The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Internetics Interactive Expo // STORYSCAPES

Articol / 21 Noi 2018 / INSTITUTE.RO
  • Internetics Interactive Expo // STORYSCAPES
1/1
Odată cu cea de-a XVIII-a ediție, Internetics Festival, un proiect inițiat de The Institute, își propune să celebreze industria digitală printr-o expoziție de realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) și instalații digitale - Internetics Interactive Expo. Proiectele vor putea fi văzute și testate între 22 și 25 noiembrie la The Institute Space (Bulevardul Dacia, 12). În așteptarea expoziției, vă invităm să cunoașteți participanții urmărind seria de articole dedicate.

BACKGROUND
Ioana Mischie este cineastă de origine română (scenarist/regizor), premiată pentru film, VR și pentru concepte artistice inovatoare. În anul 2018 a fost bursieră Fulbright în cadrul USC - School of Cinematic Arts, din Los Angeles, California pentru a cerceta transmedia storytelling, realitate virtuală și realitate mixtă în vederea lucrării doctorale.

Proiectele sale cinematografice au călătorit la peste 60 de festivaluri la nivel mondial (Palm Springs ISFF, IFF Hamptons, IFF, Thessaloniki IFF, Beijing ISFVF).

Scenariile au fost selectate în programe internaționale precum Berlinale Talents - Script Station, Sundance Workshop - Capalbio, Cannes International Screenwriters Pavilion. A fost selectată să dezvolte proiecte interactive transdisciplinare în cadrul MIT Hacking Arts, SXSW VR Hackathon, I_Doc, The Steamer Salon, Cross Video Days și în anul 2018 a fost selectată în cadrul Forward Slash Story, rezidență artistică organizată de Columbia University.
A colaborat cu succes în calitate de scenarist / regizor cu Channel 4 în Marea Britanie (pentru două seriale de documentar online cu un număr record de vizionări în UK). Dintre proiectele cinematografice recente, a scris și a regizat „237 de ani”, un scurt-metraj produs de „Legende Films” - casă de producție de origine franceză premiată cu Oscar. Cel mai recent scurt-metraj, „Cumulonimbus" a fost premiat la festivaluri internaționale și a fost nominalizat la Premiile Gopo pentru Cel mai bun scurt-metraj. Din portofoliul său artistic fac parte și proiecte de realitate virtuală (The Wetland), proiecte de poezie participativă (Idonee), instalații transmedia (Texts are made by those who read them).

Este co-fondator și vizionar Storyscapes, un ONG care se axează pe transmedia storytelling, inițiat în 2012 în România. Începând cu anul 2015, a coordonat programele din cadrul CINETic: a creat strategii pentru dezvoltarea centrului și a inițiat prima ediție a programelor internaționale Romanian VR Days in Cannes 2017 și LdaVi Eastern European VR Worldbuilding Hub, printre multe altele. În prezent, își dezvoltă propriile proiecte de arts-based research în cadrul CINETic și predă cursul „Digital Media Arts". Printre proiectele actuale se numără și prima franciză transmedia internațională Government of Children.

Imaginând lumea ca un loc de joacă neo-creativ, ea crede că povestitorii sunt „arhitecți ai viitorului” (Buckminster Fuller).



INTERNETICS DIGITAL EXPO PROJECT:
DreamNA

Conform unui studiu recent, persoanele care suferă de anumite tumori cerebrale nu mai pot să viseze. Cu toate acestea, o persoană normală are aproximativ 1460 de vise pe an. Majoritatea persoanelor peste 10 ani visează de cel puțin 4 până la 6 ori pe noapte în timpul unei etape de somn, deși tindem să uităm 95-99% din visele noastre. Acest lucru ne-a inspirat să creăm un loc de joacă care să permită fiecăruia dintre noi să împrumute și să personalizeze visele imersive adaptate în realitatea virtuală. Fiecare utilizator va putea explora și personaliza propriul DreamNA dintr-o bază de date cu visuri adaptate în VR.

DreamNA este în prezent un prototip într-o fază de cercetare și cu contribuția dumneavoastră de vis își propune să ducă viața într-o formă complet imersivă pentru Internetics 2019.