The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Internetics Monthly Review - Aprilie

Articol / 05 Mai 2016 / INSTITUTE.RO
  • Internetics Monthly Review - Aprilie
1/1
Pentru că nu doar premiem inteligența digitală, ci o și căutăm în fiecare zi în feed-uri, newslettere, abonamente și tot ce mai oferă marele internet, ne-am gândit să vă arătăm noutățile care ne-au rămas în minte de la o lună la alta. Poate nu le știați, poate vă plac, poate ne mai trimiteți și voi altele.

Proiecte românești la festivaluri internaționale

Începem lista lucrurilor de care am vrea să ne amintim din aprilie cu două proiecte locale prezente la două festivaluri internaționale importante.

ACR Street View Test, campania semnată de Publicis România, care le-a adus anul trecut celor de la Automobil Clubul Român titlul de clientul anului la Internetics, a primit un White Pencil la subcategoria Service Innovations, în cadrul festivalului britanic de creația D&AD.

De celalaltă parte a globului, echipa youngminds a fost nominalizată la Webby Awards cu proiectul Migrant Integration Policy Index, la categoria Websites/Activism. Mai multe despre proiectul care a presupus publicarea unui studiu mondial asupra migraţiei puteți citi aici.
Le ținem pumnii!

Samsung Developers Conference

La sfârșit de aprilie, San Francisco a găzduit a patra ediție a Samsung Developer Conference, eveniment dedicat developerilor și specialiștilor IT. Cele două zile de conferințe și workshop-uri s-au concentrat în principal pe subiecte ca realitate virtuală, sisteme de smart home și explorarea unor platforme de dezvoltare din zona Internet of Things.

2016 se conturează ca anul realității virtuale pentru Samsung, așa cum a declarat Andrew Dickerson (director of software engineering) în deschiderea oficială SDC. Una dintre veștile care au urmat evenimentului a fost lansarea pe piață a Gear 360, camera VR al cărei prototip a fost prezentat în ferbruarie.

În același timp, Samsung lucrează la un asistent-voce pentru platforma IoT Artik. Otto (The smarter home companion) este asemănător cu Alexa, asistentul-voce pentru Echo, dezvoltat de Amazon. Ce aduce în plus, este o cameră video încorporată care îl poziționează în zona de home surveillence. Noul gadget este deocamdată doar în stadiul de prototip.

Sursă foto

Mobifest

La nivel local, întâlnirea cu digitalul a venit cu ocazia celei de-a noua ediții a Mobifest. Evenimentul anual de mobile marketing, organizat de Evensys, reunește profesioniști din zona de comunicare și marketing online, cu scopul de a le prezenta beneficiile mediului mobil pentru promovarea brandurilor.

Seria de conferințe a fost urmată de o gală de premiere a celor mai creative campanii și aplicații mobile realizate în România în ultimul an. Lista câștigătorilor o găsiți aici

În cadrul evenimentului, iSense Solutions a prezentat un studiu despre obiceiurile de consum ale utilizatorilor de smartphones. Realizat pe un eșantion de 1.029 de respundenți, studiul este o sursă importantă de insight-uri pentru oamenii de marketing.

Atelierul Digital Google

Pentru că digitalul devine din ce în ce mai prezent în orice arie de business, iar unul dintre efecte este nevoia de specialiști care să poată folosi noile instrumente la capacitatea maximă la care au fost gândite, Google lansează Atelierul Digital

Platforma educațională face parte dintr-o strategie pe termen lung prin care Google își propune să ofere pregătire gratuită pentru două milioane de europeni până în 2017. Pentru România, estimarea este că până la finalul anului aproximativ 30.000 de studenți vor beneficia de program.

Platforma oferă 89 de lecții video, împărțite pe 23 de teme variate: de la construirea unei prezențe online, la noțiuni introductive de SEO și eCommerce, la analiza statisticilor online. La finalul etapei de studiu, utilizatorii au opțiunea unui test, pentru a primi o certificare din partea Google și IAB Europe.

Social Media Specials

The Social Ego
Înapoi la internetul rețelelor de socializare și la ce ne-a mai făcut să zâmbim luna trecută, avem două mențiuni speciale. 
Prima dintre ele este ideea RXM Creative - Social Ego, obiectul care dă o formă fizică fricilor legate de popularitatea în rețelele sociale. Este genul de idee pe care pe care ne-am aștepta să o putem cumpăra la un moment dat de pe shutupandtakemymoney.com.

Social Ego culege informații de pe rețele sociale și își schimbă forma în funcție de cât de apreciată este activitatea utilizatorului: se umflă când numărul de like-uri crește și se micșorează dacă postările nu primesc atenție.

Escape Room on Instagram
A doua mențiune merge spre Red Lion Canada pentru Toronto Silent Film Festival: primul escape room pe Instagram

Respectând regulile obișnuite ale jocului, Red Lion a construit o cameră în care utilizatorii trebuie să descopere o serie de filme mute cu ajutorul cărora să poată compune codul care descuie camera. Pornind de la ideea că peste 70% dintre filmele mute au dispărut din memoria publicului larg, jocul propune redescoperirea unora dintre cele mai cunoscute ca formă de salvare.
 
SAVE THE DATES

Luna mai începe cu două evenimente despre care cu siguranță vom vorbi în următorul review.

Festivalul Spotlight 2016 


ARCUB, The Institute și 360 Revolution prezintă cea mai mare expoziție în aer liber dedicată luminii și vizualului, jocului și experienței.
Coordonate:
5 - 8 mai
între 20:30 și 23:30
CALEA VICTORIEI (traseul de la Biblioteca Centrală Universitară până la Piața Națiunilor Unite)

Unfinished Bucharest Festival of Visual Arts


Eidos Foundation prezintă Festivalul de Arte Vizuale Unfinished – fotografie (World Press Photo), instalații video, storytelling interactiv, realitate virtuală și artă digitală.
Coordonate:
5 – 29 mai
Teatrul National Bucuresti: Bulevardul Nicolae Balcescu nr. 2
Piata Universitatii (zona Statui)
ARCUB: Str. Lipscani nr. 84 – 90