The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lume

Articol / 25 Iul 2018 / The Institute
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeAlbe / Credits: Bogdan Botofei
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lume11+1 houses, by Eliza Yokina
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeTribut stool for Romanian Design Week
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeTipro chair, by Dragoș Motica
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeAlbe / Credits: Bogdan Botofei
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeCactus Juicer, by Alexandru Ioniță
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeCereall Hook, by MBSP Studio
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeFlip trays, by Ruxi Sacaliș / Photographer: Johanne LETERRIER
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeFolding Chair, by Dragoș Motica
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeMarco, by Dragoș Motica
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeMarco, by Dragoș Motica
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumePenguin Carafe, by Dragoș Motica
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeSlash lamp, by Dragoș Motica
  • Tânărul care se încăpățânează să facă faimos designul de obiect românesc în lumeStoried, by Dare to Rug
1/14
Dragoș Motica a pus pe picioare Ubikubi, primul brand de design contemporan românesc care lucrează cu o serie de designeri români tineri și foarte tineri. Pasiunea sa de a crea obiecte de design cu forme imaginative pe care, odată ce le vezi, nu prea poți să le uiți, și determinarea sa de a crește un business dedicat, fac din Ubikubi o poveste de succes prin puterea creativității. Un succes admirat la Salone del Mobile Milano și Romanian Design Week.

Dragoș a avut de timpuriu tot felul de idei îndrăznețe care să-i ocupe mintea. Cum spune chiar el, primul proiect a fost, de fapt, un eșec: prin clasa a treia, a încercat să transforme o mașină cu telecomandă pe fir într-o mașină cu comandă prin unde. Adică cu antenă: “Mi-am imaginat că dacă pun câte o antenă pe telecomandă și una pe mașină, ea va funcționa. Bineînțeles că nu a fost așa și astfel am reușit să stric o jucărie foarte bună”.



Dar perseverența de face lucruri ingenioase și folositoare l-a îndreptat spre Facultatea de Design din TImișoara pe care a absolvit-o în 2006. După o serie de colaborări fructuoase cu Robert Savu, antreprenor și specialist în producție, înființează împreună cu acesta Ubikubi în 2014. Aici viziunea sa creativă și-a găsit terenul de joacă perfect și produsele care au urmat au dus la creșterea brandului și a business-ului.




O rampă de popularizare importantă pentru Dragoș și creațiile lui a reprezentat-o Romanian Design Week, cel mai mai eveniment dedicat design-ului românesc. Aici, obiectele sale au fost admirate și apreciate de zeci de mii de bucureșteni interesați de ce e nou, frumos și creat în România. Fiind prezent chiar de la prima ediție, Dragoș și Ubikubi au crescut odată cu evenimentul: “Am setat RDW ca momentul în care an de an ne prezentăm munca din ultimele 12 luni. Așa că, la nivel de motivare, a fost grozav, m-a ajutat să nu mă culc pe-o ureche.” Ubikubi @RDW 2018: 

În scurt timp, aprecierile prestigioase au început să apară, Dragoș primind premiul “A” Design Award Gold pentru lampa Slash, iar brandul a participat frecvent la târguri de design internaționale foarte cunoscute.

Poate cea mai cunoscută creație a sa este o colectie de recipiente de bucatarie inspirate de ciupercile comestibile pe care unii dintre fanii brandului le numesc neoficial “Ciupercile lui Motica”. Dragoș le consideră un produs de succes pentru că au o cerere constantă. Glumind, spune că “ar fi interesant sa apăra, la un moment dat, și o ciuperca comestibila care sa fie numita tot așa: ”Ciuperca lui Motica” și sa se găsescă din belșug peste tot după ploi. Chiar și in București :)”.



Cum reacționează Dragoș la aprecierile pe care le primește pentru succesul designului său? "Cred ca cel mai mult mă impresionează când cineva, necunoscut mie, mă oprește într-un bar sau la vreun eveniment și-mi spune că ne cunoaște munca și că o apreciază. Omul ăla trece peste ideea că se pune într-o situație inconfortabilă ca să meargă la o persoană pe care nu o cunoaște, doar pentru a-și arată admirația. Asta înseamnă că își dorește cu adevarat să o facă. Și asta înseamnă că acea persoană apreciază sincer munca ta.”

Modest, Dragoș crede că Ubikubi nu este un caz de o reușită absolută ci un succes contextual într-o țară cu o tradiție foarte recentă a designului în care piața este limitată. Continuând să crească cu pași mărunți, Ubikubi însă are toate șansele să devină un jucător important în design-ul european.