei textile există o vorbă: dacă după 3 ani de muncă nu ai profit și nu prinde contul proiectul tău, e clar că trebui să renunți. Mi-am dat demisia de jobul pe care îl aveam în paralel și din acel moment, m-am implicat 100%”.
Ce a învățat după 6 ani de BumbagR? Că răbdarea este cheia succesului. Cum să vorbească cu oamenii și cum să le asculte părerile lor constructive sau nu. Cum să fie un om responsabil: de la noțiuni de contabilitate la mentenanța brand-ului. Că mai are mult de lucru până va ajunge la nivelul pe care și l-a propus. Că cei 7 ani de acasă te ajută foarte mult în creșterea credibilității. Cum să lucreze productiv sub stres. Că perseverența este totul.
O modalitate de a-și crește brandul și de a-l menține fresh a fost colaborarea cu diverși artiști ilustratori care și-au pus amprenta creativă pe borsete, ca Saddo, Pren, Cutărică sau Alina Bohoru. Acest lucru a adus un boost binevenit brand-ului, într-o piață de branduri de streetwear concurente care a crescut mult în ultimii 3 ani.
Cum spune și ea, mai demult primea glumițe răutăcioase de la oameni care nu înțelegeau brandul: despre cum borseta e pentru persoane în vârstă sau parcangii. De aceea, la început a pus accent pe promovarea borsetei ca accesoriu necesar: de ce e preferabilă unei genți sau a unui ghiozdan ca utilitate. Acum, de când campaniile de imagine ale marilor branduri de fashion, fie ele couture sau sport, includ obligatoriu borseta, brand-ul BumbagR a explodat și accesoriul este perceput mai degrabă ca fiind fashion decât practic: “În prezent, 70% dintre clienți cumpără și poartă borseta datorită trendului”.
Totuși, așa cum o definește Ramona, borseta este până la urmă un kit urban, perfect pentru cele 3 lucruri importante pe care ți le dorești să le ai la îndemână oriunde te-ai duce: telefonul, cheile și portofelul. Dar faptul că e și cool nu strică deloc.
Un accesoriu care a avut o perioadă de glorie la sfârșitul anilor ’80 și începutul anilor ’90 a revenit în ultimul timp în forță în outfit-urile trendesetter-ilor din toată lumea: borseta. Acum 6 ani, Ramona a avut intuiția de a anticipa acest trend.
photo credits: Ella Costache
Desigur, ideea nu a venit din senin. Prima borseta a purtat-o în anul întâi de facultate, când lucra ca barman, pentru că avea nevoie de ceva în care să-și țină mărunțișurile, în principal telefonul mobil: "Nu pot spune că era frumoasă dar mi-o cumpărasem dintr-un second-hand în drumul către bar, deci nu trebuia să am prea mari pretenții. Cumva aspectul ei m-a împins să-mi fac prima borsetă.”
Deși nu și-a propus să-și facă un brand, Ramona a lucrat în mai multe ateliere de creație și a învățat ce înseamnă să-și crești un business. Curajul și încrederea în sine au venit prin presiunea prietenilor care au convins-o să facă acest pas. În primă fază, a pornit o pagină de Facebook care a crescut lent, mai ales că avea comenzi în special de la prieteni. După 3 ani, au început să apară și comenzi de la oameni pe care nu-i știa și acest fapt a motivat-o să-și deschidă shopul online care a luat avânt.
photo credits: Ella Costache
Atunci și-a dat seama că BumbagR devine un business de succes și e clar că are viitor: “În lumea industriei textile există o vorbă: dacă după 3 ani de muncă nu ai profit și nu prinde contul proiectul tău, e clar că trebui să renunți. Mi-am dat demisia de jobul pe care îl aveam în paralel și din acel moment, m-am implicat 100%”.
Ce a învățat după 6 ani de BumbagR? Că răbdarea este cheia succesului. Cum să vorbească cu oamenii și cum să le asculte părerile lor constructive sau nu. Cum să fie un om responsabil: de la noțiuni de contabilitate la mentenanța brand-ului. Că mai are mult de lucru până va ajunge la nivelul pe care și l-a propus. Că cei 7 ani de acasă te ajută foarte mult în creșterea credibilității. Cum să lucreze productiv sub stres. Că perseverența este totul.
O modalitate de a-și crește brandul și de a-l menține fresh a fost colaborarea cu diverși artiști ilustratori care și-au pus amprenta creativă pe borsete, ca Saddo, Pren, Cutărică sau Alina Bohoru. Acest lucru a adus un boost binevenit brand-ului, într-o piață de branduri de streetwear concurente care a crescut mult în ultimii 3 ani.
Cum spune și ea, mai demult primea glumițe răutăcioase de la oameni care nu înțelegeau brandul: despre cum borseta e pentru persoane în vârstă sau parcangii. De aceea, la început a pus accent pe promovarea borsetei ca accesoriu necesar: de ce e preferabilă unei genți sau a unui ghiozdan ca utilitate. Acum, de când campaniile de imagine ale marilor branduri de fashion, fie ele couture sau sport, includ obligatoriu borseta, brand-ul BumbagR a explodat și accesoriul este perceput mai degrabă ca fiind fashion decât practic: “În prezent, 70% dintre clienți cumpără și poartă borseta datorită trendului”.
Totuși, așa cum o definește Ramona, borseta este până la urmă un kit urban, perfect pentru cele 3 lucruri importante pe care ți le dorești să le ai la îndemână oriunde te-ai duce: telefonul, cheile și portofelul. Dar faptul că e și cool nu strică deloc.